Ik heb een restje aardappels staan en die had ik willen bakken. Nu gaan we vanavond onverwacht bbq-en, ook lekker!!! Nu wil ik graag een lekkere, niet te ingewikkelde salade maken van de aardappels. Wie heeft ideeen??
Aardappels koken met schil eromheen, maar niet te gaar anders zijn ze te zacht van binnen.. Daarna even in de koelkast leggen.. Schil van de aardappels halen en alles in kleine blokjes snijden.. Voeg er stukjes gekookte ei aan toe en sla en eventueel kleine stukjes prei of bosui.. Kruiden met zout en zoete rode peper... Beetje olie erbij en alles omroeren en klaar...
Wij maken in de zomer wel eens de volgende salade: blokjes kip kruiden en bakken ( ik gebruik vaak sate marinade) tomaat in stukjes komkommer in stukjes appel in stukjes kaas in stukjes aardappels in stukjes Dat dan allemaal mengen. dit eten we vaak met wat zelfgebakken brood als het erg warm is.
Ik maak het meestal door aardappels, appel, augurk, zilverui te snijden en te mengen. Lekker met mayonaise of yogonaise en wat peper en zout. Het is ook erg lekker om hier nog stukjes kip en ananas door te doen.
aardappelsalade: bosuitjes, oregano, olijfolie (flinke sheut) en citroensap mensen met de aardappeltjes!! Heeerlijk!
Scandinavische aardappelsalade: gekookte aardappeltjes creme fraiche knoflook peterselie zout en peper Mmmmmm
Aardappelsalade; - In blokjes gesneden gekookte aardappels - Kleine stukjes augurk - In reepjes gesneden ham - Mayonaise - Knoflook alles lekker door elkaar roeren en smullen maar!
aardappels in stukjes snijden, spekjes bakken bieslook room knoflook ( en andere kruiden naar smaak ) dit door elkaar mengen en je hebt een heerlijk kartoffel salade
rodebietensalade Rode bieten uit pot gemengd met gekookte aardappelen en blikje tonijn en wat fijn gesneden augurk. Op smaak brengen met wat mayo en serveren met wat zilveruitjes...mjammie