Echt dom, zo boos op mezelf

Discussie in 'De lounge' gestart door a2cmieux, 3 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Hey dames,

Ik sta hier met tranen in mijn ogen en moet echt even van me afschrijven. Ik wil graag een leuk huisje kopen en voor het project dat ik op het oog heb is veel animo. Eerst is het de beurt van de mensen die hier geboren zijn/ langer dan 3 jaar wonen, ouders of kinderen hebben in de buurt. Dan de mensen die hier werken en als er dan nog iets over is de rest. Ik heb alles super georganiseerd zodat ik hier vanochtend al ruim een uur te vroeg zou staan (vanochtend begint de inschrijving) en dan heb ik de papieren die ik in moet leveren op de auto laten liggen. Eerst bijna een uur gezocht. Daarna heeft een buurvrouw ze gevonden. En nu sta ik hier..... er zijn al 15 mensen voor mij en ik maak volgens mij al helemaal geen kans meer, het gaat om maar 17 woningen. Ik ben echt verdrietig, ik had alles zo goed georganiseerd. Ik voel me zo dom:(. Er zijn zo weinig leuke betaalbare projecten daar waar ik wil wonen:cry:.

2. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Blijf positief, je weet maar nooit.
    Je bent nr 16 toch? En er zijn 17 huisjes.
    Dus.. en er haken altijd nog mensen af tijdens de bouw.

Emama vindt dit leuk.
  3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Helaas niets aan te doen! Heel vervelend! Maar de strijd is nog niet gestreden he!
    Wellicht hebben de mensen voor je de zaken niet zo goed voor elkaar..

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Zo te lezen maak je nog wel kans. Ik ga gewoon voor je duimen!

5. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Maar geldt dan wie het eerst komt het eerst maalt? Uit jouw uitleg maak ik op dat mensen die er al wonen/geboren zijn etc voorrang hebben op jou en dat zou dan, lijkt mij, zijn ongeacht of je je als eerste inschrijft of als 100ste.
    Op een gegeven moment stopt de inschrijving en dan kijken ze wie er allemaal hebben ingeschreven, stel ik me zo voor.

DastyQueen, Paardenbloem en Bailey07 vinden dit leuk.
  6. a2cmieux

Ja als de geboren en getogen mensen een huisje hebben is het idd wie het eerst komt die het eerst maalt. Daarom staan we hier allemaal zo vroeg. Vandaar dat ik graag nr 1 van de anderen wilde zijn. Maar helaas....

7. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Oh je bedoelt dat je zelf ook tot die groep behoort die er woont/geboren is. Dat had ik niet begrepen. Ja dan snap ik je frustratie. Kan zelf ook slecht tegen dat soort tegenslagen, terwijl je zo je best hebt gedaan.

Maar helemaal verloren is het niet hoor, er vallen altijd nog wel mensen af om wat voor reden dan ook, zo ben ik ook aan mijn eerste huisje gekomen. Het ging om 1 huisje. In eerste instantie stond ik 5de en ineens werd ik gebeld dat ik eerste stond. Dus geef de hoop nog niet op

8. a2cmieux

Nee ik behoor helaas niet tot de groep. Vandaar dat ik ook zo verdrietig ben. Ik heb geen enkel voordeel en nu ben ik ook nog eens zo laat.

9. a2cmieux

Misschien niet helemaal duidelijk, ik ben nogal gestresst. Eerst du de mensen met voordeel die wonen etc, dan de mensen die hier werken en dan de rest. Voor alle 3 de groepen geld dan wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Maar wel in die volgorde. Dus de eerste die hier stond en die hier woont heeft het meeste kans, dan al de anderen die hier wonen. Dan de eerste die hier staat en werkt. En als dan al die mensen aan de beurt zijn geweest dan de rest. Ook weer in de volgorde van de eerste, tweede etc.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Het enige wat je nu kan doen is afwachten. Maar snap je gevoel, had mij ook kunnen overkomen. Succes! hoe laat start het?

11. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    maar wie weet in welke volgorde de andere 15 zijn? misschien wonen zij er ook niet, of werken ze er niet en valt een deel ook wel onder "de rest" en heb je alsnog geluk.

Zal voor je duimen.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  12. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Nog niet teveel stressen ook al is het enorm gewild. Gedurende het koopproces vallen er altijd nog mensen af omdat de prijs te hoog wordt door meer/minder werk of overige kosten of omdat de hypotheek om wat voor reden dan ook niet rond komt etc.

Ik begrijp dat je nu 15 mensen voor je hebt staan, die hieven natuurlijk ook niet allemaal daar geboren en getogen te zijn, of er allemaal te werken.

jolien 1986 vindt dit leuk.
  13. a2cmieux

Iedereen bedankt voor de lieve woorden. Het was zo'n tegenvaller nadat ik echt al dagen aan het regelen ben om alles op tijd af te krijgen. Ik moest bij heel veel verschillende instanties formulieren halen etc. Maar idd ik kan nu alleen nog maar afwachten. Maar de teleurstelling is erg groot....

14. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ja t probleem is dat als er na haar nog mensen zijn gekomen die vanwege wonen/werken meer voorrang hebben die toch nog allemaal voor haar komen.

Ik snap je frustratie helemaal, zou ik ook hebben. Hopelijk staat het geluk toch nog aan jouw kant.

15. Tupps

Tupps Actief lid

7 jul 2018
    301
    82
    28
    Vrouw
    Eigen volk eerst?
    Wat is dat? Ik zou ze aanklagen wegens discriminatie geloof ik :oops::roflmao:

Popidepi en Caithy vinden dit leuk.
  16. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hopelijk valt het mee en behoor je toch tot de eerste 17. Eerlijk gezegd, vind ik de selectie wel wat vreemd en ik vraag me zelfs af of het wel mag op deze manier. Want het is natuurlijk pure discriminatie dat personen die in de plaats geboren zijn, voorrang krijgen. Als dit op landelijk niveau zo zou zijn (dat personen die in Nederland zijn geboren voorrang krijgen om deel te nemen aan een project en als er nog wat overblijft mogen ook buitenlanders of Nederlanders die hier niet geboren zijn zich inschrijven) zou dit echt niet kunnen. Zelfs bij een sollicitatie mag je om deze reden niet worden afgewezen. Bij de inschrijving van een woningproject mag deze vorm van discriminatie blijkbaar wel. Heel vreemd. Misschien is het wel gebruikelijk, maar ik had er in elk geval nog nooit van gehoord.

Espoir vindt dit leuk.
  17. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh haha, @Tupps en ik plaatsten gelijktijdig iets over discriminatie. (Ik was wat langer aan het typen. ;) )

Tupps vindt dit leuk.
  18. Diro

Diro Niet meer actief

Het komt vaker voor, zo zijn wij destijds (8 jaar geleden) ook aan ons huis gekomen.

19. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Oh wat een baal momentje! Maar hou moet!

Wij hebben ook nieuwbouw.. Op avond van info,en eventueele inschrijving voorkeur van woning waren wel 50 man. Van alle inschrijvingen heeft nog zo'n 50%zich terug getrokken. (ander project, financiën niet op orde. Voorkeur van hoekwoning vol.)

De eerste voorkeur waar we zo op hoopte was gewoon voor ons :) en toen kregen we zelf de financiering bijna niet rond omdat mijn man in overgangsfase van baan naar baan zat waardoor we bijna ton minder hypotheek konden krijgen:eek:

Eind goed al goed (maar wel zonder uitbouw )

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dit is heel gangbaar op plekken waar er weinig huizen beschikbaar komen. In sommige dorpen kom je niet eens in aanmerking als je niet sociaal of economisch aan het dorp gebonden bent.

Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina