Heb voor ons zoontje van 20 maanden een heerlijk dik skipak. Warme snowboots, muts en handschoenen, kortom, hij komt deze winter lekker warm door hoeveel sneeuw er ook valt. Gisteren alles afgebeld voor een slee met rugsteun, en uiteindelijk toch nog kunnen vinden en gekocht. Ik stond vanmorgen al te trappelen om met de slee samen boodschappen te doen. Dus lekker warm aangekleed, want hier sneeuwt het nog steeds, en lekker naar buiten. We zijn nog geen 30 meter van huis af, eerst vond zoonlief het heerlijk, totdat we de hoek om gingen, waaien, en de elke keer een sneeuwvlaag in zijn snoet:x huilen dus.. Kon weer rechtsomkeer naar huis, hij vond het alles..behalve leuk!! Kon ik alsnog met de auto... Ik hoop dat we vandaag of morgen toch nog kunnen sleeën maar dan zonder wind.. jammer had er zo'n zin in!!
Hier vanochtend ook een tegenvaller. De oudste moest naar school en die vindt het geweldig op de slee. De jongste ervoor gezet, veilig tussen de benen van zn oudste broer, maar nee, meneertje wilde niet zitten. Oke, dan ga je lopen. De oudste had de grootste lol op de slee. De jongste was het lopen zat toen we halverwege school waren. Dus ik zet hem op de slee, maar hij klom er meteen weer af. Dus ik vraag: "Wat wil je, sleeën of lopen?" Meneertje trekt een pruillip en zegt met een zielig stemmetje: Drááágeeen... Dus ik heb mijn work out vanochtend al wel gehad. Ik hoop wel dat hij de slee ook nog leuk gaat vinden.
@siriel, het eerste jaar hier vooral,met de slee achterthuis gedaan kleine rondjeslopen dta vond hijngeweldig maar voor in de wind inderdaad te koud. @ coco, en daar trap,je in . Ik had wel gezegd die,optie zat er niet bij lopen of zitten anders niks . Hier mag de slee straks,ook in elkaar, het lijkt er op dat er nu toch genoeg gaat komen om te sleeën, moet het nog wel een uurtje zo doorgaan
MIjn jongste ( net 2 ) riep gisteren steeds 'niet leuk, niet mooi' al jammerend. Dus grote zus maar op de slee gezet en zij maar lopen haha
vorig jaar was het hier ook drama! maar dit jaar vind ie t al een stuk leuker. Straks met slee denk ik hem ophalen van psz, benieuwd wat ie er dit jaar van vind *fingers crossed*
Haha, komt me bekend voor! Vorig jaar had ik mijn dochter ook lekke warm ingepakt, en hoppa... met de slee naar buiten. Nog geen 10 meter vanaf ons huis zegt ze: "mamma, ik wil terug naar binnen, het is koud buiten!" ehhhhh
jammer zeg... hier een ander probleem..dochter leeft met dit weer zowat buiten, die vind het geweldig, maar mama ziet het nu wat minder zitten om in de sneeuw te ravotten
Haha, heel herkenbaar! Mijn dochter vond de slee ook alleen maar eng. Ik was al bang dat ze nog te jong was en dat het geen daverend succes zou worden, maar ik wilde het toch proberen. Ach, nu hebben we igg vast een slee voor als ze wat ouder is straks (en met die sneeuw schiet het hier nu toch niet op, want het regent al...)
Hier wouden we heeeeel graag sleeën maar helaas allemaal blubber hier en niet zo heel veel sneeuw balen dus!
Hier weer een ander probleem... de slee staat al dagen te glimmen. Maar geen sneeuw.. Altans die ene millimeter kun je niet op sleeën!
Ik had ook gehoopt op sleeen, maar dochtertje is ziek, dus moet straks naar de ha. Ik denk niet dat ze het erg fijn vind op de slee
Het is dus wel herkenbaar Hier ligt echt wel een heel dik pak, hoop niet dat het hier ook gaat regenen Gelukkig vind zoontje het wel leuk om buiten te spelen in de sneeuw. Hopelijk gaat het de volgende keer wat beter op de slee als er geen wind staat
Hier is het andersom. Ze wil niets liever dan de hele dag buiten. Maar het sneeuwt hier al sinds vannacht non stop en ook hard dus een pretje is het nog niet om buiten te zijn. We hebben haar met pijn en moeite op de peuterspeelzaal gekregen (toen we zeiden dat ze daar vast wel buiten gingen spelen in de sneeuw ) maar als ze straks weer thuis is dan zullen we de slee maar tevoorschijn toveren. Mama heeft bedrust dus kan papa mee (die is gelukkig thuis) maar ik verwacht ze niet terug voor lange tijd. Hebben vlakbij ons huis een park met heuvels dus grootste lol om daar vanaf te sleeën.
hmm hier is de sneeuw een goed excuus om in je pyama buiten te spelen begreep ik... (zonder jas dus ook) en dan te bedenken dat ze inderdaad bij elke windvlaag in dr snoet begint te gillen... gister mocht ze even voelen of de sneeuw koud was in pyama.. vnaochtend stond ze dus alweer klaar.. snowboots onder dr pyama "mam, ik ga in de tuin hoor!" eh... nee?
Hahahahahahha, heel herkenbaar!! Ik vind het zelf helemaal geweldig dit weer. Vorig jaar slee aangeschaft, snowboots, skipak etc. Nou ze heeft bij elkaar 5 minuten op de slee gezeten en wilden er al weer af. Mevrouw had het koud. Vanochtend mezelf ingehouden, door niet de slee naar beneden te halen om naar het KDV te gaan, maar gewoon met de auto. Was ik bezig om mijn zoontje in de auto te zetten, had onze dochter de buitendeur dicht gedaan *oeps even niet aan gedacht om het haakje om te zetten*. Gelukkig huissleutel in mijn zak. Doe ik de deur open om te vragen waarom ze de deur dicht had gedaan: Mama heb het koud. Afijn, helaas ook geen sneeuwpret voor ons dit jaar
Vorig jaar was de sneeuw wel een doorslaand succes, maar het jaar ervoor was hij er echt nog te klein voor. Letterlijk, want de sneeuw kwam tot halverwege zijn buik. We hebben hem er voor de foto nog in kunnen zetten, maar toen zette hij het toch op een brullen. Dus nadat we eerst een half uur bezig waren geweest met hem in te pakken (en ons zelf), was het in 5 minuten gepiept. Papa en mama weer een illusie armer. Gelukkig vindt ie nu wel helemaal geweldig en begon bij de eerste sneeuwvlokken ook direct naar de slee te vragen. Leg dan maar eens uit dat er echt nog meer sneeuw moet vallen.
Hier ook een slee en skipakje weten te bemachtigen, maar als ik het zo zie blijft het skipakje boven en de slee in de schuur. De sneeuw is niet geweldig te noemen en het smelt zelfs al bijna weer...