sleepzz werkt dat echt en hoe snel ?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Ikdus, Sep 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ligt er aan of het gevraagde of ongevraagd advies. Ongevraagd advies waar ik verder vrij weinig aan heb, heb ik niks aan ben er ook niet blij mee. Vind het eerder sneu voor jullie. Dat jullie maar alles accepteren van jullie kind. Haren kammen niet leuk och kindlief dan doen we het toch niet. Haren uitspoelen niet leuk nee dan doen we dat ook maar niet.

Zo werkt dat hier dus niet ze mag het ergens niet mee eens zijn of niet leuk vinden, maar helaas sommige dingen moeten gebeuren. Ik vind ook genoeg dingen niet leuk.

En ik vind haren kammen en haren schoonhouden nou eenmaal belangrijk. Vooral omdat ze anders de hele dag en nacht aan het krabben is. Zand is nou eenmaal smerig. En die krulbos van haar klit nou eenmaal meer dan een bos met stijlhaar. Too bad :) daar hoef ik dus geen advies over. Ik vond het ook vreselijk ik heb altijd gehuild tot ik het zelf kon en mocht doen. Ben ik er dood aan gegaan nee. Heb ik mn moeder en oma er om gehaat nee. Ben ik blij dat ze me schoon hebben gehouden absoluut.

2. barriewarrie

barriewarrie Niet meer actief

mooi dat het probleem zich opgelost heeft en je weer de avonden voor jezelf hebt.
    dat was bij ons ook een heerlijk moment toen we weer wat voor ons zelf konden doen ookal was het hier wel met melatonine.

geniet er lekker van en soms is het erg zoeken naar wat werkt. vooral als een pittige dame hebt;)

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38

Ja ben er ook blij mee :D. Kan ik ook weer op tijd naar bed. Heb dat soms echt nodig.

4. barriewarrie

ja dat kan ik me voorstellen. ben ook altijd blij als zl slaapt dan even tijd voor jezelf en idd op tijd op bed.
    hier een hele pittige zoon dat was ook de reden van starten met melatonine, kan merken dat hij er rustig van wordt.
    en ja ik ben blij dat het dan nu zo gaat dan maar met pilletjes, geeft voor beide veel meer rust.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ja hoor vind ik ook, je bent niet alleen mama en (werkende) huisvrouw maar ook nog je eigen ik. En je mag soms echt wel egoistisch zijn.

Ik hoop dat hier nu alleen maar beter zal gaan en anders zal het toch een afspraak bij de huisarts worden.

Ik kan niet alles naar haar hand draaien, dan maar niet meer in bad omdat ze haren uitspoelen niet leuk vindt. Ieder zn ding maar ik vind het gewoon niet zo fris.
    Of om 5 uur opstaan zodat ze in bad kan gaan en de buren( en vader die pas 00.00 thuis komt de week) wakker kan huilen en zo alsnog met zand in bed slaapt. Mag ik elke keer haar bed uitkloppen.
    Of misschien maar thuis blijf mama worden :p want werkende moeders zijn ook zoooooo slecht

6. barriewarrie

het valt idd niet mee en idd sommige dingen moeten nu eenmaal. haren wassen is hier ook een ramp. hij doucht dan ook niet elke dag, maarja jongen kort haar dus makkelijker als lang haar.
    de buren kunnen hier ook volop mee genieten als hij moet douchen of als hij zijn melatonine te laat heeft gehad.
    soms denk ik wel eens wanneer doet iemand een melding want hij gilt/krijst alsof hij afgemaakt wordt.:D

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk dat je zelf eens wat beter moet lezen, eerlijk gezegd. Ik heb nergens gezegd dat ze hier alles maar mag of dat ik haar haren niet kam. Ik zeg alleen dat ik het met een beetje beleid en humor oplos, en ik heb die tip ook van anderen gekregen. Ik heb het wiel ook niet uitgevonden.

Ik vind het alleen sneu als jouw kind elke avond moord en brand moet krijsen in bad omdat haren wassen MOET, en dat dat misschien de reden kan zijn dat ze niet goed slaapt? Is maar een suggestie hoor. Maar nee, daar ligt het niet aan en opeens is het bad helemaal geen probleem? Dan creer je zelf toch ook verwarring.

Ze wordt ook direct ontzettend vuil als je een keer haren wassen overslaat, overdrijven is ook echt een vak sorry hoor.
    Als je een topic opent moet je rekening houden met zowel gevraagde als 'ongevraagde' adviezen. Mensen hebben hun mening en die baseren zij op wat jij vertelt. Ik vond de adviezen die je gekregen hebt eerlijk gezegd heel zinvol en zou daar zeker iets mee doen, maar als het je allemaal niet aanstaat hoef je toch ook geen topic te openen en ga je met de vraag naar de huisarts?

Ja, werkende moeders zijn heeeel erg slecht. Daar weet ik alles van. God;)

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Haha ik vraag het mij soms ook af ja haha. Ze heeft ook een periode gehad dat ze niet uit huis wilde. Janken janken de relatief dove buurman kwam dan door zijn voorraam spieken haha. Tja ik moet ook gewoon werken ;D

ze gaat hier ook niet elke dag in bad meer (vanwege eczeem) maar dat is dan zondag en dinsdag niet. En de rest wel, tenzij ze niet heeft buiten gespeeld op opvang dag. Maar of ze daar door wel om 20.30 slaapt nee hoor. Bad of niet, wel of geen huilbuien voor af zij slaapt niet.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    ik vraag om ervaring omdat meer ouders hun kind sleepzzz geven en ik was er benieuwd naar of het echt werkte. Nou sleepzz dus niet maar melatonine dus wel.

en jij moet ook leren lezen want ik was niet elke dag haar haren, ik spoel het uit.
    Ik denk al heel veel aan haar want de douche is helemaal drama. Ik zet haar dus lekker in het grote bad. Kan ze lekker spelen en klieren alleen er komt een moment dat het spelen en klieren even afgelopen is. Als ik klaar ben speelt ze weer verder. En mijn drama kont is zooo grappig dat ze zelf een bekertje water over dr haar gooit en nog gaat janken :)

Maar ja zand is ontzettend smerig dus ja dr haren zijn vuil :).

10. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Lees jij überhaupt wel :( Je wordt nergens aangevallen, mensen geven je tips en jij reageert als 1 of andere draak...

Heel jammer, maar in ieder geval succes verder :)

11. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hier is onze meid helemaal niet de baas, juist niet. Hier moeten ook dingen gebeuren, of ze nou wil of niet.

Als ik lees hoe jij het gedrag van je kind 's avonds omschrijft, dan vind ik dat overkomen alsof ze oververmoeid en overprikkeld is. In mijn ogen logisch, omdat ze 's avonds moe is, laat eet en dan nog uitgebreid in bad moet. Zijn kinderen oververmoeid en overprikkeld, dan gaan ze juist extra dwars doen. Dus dat kan een verklaring zijn voor het extreme gedrag, wat je zelf omschrijft. Want "janken en krijsen" en je kind in de houdgreep moeten houden, is niet normaal! Als je kind zo van streek is en boos wordt, vliegt de adrenaline door haar lijf en zal ze daardoor daarna niet kunnen slapen. Ga zelf maar eens hartstikke kwaad en opgefokt naar bed, dan kun je ook niet slapen.;)

Dus als je alles op een rijtje zet, is het alleen maar logisch dat het zo gaat. Je zult dus een andere oplossing moeten bedenken. Een van de oplossingen is om haar op een ander tijdstip in bad te doen, bijvoorbeeld voor het eten, zodat ze daarna nog tijd heeft om af te koelen. En ik zou ervoor zorgen dat ze eerder in bed ligt. Als ze langer slaapt, zal ze 's avonds minder vermoeid zijn. Wat weer een positief effect op haar gedrag heeft.

Dan kun je wel hoog van de toren blazen en iedereen uitmaken voor moraalridders. Maar als je met je verhaal naar de huisarts of het CB gaat, zul je bovenstaand advies krijgen. Een arts zal heus niet aan de hand van je verhaal slaappilletjes voorschrijven. Die hebben namelijk geen enkel effect als er aan de situatie niks verandert en een kind zo opgefokt is. Adrenaline wint het nog altijd van melatonine, zelfs een stevige slaappil helpt dan niet (weet ik uit ervaring).

Maar goed, je moet zelf maar weten of je iets met het advies doet. Hou in je achterhoofd dat iedereen hier met de beste bedoelingen speciaal iets voor je post, een beetje waardering zou fijn zijn.

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Even wat anders Nescio, wanneer komt jullie tweede wonder ong?? Ben benieuwd of hij/zij ook zo een bos heeft als jullie meisje. Ik vind haar in je avatar zooo cutee maar volgens mij is ze behoorlijk veranderd

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Hele verhaal getypt gaat ie crashen.

Het kwam er op neer 2x pw gaat ze niet in bad en 2x pw in de ochtend
    Ze gaat dan nog steeds niet om 21u slapen zoals ze voorheen wel deed. Bad in ochtend of avond of niet maakt niks uit.

Ochtend is haren en tanden poetsen nog steeds niet leuk, jankt nog steeds. Dus nee is niet omdat ze oververmoeid of iets is. Het is gewoon niet leuk :)

Ik/wij hebben voor 20.30 bedtijd gekozen omdat ze het daar het beste op doet en dus 3x pw niet eerder kan dan dat.

Als zij eerder in slaap valt is ze voor 5u wakker of om 00.00/01.00 uur. Totaal niet prettig dus!

Zij slaapt gewoon niet meer als 9 a 10 u per nacht. Ik had verwacht dat het zonder middagslaapje meer zou worden. Niet dus, niks aan te doen. Alleen 23.30 nee dat is niet normaal.

En dat bad-bed probleem is het sowieso niet. Want het is niet dat ze pas een paar maanden in bad gaat hoor, ze gaat al ruim 2 jaar in bad ;). En ze heeft maanden om 21u geslapen ook al was daarvoor het haar uit spoel drama gebeurd
    Totaal GEEN verband dus.

14. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Doe dan gewoon lekker wat jij wilt doen en vraag dan ook niks. Je weet het zelf gewoon heel goed dus advies heb je ook niet nodig. Waarom om advies vragen als je toch alles wegwuift? Heb een fijn leven en doe gewoon wat je zelf wilt doen. Geef die pillen nou maar en ga slapen....

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Vind ik leuk 👍😊😂

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat? Loopt dit topic nog?

Da's echt teveel aandacht hoor

17. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Nou...nu weer wel ha ha! ;)

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

:D Whaahaha, je hebt gelijk... sorry!!! :):p

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Even een maandje niet reageren, komt er een slotje op of even vragen aan de beheerders ;)

20. bokker31

bokker31 Lid

Jul 8, 2010
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jeetje dames, wat een aanvallen en aannames.

Ieder kind reageert anders en zodra je denkt de gebruiksaanwijzing te hebben gevonden, veranderen ze hem ineens weer. Je kunt toch niet verwachten dat ze alle tips op een avond uit probeert? En ze zal zelf toch ook al wel redelijk in kunnen schatten wat wel of niet zal werken.

Hier ook een pittige tante, als ze iets niet wil kun je niets anders doen dan haar uit laten razen. Gelukkig slaapt ze wel goed, moest er niet aan denken zeg... Toch juist top dat ze advies vraagt?

Maar geef dan geen reactie alsof je het allemaal wel weet waardoor het komt zeg. Ze wil duidelijk ook het beste voor haar meisje.

@ ikdus: Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt iets eerder te beginnen op je werk, zodat je 's avonds eerder klaar bent?

Share This Page