sleepzz werkt dat echt en hoe snel ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ikdus, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik denk dat ze ook voelt dat ik stress heb en kapot ben. Dat gaat nu ietsjes beter, dus hopelijk gezellige mama en zij weer gezellig in bed ;p

Ze mag echt wel wakker blijven in dr bedje, deed ze altijd wel. Maar ze gaat mij nu gewoon lekker uitdagen. Hopen dat ze bij mama in bed mag etc etc.

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ziekenhuis belande reden is de enige waar ze evt kan slapen, zijn niet zo consequent met eigen kids.(geen oog voor ze niks) hun jongste terroriseert de mijne al sinds ze op de grond kan bewegen. Ze komt altijd blauw thuis als we daar zijn geweest. Ik waarschuw mijn kind de hele tijd voor iets wat zij eigenlijk niet doet. Ze doet gewoon na omdat er gezegd wordt dat mijn dochter dat ook moet doen. Tegen dat andere kind wordt alleen gezegd niet doen.

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat hier werkt is heel flauw; we hebben een heel duidelijk ritueel (Sesamstraat, dan naar boven, pyjama aan, tandjes poetsen, 4 verhaaltjes van Jip en Janneke lezen, dikke kus en knuffel en dan ga ik weg), de regel is dat ze op haar kamer moet blijven en geen lawaai mag maken. Ze mag wel nog een boekje lezen in bed of met de knuffels kletsen ofzo, geen probleem. Komt ze van haar kamer of maakt ze lawaai? Dan gaat haar slaapkamerdeur dicht (klink zit hoog en verticaal, krijgt ze zelf nog niet open). En that's it.
    In het begin was het na Sesamstraat al drama en driftig, nu hobbelt ze gewoon naar boven, pakt zelf haar pyjama, laat mij poetsen en gaat lekker in bed zitten voor de verhaaltjes; totaal geen strijd of driftbuien, ze weet gewoon waar ze aan toe is.
    Ze haalt soms wel haar kast leeg, vanavond ook bijvoorbeeld, ik ga dan niet 's nachts nog alle boeken weer in de kast zetten; dat mag ze morgen zelf doen. Ze is vanavond gewoon zelf lekker in bed gekropen.

Wordt ze 's nachts wakker, dan ga ik even kijken wat er is, stel ik haar gerust en dan ga ik weer; wederom zelfde regel, niet van de kamer af, geen lawaai maken, anders gaat de deur dicht.
    En 's ochtends mag ze ook niet voor 7u van haar kamer, ze roept meestal vanuit bed en dan zeg ik of ze er uit mag of niet. Soms gaat ze ook gewoon zelf rustig spelen.

Die grenzen heeft ze écht nodig, anders is het hier ook zo middernacht voor ze slaapt en is het om half zes weer feest (en overdag de ene driftbui na de andere). Nu met de tweede erbij ben ik er ook echt strikt in en gaat het super goed. 's Middags slaapt ze ook nog en ook dan gelden dezelfde regels.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    We hadden hier ook relatief duidelijk ritueel, maar sinds het hele erge drama is geworden niet meer. Opzich had ze niet echt een bed ritueel nodig. Zolang ik maar zei dat ze na dat naar bed moest ging het prima.

Ze was vannacht om 12 uur al wakker, was weer gezellig. Toen om half 5 pas weer gelukkig.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #45 piccolina, 3 sep 2014
    Laatst bewerkt: 3 sep 2014
    Ikdus
    Ben je in zh bij slaappolie geweest?

Wat sleepzz en melatonine betreft we zijn net van kinderarts af ook met slaapproblemen en ze zei echt nadrukkelijk dat dat niet mag bij kleine kinderen omdat werking ervan en bijwerkingen nog niet bekend zijn. Dat van rustgevende thee etc mag wel maar melatonine zeker niet.

We hebben ook vage klachten dus ka kan weinig doen. We gaan naar slaappolie in zh om daar plan van aanpak kijken ze gaan totale plaatjes bekijken en denken mee.

Ik denk echter dat bij jou het probleem ligt meer inslaapvallen in patroon dat jij bij blijft. Probeer dat doorbreken. Ik zou zelf het zo doen: handige ritueel zoeken en dan zeggen haar dat ze gaat slapen dus niet pakken of brengen maar dat ze zelf gaat en dat ze daar blijft.
    Dat ze zelf dekentje doen en je zegt: nu ga je slapen alleen en als iets nodig is roep je mama maar echt als dat echt nodig is. Kusje e ga weg. En dan gewoon niet laten uitkomen maar steeds hetzelfde herhalen in worden en in het doen. Kost tijd, moeite en energie maar dat werkt wel.
    Dat wiegen of bijblijven heb ik hier strik nooit gedaan om de reden dar afleren is echt onmogelijke iets. Is hier al dat ze bij ons mag slapen erg genoeg voor afleren ;)

Hier dus uitleggen veel en laten zelf doen en beslissen helpt veel.
    Maar inslapen hier gaat goed wel dat nacht wakker zijn maar dat lijkt mij hier ook kwestie van gewennigheid helaas.. En dat we dat toelaten omdat het zo veel beter is dan anders.

Maar ik weet niet wat het is zoals sommige zeggen: gewoon als huilt komen, speentje is, geruststellen en weggaan. Dat heeft hier nooit gewerkt ze huilt niet ze krijst hier, ze zet zich af en je kan haar niet afdwingen in bed blijven minst je geweld gebruikt.
    Dat hebben we dus het wat je nog avond kan doen omdat je fit nog bent: praten, iets langer blijven etc snachts gaat niet want je bent re moe gewoon...

Ikdus
    Ik weet de naam even niet maar dat schijnt re helpen (weet niet of ook bij kleuters) maar er bestaat soort klok met muziek geruis.
    Ik zoek het even voor je mijn vriendin had dat en het hielp echt goed
    Ik zet hier voor dochter slaapmuziek helpt ook soms.

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Picolina je moet eens weten hoeveel kinderartsen melatonine voorschrijven, en dan nog wel de hoeveelheid die 20 x zo sterk is als die 0,01 mg als uit de drogist.

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

+1! Ik denk dat als melatonine tijdelijk gebruikt en niet elke dag dat het best kan. Zeker die heel lage doseringen.

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ha ha Diaan, net stond er niet piccolina he?? hi hi;)

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Nee haha mijn telefoon had er net wat anders van gemaakt

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja mijn neefje met adhd en zijn vader met adhd hebben ook melatonine voor geschreven gekregen. En mn moeder ook een hoge dosis.

Maar sleepzz zijn gewoon allemaal bloemen/planten (valeriaan, kamille, passiebloem) ze maken zelfs thee daar van dus zo slecht lijkt me dat niet.

Zoals ik schrijf mijn dochter heeft genoeg lange periodes zonder mij geslapen. Dus het is geen gewenning het is iets van de laatste weken dat ik er bij blijf.

Tot deze fase aanbrak, ging met haar dansen in mijn armen op haar muziekprojector en dan in bed leggen. Nu wilt ze niet dansen niks krijst alleen maar. Ze doet allang zelf haar deken want mama mag niet helpen :). Ze doet alles zelf behalve tandenpoetsen en hoe laat ze naar bed gaat.
    Nogmaals als ze gewoon in bed zou janken liet ik dat toe. Maar helaas ze doet niet aan in bed janken. Ze doet aan stout doen en krijsen tegelijk.

Laten roepen heeft geen nut ik leg het haar 1000x per avond uit, maar ze rent dan gewoon de woonkamer in of naar onze kamer.

Ze heeft een periode wel netjes geroepen maar dat was voor de lol,want ze maakt er een spelletje van, nep janken en me roepen en als ik kom gaat ze lachen en onder haar deken verstoppen.

Ik heb dus van alles geprobeerd wat allemaal tijdelijk werkt = janken was na paar dagen over maar bleef netjes in bed en sliep uit eindelijk wel

Laten spelen op haar kamer zachtjes is ze zelf mee gestopt na een paar weken

Roepen als er iets is was een leuk spelletje

Uit bed komen en echt niet slapen is het leukste spelletje.
    Ik heb haar zelfs in de hoek laten staan met de mededeling dat ze uit de hoek mag als ze naar bed gaat heeft 2x effect gehad. Nu denkt ze ik ben toch uit bed :)

11. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    O nee, joh? Ik zette dat alleen maar neer om aan te geven dat je dus zelfs op middelen die je tot rust zouden moeten brengen een tegengestelde reactie kunt krijgen. Dat je daar even op bedacht bent.

12. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Andere reactie niet gelezen:

Wij gebruiken sleepzz sinds kort. Mijn dl is bijna twee jaar ( ik weet dat je pas met 2 zou mogen starten, maar wanhopig). Dl slaapt overdag een uur en sliep pas rond 21-22uur s avonds. Na het gebruik van sleepzz ( ik doe en halve dosis) slaapt ze om half 8-20.00uur. Ze slaapt nog niet door, maar het is wel al stukken beter.

13. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ga ik als ze roept 1x kijken wat er is, is er dan niks aan de hand en is ze dus gewoon aan het spelen, dan ga ik er niet meer naartoe. Ook niet om te zeggen dat ze moet gaan liggen of stil moet zijn; ik blijf gewoon écht weg. En ja, ze heeft wel eens heel lang en hard staan roepen en huilen, al het speelgoed door de kamer verspreid etc, maar daar kreeg ze dus geen reactie op. Na 1 of 2 keer begreep ze prima dat het nutteloos is zo dramatisch te doen en koos ze eieren voor d'r geld en ging dus gewoon zelf spelen.

Daartegenover staat dat ik overdag wel echt een paar keer flinke 1 op 1 aandacht geef, zodat ze zeker genoeg positieve aandacht krijgt.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het laten logeren verhaal begrijp ik niet. Er zijn toch meer mensen op de wereld.
    Of vraag eens aan een vriendin of zij je kind naar bed brengt een dag of wat achter elkaar in je eigen huis.

Ik denk echt dat de oplossing zit in het doorbreken van het patroon. Dit gaat je zelf niet lukken, schakel hulp in. Het CB of van mijn part Ogilvie himself kan je vast wel op weg helpen, Jij zit er in ieder geval te dicht bovenop. Schakel iemand in die afstand heeft.

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Nou zeg. Kijk dan hoe je het schrijft.....

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nee hoor we hebben echt niemand die we de hele nacht toe vertrouwen, helaas.

vriendinnen heb ik helaas niet op 1 na maar die moet ik dan halen en brengen + haar kind. Dan is het feest haha.

Ogilvie woont wel vlak bij :p. Ik zou al hulp krijgen van het kdv maar toen ging het in eens super goed na paar dagen laten huilen.
    Ze is vandaag de hele dag super lief dus heb hoop dat ze straks lief slaapt en rustig naar bed gaat

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ze ligt nog steeds alleen. Pas 5x uit bed gekomen ben benieuwd hoe vaak nog.

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Vermoeiend he??

Hier altijd al een slechte slaper geweest.

Wat hier wel wil helpen is een beloning-systeem met stickers.

Ik heb een kaart gemaakt en als ze daar 10 stickers op heeft mogen plakken omdat ze goed is gaan slapen en door heeft geslapen dan krijgt ze een klein cadeautje.
    Ik moet zeggen het werkt wel. Ze is mega trots als ze een sticker mag plakken en telt zelf af naar het cadeautje.
    Als ze niet goed is gaan slapen zegt ze zelf al als ze wakker word "ik mag geen sticker plakken want ik ben niet goed gaan slapen" dus ze weet heel goed wat het inhoud ;)

Ze is nu 3 jaar en toevallig sinds gisteren de draad weer opgepakt hiervan. toen ze 2,4 was zijn we hiermee gestart, tot ze hem 3x vol had. Nu is het sinds vorige week weer drama dus zijn we er weer mee begonnen.

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Jaa heel vermoeiend en ze moest om kwart voor 10 opeens poepen zucht...
    ze is daarna lekker wezen krijsen, want na t poepen moest ze gewoon naar bed, papa is nog wezen kijken toen ze gestopt was.
    Want ze bleef mij roepen blijkbaar, ach ooit gaat het vast beter.

ze is hier jammer genoeg niet beloning gevoelig, ik kan ook niet onderhandelen met haar want het maakt niks uit.

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Middag dutje bij kdv ook er af.

Naar bed is naar bed er naast gaan liggen en blijf liggen tot ze slaapt elke avond weer.

Sluit de dag af. Ik ga slapen ik ben moe sluit mijn beide oogjes toe...

Beide kinderen ben er altijd naast gaan liggen en dat werkte het beste. En ga ik weg voor mijn avond. Als ze slapen.

Dan om 20.00 uur naar bed dan 21.00 uur het beste is toch rond een zelfde tijd te gaan beginnen. met slapen. Duidelijk zijn. Maakt alleen niet uit hoe. Wat bij jou past past bij je kind en je grens aan geven. Je mag best zeggen en NU ga jij slapen. De dag is afgelopen. Ik dwing de ze dan terug in het matras liggen blijven met een wat strengere toon. Dat werkte hier het beste. Laten huilen kon ik niet vijf minuten regel ook niet woord ik zelf nerveus van.

Dan maar mijn methoden,

Deel Deze Pagina