sleepzz werkt dat echt en hoe snel ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ikdus, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ownee hoor ik ben wat dat betreft wel consequent hoor. Maar zoals ik al zei er ontstaan situaties die ik niet prettig en soms zelfs gevaarlijk vind.

Met 18 mnd heb ik haar lekker laten janken en dat hielp. Ze sliep niet direct ofzo maar bleef rustig liggen. Maart begon ze langzaam aan later slapen. Ik moest haar muziekje met licht moest ik intotaal 3x aanzetten. Nouja prima.
    Daarna werd het meer en meer drama en nu 4 dus vreselijk :)

Heb dr 1.5 u geleden melatonine gegeven en tot nu is ze lekker druk....

2. barriewarrie

barriewarrie Niet meer actief

Hoeveel heb je gegeven?

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    10 ml, van sleepzz ze hadden helaas geen etos melatonine.

Maar ze ligt inmiddels rustig in bed. Ik heb gewoon kunnen dweilen zonder kleine voetjes steeds op mijn vloertje :D

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ikdus: jij bedoelt rust en slaapdrank van sleepzz??

Dat is wat anders dan melatonine he.
    Volhensmij hebben jullie het over 2 verschillende dingen.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Oepss dacht dat er ook melatonine inzat haha, heb ik er waarschijnlijk bij verzonnen :p.

Ze ligt nog in bed denk zelfs dat ze slaapt

6. Tamio

Tamio Niet meer actief

Heel herkenbaar. Mijn oudste is ook altijd een moeilijke slaper geweest en heeft ook altijd weinig slaap nodig gehad.
    Ik gebruik nu ook melatonine voor haar (wel wat meer dan ik hier lees, nl 8 mg op het moment) en sindsdien gaat het heel goed.
    Sinds ze goed uitgedaagd wordt op school heeft ze trouwens ook meer slaap nodig.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Tjee volgens mij is dat best veel he Tamio ?
    Fijn dat het beter gaat.

Ik hoop dat hier de sleepzz voldoende is en anders toch nog melatonine halen.

8. Tamio

Tamio Niet meer actief

Oh 0,8 Mg bedoel ik. Anders was het wel erg veel ja :)

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Haha ik weet niet of 8 mg echt veel zou zijn :p maar als je hier leest 0.1 is 8 wel heeul veel.

gaat zoiets op gewicht/lengte of alleen leeftijd ?

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    melatoninebijwerkingen
    Melatonine zou ik zonder kinderarts niet gaat geven.
    Wat het op lange termijn doet is onbekent omdat het pas sinds paar jaar groot verkocht wordt zijn er geen onderzoeken op jaren voorop

Maar als je moet kiezen tussen rare middeltjes geven en osteopaat if anders fysio/manuele therapie zou ik dus nooit eerste kiezen ook al ben ik niet voor alt. Geneesmiddelen ?
    Sleepzz is ook homeopatiesch geloof ik dus ook alt. Geneesmiddel.

Succes ermee want ik weet wat het is;))
    Maar hier gelukkig wel in slaap gaan goed alleen en gelijk. Snachts bij ons komen dat wel maar daar hebben we vrede mee.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vrees dat er toch een verkeerde slaapassociatie is. Ze valt in slaap met jou erbij en dat betekent dat als ze wakker wordt, ze dit weer verwacht. Tenminste.. dit lijk ik te lezen in je eerste post.

Je oplossing zit toch daar... die slaapassociatie. Dit kun je ondersteunen met Sleepzz. Ons zoontje had door piekeren moeite om in slaap te komen en hem hielp het te kalmeren. Het is geen slaapmiddel en geen doorslaapmiddel en ik vrees dat het je dus weinig zal helpen als je niet iets anders zult doen.

Heel veel sterkte. Het is slopend. Hoe slaapt je dochter als ze logeert bij iemand anders?

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Tja wat dat betreft is mijn vriend vreemd, want als het in de winkel/drogist/apotheek te koop is, Is het wel "oké". Hij wilde dit middeltje ook eerst niet geven, toen ik zei dat het "natuurlijk" is, was het wel goed.

Ik ben eigenlijk ook niet van de middeltjes bij 41 graden koorts krijgt ze niet eens pcm of ze moet echt ziek zijn.

Maar het inslapen is niet oké en in de nacht bij ons komen vinden we ook niet erg.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik begrijp even niet wat je hier schrijft.

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Cygnet ze heeft nooit ergens anders geslapen.
    Ze hoeft van mij ook totaal niet door te slapen, doe ik ook niet.

Heb helaas al 2 jaar ruim drama met haar. Tot 11 mnd in mijn armen in slaap gevallen. Toen in haar eigen ledikant met mij erbij en met 13 maand kon ik in eens weg lopen. Maar ze sliep nog wel op onze kamer. Daarna op haar eigen kamer gedaan, weer erbij zitten maar na max half uur sliep ze al. Daarna werd het steeds langer en langer. Lekker laten janken met 18 maand en ging weer prima. Tuurlijk kwam ze haar kamer wel eens uit. Maar ze viel zelf in slaap, waarom het weer opeens mis is gegaan ?

Vanavond ben ik overigens niet bij haar gebleven, en ze lekker gaan slapen. Ze heeft vaker zo een dag eens in de zoveel weken dan slaapt ze gewoon ineens en de volgende dag is ze weer opgeladen of zo haha.

Dus ze kan wel zonder mij in slaap vallen. Maar als ze niet moe is gaat ze dus situaties creeeren die ik niet veilig vind, dus ze wint dan het spelletje.
    En ze kan ook koprollen ik ben vreselijk bang dat ze dan met haar rug terecht komt op haar bedhekje.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Dat het in slapen veels te lang duurt en we (vooral ik)daar niet blij mee zijn.
    Als ze midden in de nacht bij ons komt vinden we niet erg, mag best. (als ze tenminste direct slaapt)

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het moeilijk om te zeggen maar het klinkt toch als een echt verkeerde slaapassociatie. Inmiddels is ze zo 'oud' dat ze daar ook zelf iets van kan vinden en mee kan doen. Zo zullen er vast dagen zijn dat ze geen behoefte voelt om er een dingetje van te maken (lekker moe, relaxt etc) maar het is overduidelijk wel een dingetje dat gaan slapen.

Doorslapen is niet achter elkaar door slapen maar wel zelf in staat zijn om weer in slaap te vallen. Even (half) wakker worden en je omdraaien en verder slapen. etc etc. Ook dat is iets wat kinderen moeten leren of juist niet moeten afleren.

Sommige mensen zijn zeer lichten en onrustige slapers, dat is geen slecht gedrag, dat is karakter en eigen. Toch is goed slapen wel heel belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen.

Hoe gaat het als ze ergens logeert? EN als je dat nog niet weet... probeer het eens?

Enne.. heb je het bedhekje echt nodig? :)

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat gebeurt er als je het helemaal los laat. Als je niet tegen haar zegt 'slaap lekker' maar 'tot morgen' en dat je het dan laat gaan. Niet één dagje maar gewoon helemaal loslaten.

Jonge kinderen hebben over twee dingen maar 'macht': eten en slapen. Slapen is het moeilijkst maar het lukt sommige kinderen toch heel goed. Dat is een van de weinige dingen die ze zelf in de hand hebben. Het is interessant om te kijken wat er gebeurt als je het helemaal loslaat. Haar het zelf laat bepalen. Natuurlijk een veilige omgeving creëren maar ze 'zoekt het maar uit'

Op die leeftijd hebben wij onze kinderen nooit gezegd dat ze moesten gaan slapen. Wel dat ze op hun kamer moesten blijven en dat ze rustig aan moesten doen. Eigenlijk zijn ze geen van beide ooit echt laat gaan slapen. Ze luisteren naar hun lijf en hoofd en gingen op een gegeven moment in bed liggen en vielen dan op een zeer redelijke tijd in slaap. Klein lampje en dat deden we dan uit als ze eenmaal lekker lagen te knorren.

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja bed hekje heeft ze echt nodig, ze slaapt heel wild.

Wij hebben helaas niet de luxe om haar ergens te laten logeren. Tenzij we willen dat ze in het ziekenhuis beland :(

Maar ze heeft van nov tot ong mei(behalve januari op vakantie) zelf geslapen(uit eindelijk), zonder mama. Alleen vanaf maart werd later en later en daarna vreselijke drama.

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zeg ook nooit dat ze moet slapen wel dat het bedtijd is en dat ze in bed best mag spelen of boekje lezen, maar in bed. En als er iets is mag ze altijd roepen. Maar opeens was dat over

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goed, ik geloof dat ik wat mis in je verhaal over laten logeren...

Kinderen veranderen, ze groeien elke dag en veranderen elke dag. Wat vandaag geldt kan zomaar veranderen. JIj zit anders in je vel, je man, de omgeving, ze wordt ouder, het weer.

Op basis van wat ik lees heb je een associatie echt te doorbreken maar goed, de informatie is natuurlijk beperkt.

Deel Deze Pagina