ineens snachts wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poespoes, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poespoes

poespoes Lid

30 aug 2008
    26
    0
    0
    Hallo iedereen,

Luca is 8 maanden en wordt de laatste tijd ineens een paar x wakker snachts.
    Soms huilend, dan geef ik hem zijn speen en een knuf en dan slaapt hij weer door (dit gebeurd zo'n 2 x snachts) en rond een uur of 5 is hij klaar wakker en ligt hij in zijn bedje te spelen en te brabbelen heel vrolijk. Ik ga dan een paar x naar hem toe om hem weer op zijn rugje te draaien en zijn speen te geven, dek hem toe geef hem zijn knuffel en meestal na een aantal x slaapt hij weer tot een uur of 8!
    Ik vraag me af hoe dit ineens kan? hij sliep voorheen altijd door!
    hij krijgt meestal de avond ervoor zijn laatste fles rond een uur of 8, dit ging dus altijd goed, hij sliep dan door tot de volgende ochtend 8 uur.
    Maar nu sinds een paar weken dus niet meer. verder is het een heel lief en vrolijk mannetje! Overdag is zijn schema als volgt:
    8uur - Flesje 180/6
    9.30uur - fruithapje
    10uur - slapen (tot ongeveer half 12)
    12uur - boterham en erna flesje 150/5
    14uur - slapen (tot ongeveer 15:30, 16 uur)
    16uur - groentehapje en 100cc yoghurt
    18uur - slapen ( tot ongeveer 19:30)
    20uur - flesje 180/6 met 3 schepjes rijstebloem

tussendoor krijgt hij nog tuitbeker met drinken en soms een halve liga of ander tussendoortje.

Hij weegt nu ongeveer 9.5 kilo en is ongeveer 74 cm.

Ik vraag me ook af of dit allemaal voldoende is en goed?

Nogmaals hij huilt verder bijna nooit en is een makkelijke baby!

Zijn 1e tandjes zijn sinds 1 week pas door, 2 kleine witte puntjes. Kan hij hier nog steeds last van hebben?

Wat kan ik het beste doen, is dit herkenbaar bij andere mama's en hoe lang duurt het nog?

Ik ben namelijk zelf hierdoor ook zo vermoeid, de gebroken korte nachten.

Het is een lang verhaal geworden maar wilde zoveel mogelijk informatie geven ;)
    Ik wil er nog even bij vertellen dat ik een alleenstaande mama ben de papa is niet meer in beeld, die kijkt niet meer naar zijn zoon om, dus moet het dus allemaal alleen doen.

Ik ben benieuwd naar de reacties!?

Groetjes Do mama van Luca

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

de 8 maanden sprong? of misschien heeft hij het gewoon koud.

3. poespoes

poespoes Lid

30 aug 2008
    26
    0
    0
    koud heeft hij het niet volgens mij. Hij heeft een pyama aan een dunne slaapzak en een dikke deken!
    Al ligt hij wel altijd met zijn handjes boven de dekens en die zijn wel koud. Maar kan hem moeilijk handschoentjes aandoen in bed hihi.
    Zijn sprongetje dacht ik ook maar is dat niet met 8 1/2 maand?
    En het is sinds een week of 2, 3 al!

4. mensis1978

31 okt 2008
    47
    0
    0
    verpleegkundige
    amsterdam
    Hier precies hetzelfde hoor, mijn zoontje is 8,5 maanden en sinds 2 a 3 weken wordt hij iedere keer huilend wakker, soms 1x in de nacht soms meer. Meestal gaat hij wel weer snel verder slapen.
    Hij sliep voorheen al maanden van 19.00 tot 08.00 zonder 1 kik te geven en sinds de laaste week wordt hij ook in de avond al wakker tussen tien en elf en wil dan niet meer gaan slapen! We dachten ook dat het zn tandjes waren, hij heeft er 2 in 2 weken bijgekregen maar nu zijn ze toch door dus dan heeft hij daar toch geen last meer van? Wij weten ook niet wat het is alleen ben ik bang dat hij er nu aan gaat wennen dat we hem eruit halen (eerst een hele tijd proberen om hem in zn kamer gerust te stellen maar dit lukt NIET) Misschien 9 maanden sprong?

Verder hebben wij bijna hetzelfde schema qua eten en slapen alleen slaapt mijn zoontje na 15.30 niet meer. en gaat om 19.00 uur naar bed

5. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Ik herken dit helemaal. Mijn zoontje wordt ook al een poosje ´s nachts wakker en geven we hem een speen. Soms werkt dit, soms niet. Wat wij weleens doen is hem bij ons in bed leggen. Dan slaapt hij wel lekker, dus misschien wil hij gewoon een beetje warmte en geborgenheid ofzo. Misschien kan je dat slaapje op de avond laten vervallen of vervroegen?
    Succes want ik weet hoe moe je bent!!:(

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Herkenbaar. Sinds 1 week slaapt hij weer goed. Er was net een tandje doorgekomen. Afgelopen nacht weer meerdere keren wakker, er staat het volgende tandje op springen. Hier komt het echt door de tanden.

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Rond deze leeftijd gaan kindjes levendig dromen. Mijn zoontje heeft dit ook al sinds hij een maand of 8 is, dus al bijna 5 maanden.

Ze worden dan hard huilend wakker, vaak slapen ze snel weer in maar soms lukt het niet meer om te slapen en dan blijven ze huilen. Als ze snel weer inslapen zijn ze waarschijnlijk nog helemaal niet echt wakker geweest. Volgens mijn CB is dit heel normaal en heeft het ene kindje er meer last van het andere kindje. Mijn vriend kan ook heel levendig dromen, misschien is het wel erfelijk.

Ik hoop dat het voor jullie van korte duur is.

Veel liefs
    Nataly

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik vind met de kou nu een pyama, dunne slaapzak en deken niet veel hoor.
    Iris ligt nu in haar pyama, dikke slaapzak met mouwen en 2 dekens. Vanncht had ze maar 1 deken, maar kon niet meer slapen en had en temp van maar 35...gauw een deken erbij gedaan...

9. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ook de laatste paar dagen erg rommelig allemaal. Best sacherijnig, kan niets hebben en slaapt s nachts slecht. Hiervoor nooit problemen. Misschien de 8 maanden sprong? :(

10. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Hier hetzelfde verhaal me dochter is ook 8,5 maand oud. Al begon het hier bij 7 maanden al en ze sliep eerst zo lekker door tot half 8 s'ochtends nu ook niet meer.

Deel Deze Pagina