Ik word nu gewoon gek van het weinige slapen van mijn dochter ze houdt het steeds langer vol. Ze slaap thuis in de middag NIET, dus dat slaapje kan niet weg. Op de opvang (wo,do,vri) slaapt ze een uur en dan moeten ze haar wakker maken van mij. Ik breng haar tussen 20:00/21:00 uur naar bed. En dan blijf ik erbij tot ze inslaap valt. Als ik dat niet doe breng ik haar in 1 minuut 5x naar bed. Maar eer dat ze eindelijk slaapt is het nu de laatste week 23.30/24.00. Ze komt dan midden in de nacht, vroeg in de ochtend bij ons in bed. Afhankelijk of ze direct slaapt wordt ze tussen 7/8 wakker. Als ze wel een uur wakker is dan om 9 uur. Tja lekker zou je denken t uitslapen. Maar ik vind een avondje voor mezelf lekkerder. En op werkdagen moet ze toch vroeg op en ik dus ook. Dus ik wil nu toch sleepzz proberen, maar hoe snel werkt dat zie je na een paar dagen al verschil of duurt het weken ? Of werkt het niet ? Owja het is al 4 maand aan de gang, dat ze tussen 22:00/23:00 slaapt. Dus het is een lange fase
Je hebt eerder topics geopend over je dochter toch? Ik heb ze niet allemaal helemaal gelezen maar heb je al een slaapwekker geprobeerd of een ostheopaat bezocht? Zo weinig slapen is niet goed voor een kind, het raakt dan in een vicieuze cirkel lijkt me. Melatonine zou ik in overleg met de huisart doen en eerst kijken of je alle onderliggende oorzaken hebt uitgesloten. Natuurlijk is melatonine een lichaameigen stof maar toch zou ik geneigd dat als laatste redmiddel te gebruiken, door eventueel alternatieve dingen zou je nog oorzaken en oplossingen kunnen vinden waar ze in haar hele zijn baat bij heeft. succes, het lijkt me heel pittig
Mijn vriend staat niet achter alternatieve geneeskunde, dus helaas zal dat niet gaan. Ik heb inderdaad wel meerdere topics geopend over haar maar volgens mij niet over slapen. Dat ze in de nacht vaak wakker werd en om 5/6 uur klaar was om haar dag te beginnen had ik vrede mee. Maar zo laat slapen heb ik geen vrede mee. Wekker nog niet geprobeerd maar ik ben gezegend met een kind die ook niet van luisteren houdt en alleen begrijpt waar zij zin in heeft. Dus ik gok dat het weinig zin zal hebben. (Ze zal ook eerst dr nek moeten breken voor ze naar dr wekker kan kijken, kamer kan voor haar eigen veiligheid niet gedraaid worden)
Is ze niet "gewoon" te moe om te slapen? 20.00/21.00 vind ik persoonlijk vrij laat voor een kind. Als je het nou eens rond 19.00 probeert? En dit iig een tijdje volhouden? Hier zijn er ook soms situaties dat ze rond 21.00 uur naar bed komt, en dan slaapt ze beduidend slechter (ligt vaak nog wel een uur te spelen dan).
Hier ook zo eentje. Nu zijn we eindelijk zover dat hij rond 20.00 uur gaat slapen, maar dan is hij vaak rond 4 uur al wakker (soms valt hij dan nog wel weer in slaap tot 05.30/06.00 uur). Ook erg vermoeiend. Dus ik lees even mee.
Wij zijn hem trouwens elke dag vroeg wakker gaan maken en elke avond iets eerder op bed gelegd. Na een week of 2 viel hij in slaap rond 20.00 uur. Eerder is dus geen optie, omdat hij nu weer zo vroeg wakker is, maar zo laat als bij jullie (wat het dus bij ons ook was) is ook geen optie meer.
Hier is 20.30 bedtijd inderdaad gekomen omdat ze anders om 4.30 al wakker werd. Ze heeft altijd maar max 10 uur geslapen in de nacht. Maar dit slaat alles.
Ja ik ben er zo moe van. Soms wil ik zelf om 22u al slapen. Maar dat gaat nooit !!! Ze is nu ook al 3 ochtenden om 5 uur wakker. Zondag is ze tot half 8 wakker geweest en ze sliep toen ook pas 23.30. Medisch mankeert ze niks. Slapen is nooit haar hobby geweest, maar pfffff ik raak op. En ik moet straks ook weer naar school elke dag en stage dus heb die rust wel nodig. Vriend werkt in wisseldienst die slaapt met zijn ochtend dienst dus eerder dan onze dochter.
Nee, geen ervaring met Sleepzz. Maar wat moet het voor je dochter heerlijk zijn om wakker te zijn! Je bent bij haar als ze in slaap valt. Als je niet bij haar bent om in slaap te vallen, komt ze wel naar jou toe. En als ze 's nachts wakker wordt, gaat ze ook naar jou toe. Dan zou ik ook niet willen slapen Misschien zul je toch wat strenger naar haar toe moeten zijn. Je zegt dat ze niet van luisteren houdt en alleen begrijpt waar zij zin in heeft. Op haar leeftijd begrijpen kinderen juist heel erg goed waar ze mee bezig zijn. Het is aan jou om te kiezen of je haar de regels laat bepalen of dat jij de regels bepaalt. Als je genoegen neemt met weinig avondjes voor jezelf zou ik niks veranderen. Sleepzz helpt in dit geval ook niet. Maar je hebt dit topic niet voor niks geopend
Haha ik heb haar eerst laten huilen een periode en dat ging erg goed, enige is dat ze toen netjes in haar bed bleef liggen en met een paar dagen over was. Nu gaat ze op haar bed springen, haar hoofd tegen de muur rammen, op de grond liggen en schoppen, aan de deur hangen in dr kast klimmen etc etc. Ik zie mezelf niet om 24u elke dag kasten opnieuw inruimen.
Sleepzz is melatonine. Wij hebben het van Etos eigen merk en gebruiken het regelmatig voor de kinderen. Zeker in de overgangsfase naar wel een middagslaap nodig hebben en dan savonds lang kletsen in bed tot 21:30 uur. Dus als hij smiddags slaapt dan geven wel 1 melatonine pil (0.1 mg) om 19:00 uur en wordt hij na 20 minuten slaperig en slaap hij weer klokje rond. De volgende dag is hij dan mega gezellig. Onze 7 jarige dochter kan soms ook niet in slaap vallen en komt dan uit bed tot 21 uur. Ook zij slaapt heerlijk in op 2 tabletjes. Het werkt meteen en de dosering van de drogist is zodanig laag dat het niet echt kwaad kan.
Ow wauw charlie dat geeft hoop. Dus het is het proberen waard ? Zijn het kleine tabletjes van de etos ?
Dan zal ik een negatief verhaal over melatonine plaatsen: wij hadden ook zulke positieve dingen gehoord bij dramatische slapers in de familie. Een week geprobeerd; het leek wel alsof ze speed had genomen! Nog veel sneller praten, rood aangelopen alleen maar gillend rondjes rennen, echt heel sneu. Ik hoorde van mijn moeder dat ik vroeger zo op Valeriaan reageerde...
Ja het zijn kleine witte tabletjes die zo in de mond wegsmelten. In een potje met paarse deksel van Etos. Hier ooit gekocht toen we naar America vlogen vorig jaar. Was ook fijn om ze een beetje slaperig te krijgen in het vliegtuig.
In de praktijk is niet zo simpel, I know. Onze jongste is een erg pittig dametje met een zeer duidelijke eigen wil. Na 10 keer haar terug in bed stoppen ben je geneigd te denken: ik heb het nou al 10 keer gedaan, laat ik maar stoppen. Maar ik ben doorgegaan, tot over haar toeren aan toe. Het heeft wel z'n vruchten afgeworpen: ze blijft in bed liggen tot wij haar eruit halen (terwijl ze makkelijk zelf uit bed kan stappen). Zelfs roepen doet ze niet meer, ze ligt lekker te tullen tot wij wakker zijn (tenzij er iets aan de hand is natuurlijk, als ze bv moet plassen of haar knuffel kwijt is, roept ze ons) Maar geen enkel kind is hetzelfde, het is erg moeilijk om de 'gebruiksaanwijzing' voor je kind te vinden. En soms vind je 'm helemaal nooit
wij gebruiken sinds juli melatonine. hier was het zelfde verhaal na het op bed brengen nog 2 uur in de weer zijn met hem. schreeuwen, gillen, zijn slaapkamer verbouwen, tegen de muur/deur trappen/slaan. op advies van een vriendin melatonine gehaald. vanaf het begin af aan krijgt hij 0.3 mg. de eerste dagen dronk hij slapend zijn melk, maar na een paar dagen deed hij dat niet meer maar was hij wel rustig. ipv 2 uur bezig zijn, is hij nu gelijk stil en slaapt hij binnen 10 minuten. naast gewoon melatonine heb je ook time-release dat zorgt ervoor dat gedurende de nacht de melatonine wordt afgegeven zodat je door slaapt.