Hallo allemaal, Ik heb wat vraagjes over hoe warm je je baby nu aan moet kleden... Juul is nu 8,5 week. Op haar kamer is het vrij fris. Temp kan echt dalen tot onder of net 16 graden. Zet nu tussendoor de verwarming even aan, zodat als ze naar bed gaat de kamer weer 18 graden is. Ze ligt in bed in een romper LM, gewone kleren LM, Puckababy, lakentje en dekentje. Heb niet het idee dat ze het echt koud heeft, maar ik vind haar ook niet echt heel lekker warm als ik haar uit bed haal... Iemand opmerkingen/ tips? Verder wil ik vanmiddag eigenlijk wel met haar gaan wandelen, ondanks de sneeuw. Vind het belangrijk dat ze elke dag toch wel een uurtje buiten is. Wat zouden jullie haar aandoen? Dacht zelf aan romper LM, kleren LM en een skipak. hieroverheen dan nog een dekentje? Of eventueel onder haar een schapenvachtje (kou komt van onderen...) Twijfel, twijfel, twijfel... Waarom is ze niet in het voorjaar geboren Alle tips zijn welkom!!! Liefs, Maartje
Het is altijd lastig inschatten, gewoon goed in de gaten houden of ze het koud krijgt. Met wat je beschrijft kan je best naar buiten denk ik hoor! Het vriest niet heel hard ofzo.
Evt reiswieg met kruikje voorverwarmen. Ik denk dat ze met kleding en een skipak wel lekker warm blijft.
Inderdaad even een kruikje om voor te verwarmen. Vorig jaar ben ik ook met dit weer buiten geweest toen mijn mannetje nog in de reiswieg lag. Is toch heerlijk wat frisse buitenlucht! Met een skipakje aan blijven ze heerlijk warm hoor.
Mijn kind zou met al die kleren aan in bed echt uit zijn vel ploffen... Maar ieder kindje is natuurlijk anders. Je kunt het beste aan het nekje voelen; als dat lekker warm is zit je goed, en dan mogen de handjes best wat kouder zijn.
Haha ja hier nog 1! Die heeft t heel snal warm. Hij ligt nu in een romper met korte mouw, pyjama met lange mouw en een slaapzakje meer niet. Ik twijfel ook of een extra dekentje niet beter zou zijn (temp hier 17/18) maar dat is meer omdat ik het zelf zo koud vind. Ik haal hem altijd lekker warm uit zn bedje dus ja.... Dan die deken maar pas als het nog kouder wordt.
Mijn zoontje slaapt in zijn wieg in een romper, kort of lang. Kleertjes en sokjes lange mouw. 2 dubbelgevouwen dekentjes ( dus 4 laagjes ) het is dus heel persoonlijk. Wij slapen zelf ook met lange mouwen en een dubbel wollen dekbed, het is hier 16 graden boven, verwarmen doen we alleen in de badkamer.
Hier romper kort of lang, kleertjes, winterslaapzak met mouw, 1 deken in dekbedhoes.Het is hier 14-15 graden boven. Verwarming blijft zolang mogelijk uit boven.
Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat een baby 1 laag meer moet hebben dan jij als ouder. En als hun nekje nat is als je ze uit bed haalt, is het te warm. Handjes verkleumd dan is het te koud.
Dat laatste klopt niet. De handjes van mijn zoontje zijn altijd koud maar voor de rest is hij warm. En die een laag erbij is een leuke stelregel maar slaat ook kant nog wal. Ik weet dat ze het zeggen hoor dus wat je stelt klopt alleen gaat het voor onze zoon niet op omdat hij het altijd warm heeft en voor eennkouwelijk kind niet omdat die het koud heeft...