Ik wil juist niet meer bij haar liggen of zitten omdat ik dan 3 uur lang bezig ben. Ze gaat meestal om 20.30 naar bed maar als ze al moe oogt of zegt dat ze moe is, eerder. En als we pas 18.30 thuis zijn dan later omdat ik het anders niet red voor 20.30. Maar het is toch 6 van de 7 keer 20.30.
Ohja niet slapen op de opvang werkt niet dan valt ze of om 16.30 in slaap tijdens t broodje of in de auto. En ze terroriseert dan alles en iedereen omdat ze te moe is.
Misschien in overleg dan toch maar melatonine want dat helpt met inslapen. Bel anders even met je huisarts.
Hier slaapt mijn jongste bewust nog in een ledikantje. Gelukkig klimt ze er niet uit. Ik denk dat ik haar anders ook 100x terug kan brengen. Ritueel is hier ook duidelijk. Bv voor t slapen gaan haar rustmomentje. Hoewel t echt een draakje kan zijn en luisteren niet haar sterkste kant is, gaat ze eigenlijk altijd gelijk slapen. Ze slaapt nog best veel, smiddags 2-3uur, bij uitzondering een keer kort of niet, eb s nachts 12-13 uur. Ze ligt er vrijwel altijd rond 19 uur in, dat werkt beter dan laat op bed.
Ik denk ook aan een associatie en niet aan een middeltje. Mijn dochter slaapt ook nog in een ledikantje omdat ze haar voeten tegen de spijlen duwt en zo in slaap valt. Die begrensdheid geeft haar een veilig gevoel. Ze is er tot nu nooit uitgeklommen, gaat ze dat doen gaan we ook over op een peuterbed. Hier ook fases dat ze al begint te piepen als ik de deur uitloop. Wat hier werkt, is even 'rommelen' boven. Dus dan ga ik een was opvouwen (op onze kamer), of de wasmachine aanzetten, etc. Doe ik dat, slaapt ze binnen 20 minuten en kan ik naar beneden. Blijf ik bij haar, wat ze eigenlijk wil, kan ze zo een uur tegen me aan kletsen. Dat doe ik dus niet meer. Als ik te vroeg naar beneden ga kan ze ook gaan huilen en dan kan het inslapen ook lang duren. Mijn aanwezigheid voelen heeft ze dus echt even nodig, maar me zien heeft juist het tegenovergestelde effect. Hier slaapt ze wel lang, ze gaat er rond 19.30 uur in en wordt rond 7.30/8 uur wakker. Ze wordt bijna nooit wakker 's nachts. Op de creche slaapt ze max. 1,5 uur, daar is teveel afleiding voor haar, maar thuis slaapt ze in de middag ook zo 2,5 a 3 uur.
Soms zou ik willen dat ze nog sliep in de middag ben zo moe haha. Maar ook dat duurde 3 uur (13u naar bed en 16u slapen). Als ik haar echt om 19 uur in bed doe en ze slaapt direct is ze of midden in de nacht uren wakker of voor 5en al. Weet niet of dat zo is als ze echt altijd om 19 u slaapt. Maar het is ook niet altijd haalbaar als ik 18.30 pas thuis ben en we nog moeten eten en baden. Ze slaapt hier btw al een jaar in peuter bedje, korte slaapjes kan ze wel in een ledikant maar lang niet, ze slaapt zo wild. Ik ga ook niet na een jaar weer ledikant opzetten in de hoop dat ze er niet uit gaat klimmen. Kleine klimaap. Is het niet "stom" om de huisarts te bellen voor melatonine, terwijl het gewoon los te koop is ?
Denk niet dat sleepzz werkt. Maar me lam lopen heeft wel geholpen. Ze is vanavond zonder huilen in slaap gevallen. Wel 4x uit bed gekomen om toch te testen en 1x omdat ze bang was (motor voor de deur). Ik ben blij want ze slaapt
Hier ook ledikantje, met slaapzak, voor de jongste. Daardoor kan ze er niet uit. Anders zouden wij ook geheid problemen hebben met niet gaan slapen en alles overhoop gooien. Daar begin ik echt niet aan, ze blijft minimaal tot haar 3e verjaardag in het ledikant. Verder inderdaad vast ritueel aanhouden en heel duidelijk zijn. Mijn jongste is heel ondernemend, een echt peuter, maar naar bed brengen doe ik al vanaf dat ze een maand of 10 is hetzelfde. Overdag slapen kan ze wel, ze slaapt dan met gemak 2 uur, maar ze gaat dan 's avonds spoken en pas laat slapen. Als ze overdag niet slaapt is ze 19 uur knock out en om 7 uur hoor ik haar pas weer. Ik zou het echt niet zoeken in middeltjes maar puur in duidelijkheid, één aanpak en daaraan vasthouden. Op deze leeftijd weten ze dondersgoed hoe of wat.
Onze dochter kan niet slapen zonder melatonine.. Eerst gebruikte we die van sleepz of die anderen maar nu hebben we het op recept en dat werkt toch wel beter! Gister was ik vergeten om nieuwe medicijnen te halen en kon ik haar er dus geen geven nou dat hebben we geweten ze bleef maar naar beneden komen, uiteindelijk is ze toch wel in slaap gevallen! En als ze ze wel heeft dan slaapt ze vaak binnen een minuut of 10 - 15
Overigens zou ik wel met huisarts overleggen, je kindje is 2 jaar en 3 maanden? is wel vrij jong hoor.. Al moet ik zeggen dat onze dochter ook al rond de 2,5 aan melatonine zat (toen begonnen met 2 tabletjes per avond) nu zit ze op 1 mg. Huisartsen zijn niet altijd heel happig op melatonine.. ONze huisarts gaf eerst een hoestdrankje waar ze suffer van zou worden maar dat werkte voor haar niet (nu hebben wij ook wel een hele pittige tante met wat problemen)
Als je zoiets wilt dan zou ik het ook met de ha overleggen. Verder denk ik dat ik eerst wat anders zou proberen. Misschien kun je haar elke 3/4 dagen 15 min eerder in bed leggen en zo terug te werken naar een eerdere tijd? En wie weet slaapt ze nu wel langer door. Ik ken de slaap issues, hier al ruim twee jaar lang geen nacht doorgeslapen.. Maar hoe later, hoe slechter ze slapen en hoe eerder wakker hiero. Sterkte het is zwaar! @kleintje: hoe ging dat bij jullie met het bezoek aan de ha en het gebruik van melatonine? Wat was de reden om het te gaan gebruiken?
Als ik om 18.30 thuis ben is het echt niet haalbaar om haar eerder dan 20.30 in bed te leggen, helaas. Maar ze is nu nog maar 2 keer uit bed gekomen. Nu hopen dat ze snel slaapt. Sleepzz krijg ik niet naar binnen. Ze heeft vandaag de beker omgegooid met de melding dat het niet lekker is haha. Overige 3 dagen ook met pijn en moeite naar binnen gewerkt, dus helaas. Als ze in bed blijft liggen vind ik het niet erg dat ze lang wakker blijft. Zolang ze mij er maar niet teveel mee verveeld. Dus ik kijk het nog heel even aan voor ik aan melatonine begin (in overleg met ha)
Je kindje lijkt oververmoeid en kan volgens mij daardoor ook niet meer goed slapen. Wat ik zie is dat het een totaal verkeerd slaappatroon heeft en dat je dat beter kunt doorbreken ipv medicatie gaan geven. Veel te laat naar bed en hulp van jou nodig om te slapen (met inslapen in de avond en in de nacht dus). Hier ligt zoontje op dit moment ook lang te zingen/kletsen en onze afspraak is dat een van ons er na een half uur even naartoe gaat, hem weer onderstopt en even zegt dat het nu tijd is om echt te gaan slapen. Dit werkt hier heel goed en bijna altijd slaapt hij kort daarna. We geven hem de ruimte om even de dag verwerken (wij horen ook veel dingen van de dag terug komen via de babyfoon) maar na een half uurtje word het tijd om te slapen. Hij gaat wel altijd tussen 19 en 19.30 uur naar bed. Word hij in de nacht wakker dan hoeven wij er bijna nooit naartoe. Hij draait zich om en gaat bijna altijd wel verder met slapen. Dat is iets wat je kindje moet leren en dat ga je niet bereiken met pilletjes. Heel soms word hij voor 6 uur wakker en dan moeten we er wel even naartoe omdat hij geen luier meer om heeft en dan wakker word om te plassen. Dan gaat hij eigenlijk ook nooit meer slapen maar dan wil ik nog wel dutten. Dan zeggen wij dat het nog veel te vroeg is om eruit te komen en dat hij nog even een poosje in bed moet blijven. Hij gaat dan zelf een beetje liggen dromen en na een poosje kletsen en zingen. Uurtje later mag hij dan bij ons komen. Op deze leeftijd kan je ook al best gemakkelijk afspraken gaan maken. Ik merk iig dat wij best goed dingen kunnen afspreken. En als ik iets beloof (zoals na een uurtje uit bed komen halen) dan houd ik me wel altijd aan die afspraak. Maar jammer dat het logeren echt niet lukt. Ik merk dat ons zoontje als hij logeert altijd veel langer slaapt dan dat hij thuis doet. Nooit hebben ze problemen met hem en hij slaapt altijd goed. Heb hem toevallig deze nacht even uitbesteed en hij logeert bij opa en oma. Voor mij ook heerlijk want ook al zal ik vroeg wakker zijn, ik hoef er lekker niet uit. Nou hebben wij ook veel vrienden waar hij ook al regelmatig geslapen heeft. En wij gaan ook regelmatig met z'n allen logeren bij vrienden. Doordat wij er altijd heel gemakkelijk maar wel consequent in zijn geweest, is hij ook heel gemakkelijk.
Uit logeren zijn wij zelf ook nog niet aan toe dus wat dat betreft is het niet erg dat ze geen plek heeft om te logeren. Ze heeft hier nooit veel geslapen, vind ik ook niet erg. Ik vind het erg dat ik de hele avond bezig ben/was met haar. In de nacht heeft ze misschien op 1 hand te tellen langer als 10 uur geslapen, maar vaak was/is het 9 uur. Maar nu gaat het de laatste 2 dagen al best goed, en die andere 2 dagen is ze jankend in slaap gevallen. Dus het gaat zeker weer beter. Ze heeft tenslotte maanden zonder mij (in)geslapen. Dus ze kan het wel, maar ze is nu helemaal into mama. Ik heb al 4 avonden tv kunnen kijken ikke ben blij Ze is btw verder ook makkelijk hoor, sinds ze 3 dagen oud is gaat ze overal mee naar toe. Af en toe dr momenten dat ze niks van je moet hebben als ze je weinig ziet, maar verder
Ik dacht dat je lichaam kan wennen aan melatoninepillen en er dan zelf nóg minder van gaat aan maken. M.a.w. je komt er dan nooit vanaf. Verder zou ik er niet mee goochelen zonder begeleiding van een arts. Als medische oorzaken uitgesloten zijn, dan moet toch het patroon doorbroken worden.
Ik vind het echt onzin dat je haar niet eerder dan 20:30 in bed kan hebben. Wat doe je allemaal in die twee uur? Je dochter moet een normaal patroon gaan ontwikkeln en van die oververmoeidheid af komen, dan zal ze echt eerder naar bed moeten. Ik lees vooral veel over hoe irritant jij het vindt, hoe vervelend dat je geen tv kunt kijken maar het is veel vervelender voor haar. Zij mist een ritme, voorspelbaarheid en slaap. Ik zou meer investeren en luisteren naar de tips die hier gegeven worden. Een kind dat te weinig slaapt, ontwikkelt zich minder goed. Kies niet de makkelijke weg van pillen maar probeer eerst al het andere voor langere tijd.
Nou ze ontwikkeld zich meer dan prima hoor Misschien moet ik ook nog koken en moeten we eten. Zijn we al een uur verder. In bad moet ze ook nog. Ik ben alleen al 15 min bezig met dr haar uitspoelen en kammen. Dan nog insmeren met 2 zalfjes en dr hoofdhuid doen. Ook alweer 15 min verder (inc afdrogen en pyama aan). Haren vlechten met geluk 5 a 10 min. Dan is het al zo half 9 en echt tijd voor haar heb ik dan niet gehad. Want haren uitspoelen is niet leuk, insmeren is niet leuk, haren doen is niet leuk. Dus ik heb 3 kwartier tot een uur lang een boos en huilend kind