Ik heb bij mijn eerste dochter heel slechte ervaringen gehad bij 't consultatiebureau/peuterbureau. Ik heb me bijna elk bezoek kapót geërgerd.. Dus ik zit er ernstig over te denken deze keer géén gebruik te maken van hun diensten, maar ja... Ik wil wél gebruik maken van 't rijksvaccinatieprogramma en ik vond het wel prettig in elk geval regelmatig een check-up te hebben... Kan ik dit ook anders regelen? En zijn er meer mensen die niet naar 't CB gaan? Let wel, ik ben er nog niet over uit, ik ben me alleen aan 't oriënteren..
ik heb gezegt dat ik puur kom voor de prikken en de controle en verder geen gezeur wens,moet zeggen dat het sindsdien goed gaat. je huisarts kan de prikken ook geven
Je bent niet verplicht om naar het consultatiebureau te gaan. Je kunt er trouwens ook alleen heengaan voor het 'wegen en prikken' en de rest achterwege laten. Je kunt ook naar een ander cb gaan dan waar je de vorige keer bent geweest. Anders ff contact opnemen met je huisarts (de onze doet hier ook cb, dus voor ons is het als deze arts niet bevalt een kwestie van vragen of we naar de andere dag gezet kunnen worden). Ik was zelf erg sceptisch omdat ik een half jeudtrauma heb overgehouden aan mijn eigen cb bezoeken (ik was een eigenwijs ding wat niks volgens het boekje deed) maar hiere lijkt het tot nu toe wel okee. Nog geen gezeur gehad over haar gewicht of slaappatroon.
Ah, ik heb zo vaak meegemaakt dat ze stupide dingen zeiden en soms zelfs beledigend werden.. (Ik heb me een keer verslapen voor 'n afspraak, waarna ik meteen heb gebeld en ik te horen kreeg dat 't 'alleen maar om de gezondheid van m'n kind ging'... Ok???? En ik had net verteld dat mijn ex verdwenen was en totaal niet meer naar Noah omkeek, zegt die muts: 'o, vervelend.. En hoe is de band met pappa' (dat laatste tegen mijn dochter gericht...) 't Was eigenlijk een aaneenschakeling van dat soort rotdingen; elke keer was er wel weer wat... Misschien moet ik inderdaad maar eens m'n huisarts daarover bellen. 't Zou fijn zijn als ik daar terecht kon iig, want de huisarts en z'n vrouw zijn prettige mensen.
Ik ben ook niet gelukkig met het CB, laatst ging het "zelfs" mis bij het meten, nou wat kun je daar nou aan verkloten? Mijn man is wat gezagsgetrouwer maar als het aan mij had gelegen, was ik er niet meer heen gegaan en had ik de prikjes via de huisarts geregeld. Je bent iig niks verplicht!
Haha, dat deed ik uiteindelijk ook wel, maar toch elke keer die ergernis vond ik heel vervelend... En hier ook foutjes gemaakt bij 't meten. Mijn dochter groeide goed en kromp af en toe ook leuk... Maar 't is idd niet verplicht, toch vraag ik me af of ze niet raar opkijken als je niet wilt. 't Is immers toch 'n onderdeel van jeugdzorg (en daar hoor ik nou eenmaal niet altijd even leuke verhalen over, vandaar dat ik ook wel wat huiverig ben...)
ik doe ook mijn ding hoor en luister niet teveel naar hun ben er nog maar 2 x geweest met mijn 1e kindje en heb t al gezien daar. laatst had britt hele erge buikkramen en niks hielp ik dacht ik doe wat venkelthee in een flesje ik vertelde dat daarna op t buro en nou kreeg de wind van voor dat t niet mocht. een paar jaar geleden moest t zo dus snap t ook niet hoor . ik doe gewoon wat ik denk dat t beste is en ze leeft nog steeds dus zo erg zal t allemaal niet zijn
Ik heb totaal geen ergernis en ben zeer tevreden over het CB. Zowel de arts als de verpleegkundigen hier zijn hele aardige mensen en gaan respectvol met mij, mijn man en mijn kind om. Alles is bespreekbaar en ze laten je helemaal in je waarde wat betreft je eigen ideeën over opvoeding.
Haha, wat dom zeg! Bij mij was het laatst zo dat ze de kleine wilde gaan meten en die begint me toch te krijsen! Vervolgens ontroostbaar nou, dat ken ik gewoon echt niet van mijn meisje, ze is hartstikke makkelijk en lief en makkelijk te troosten. Ik was echt woest, wat een domme muts. :x Nou, dat zal zo'n vaart niet lopen denk ik. Er zijn meer mensen die afzien van consulten bij het CB omdat ze zich prettiger voelen bij de huisarts, daar is niks mee en lijkt me niet bepaald een gegronde reden om jeugdzorg in de schakelen (die het druk genoeg hebben als ik de berichten mag geloven). Maar wie weet valt het deze keer bij jou wel mee? Je kan het allicht proberen...
Misschien kan je een ander CB proberen? Gewoon kijken hoe t gaat, als het je niet bevalt kan je altijd nog de prikjes via de HA regelen toch? Ik heb zelf geen moeite met mijn CB, zie ze gewoon als een advies orgaan en kijk zelf wel wat ik ermee doe. Als er iets is ga ik toch echt niet met een vraag zitten wachten tot de volgende CB afspraak, dus ik sta altijd binnen 15 min weer buiten....
Ik kon me ook altijd ergeren bij de cb in mijn vorige woonplaats. Het gewicht en de lengte was nooit goed en ze wilde me 2 bv vervangen voor kv (in de bekende 4-maanden dip). Godzijdank heb ik nooit naar hun geluisterd, en oke ze is niet de snelste groeierd en ze is een smal ding (niet mager), maar ze doet het tot op de dag van vandaag nog steeds goed op volledige bv en bijvoeding. Maar sinds 2 maanden zijn we verhuisd (naar mijn oude woonplaats) en zitten we dus ook bij een andere cb. Ik ging een beetje met tegenzin naar het cb omdat ik het gezeur over het gewicht en de lengte weer voor me zag, maar niets was minder waar. Ze deed het goed (al is het maar een ukkepukje), en fysiek en motorisch (zo noemen ze dat toch) gaat ze wel als een speer. En ze vonden het geweldig dat ik nog steeds volledige bv geef, omdat ik nog 1 van de weinige was in onze gemeente die het langer als 6 maanden volhou. Al met al ben ik met onze nieuwe cb zeer tevreden tot nu toe.
Ik weet niet waaraan je je kapot geergerd hebt.. maar als dat t geval is lijkt me wel iets om aan te geven.. Vind t naar hen toe niet fair wanneer je dat niet zou doen.. Misschien is t voor hem iets simpels om te veranderen.. Misschien is t een bepaalde wisselwerking.. Ze komen eerst toch ook bij je thuis.. het eerste bezoek.. Dan geef je t dan toch aan.. Als t om dingen gaat waar ze niks aan kunnen veranderen, dan kun je hen vragen hoe of waar je dan de vaccinatie's kunt halen..
Ik heb het toentertijd uiteraard (meerdere keren) aangegeven en besproken. Ik had zo mijn ergernissen, waardoor ik niet enthousiast ben over 't CB en vraag mij nu dus af wat er verder voor mogelijkheden zijn, vandaar mijn vraag. Feit is bijvoorbeeld dat wij te maken hebben met meerdere verpleegkundigen, waar 't nogal eens mis ging. Als ik élke keer als ik daar ben aan moet gaan lopen geven dat ik op z'n minst wil dat ze even 't dossier lezen en daardoor niet continu in herhaling vallen of dezelfde stomme opmerkingen/fouten maken en dan de volgende keer wéér een ander iemand tref tegen wie ik dat weer moet zeggen, denk ik niet dat dat voor hun doenlijk is. Daarbij lopen ze altijd (en dan ook echt altijd) schandalig uit. Een uur, anderhalf uur is bijkans normaal!
als t zo gaat, dan denk ik dat ze daar op de verkeerde manier werken.. een dossier lezen is toch wel t minste dat je kunt doen.. Ik ben blij dat t hier kleinschalig is, 1 vpk en 1 cb-arts.. en niet te vergeten de assistente, die je helpt bij t meten en wegen..
Ik zeg altijd ja en amen dan zeuren ze ook niet en maar ik doe thuis ook lekker mijn eigen ding! ik ben de moeder en elk kind is anders... Mijn zoon doet het niet volgens het boekje maar volgens mij zijn er niet veel kinderen die het volgens het boekje doen haha. Nee het gaat mij het ene oor in en het andere oor er zeer snel weer uit
ik ga alleen voor de reguliere inentingen en verder ga ik er niet heen. Niet voor controles of wegen en meten. Ik bepaal zelf wat er met mijn kinderen gebeurt en wie aan ze komt en dat heb ik ook duidelijk gemaakt. Ik ben absoluut tegen de zogenaamde goedbedoelde adviezen van CB. Bij ons eerste kind ging ik elke afspraak maar er ging teveel fout, nee voor mij geen CB.
Ik ga ook alleen voor de inentingen. Ik was er een beetje klaar mee na de zoveelste idiote vraag. Ze vroegen ook telkens naar de 'papa' van Fenna (mijn ex die mij in de steek heeft gelaten toen ik zwanger was en haar nu een *eenwoorddatikhiermaarnietneerzet*kind vindt). En dat ik zo'n typisch meisje was, dat zwanger was van een antilliaan . Nou toen was ik er wel klaar mee, idioot mens. Ik vind het eerlijk gezegd ook niets toevoegen aan mijn opvoeding en zorgen, het gaat prima. Ze doet het goed en komt goed aan, als er iets is ga ik wel naar de HA of ik zoek het zelf op op het internet.