vitamine d waarde 37

Discussion in 'De lounge' started by taatje85, Feb 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. taatje85

taatje85 Bekend lid

Dec 12, 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Hoi dames.. ik heb een net te horen gekregen dat mijn vitamine d waarde 37 is.. blijkbaar heel laag.. heb ook veel klachten en blijkbaar de ziekte van pfeiffer net doorgemaakt..
    wie heeft ook dat vitamine d tekort en welke klachten heb je.. hoeveel extra vit d slik je erbij.. wat is jou waarde.. en gewoon wat info.. ik heb er echt nog geen verstand van..
    xxx taatje

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ja hier ikke weet het nu sinds 3 weken heb gelijk een shot vitamine d gekregen in spuitjes van huisarts die ik moet in nemen

ik was erg veel moe en geen fut voor dingen doen en ja vele dingen

mijn waarde weet ik niet maar had forse tekort zo erg dat ik dus die shotjes kreeg. moet nu over 1 week nieuwe halen.

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Geen idee hoe het met mijn waarde zit. Maar sinds mijn 2e zwangerschap, slik ik dagelijks vitamine d tabletjes van de davitamon. Op aanraden van de vk, omdat een te laag vitamine d gehalte miskramen kon veroorzaken..

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn vit d zit door dagelijks prednison gebruik tussen de 8 en de 30, gevaarlijk laag dus,

ik krijg wanneer het rond de 30 zit wekelijks 5000 eenheden vit d

wanneer het echt heel laag is krijg ik dagelijks 5000 eenheden vit D

klachten zijn moe futloos en menstruatie veranderingen

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ja ik heb er dus ook wat voor gekregen voor de vitamine d tekort

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

mijn vitamine D was 18

bij mijn vader en zoontje ook ontzettend laag ondanks medicatie

nu neem ik 1200 eenheden vitamine D per dag ( 3 pilletjes van 400)
    mijn vader kreeg een drankje wat hij 1x per week moest slikken. binnen 3 weken was alles op peil

ook mijn zoontje krijgt meer vitamine D dan normaal, hij neemt het ook heel slecht op

klachten waren ontzettend moe, spierzwakte,etc

Bij mijn zoontje was het in zijn bloedbeeld te zien
    zijn alkalische fosfatase was iets van 2500 terwijl het maar iets van 200 mag zijn, duid er dus op dat de botten aangetast worden door vitamine D tekort, ook wel engelse ziekte genoemd

7. taatje85

taatje85 Bekend lid

Dec 12, 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    sorry dat ik niet meer reageerde.. was gewoon vergeten dat ik een topic had geopend.. maar ik heb nu 2 pilletjes van 400 per dag.. als ik naar jullie hoeveelheden kijk is dat dan niet weinig?? naja ik heb er geen vertand van haha. ik hoop dat ik me snel beter voel.. hoelang duurde het bij jullie voordat je echt effect ging merken? xx taatje

Share This Page