Hoi, Ik ben bijna 11 wk zwanger en ik weet dat je dan waarschijnlijk het hartje nog niet hoord. Als ik hem in de buurt van mn baarmoeder heb, hoor ik wel allemaal plopjes enzo. Zijn dit bewegingen van de kleine? Ik hoor graag van jullie, bedankt. Liefs
je kunt je kindje wel horen bewegen met de doppler maar als dat met 11 weken ook al zo is weet ik niet zeker. denk dat het eerder je darmen zijn waarvan je de plopjes hoort. heb je het hartje wel al gevonden?
kunnen bewegingen zijn..... maaaaaaar.... je darmen kunnen ook lekker ploppen.... (ps met wat mazzel kun je het hartje wel horen)
Nee ik heb het hartje (nog) niet kunnen vinden. Vrijdag hebben we een afspraak bij de VK en die gaat ook kijken of ze het hartje kan vinden. Ik maak me er verder niet druk om hoor, dat ik het hartje nog niet gevonden heb. Ik weet dat het vaak rond de 12wk is, maar ik dacht, ik ga het toch proberen. Als ik hem ergens anders op mn buik hou, meer naar rechts bijvoorbeeld, is het echt veel stiller...
Ik hoor inderdaad ook allerlei golven met de angelsound. Maar denk dat het nog wel vroeg is om bewegingen te horen..
het zijn denk ik je darmen was bij mij ook zo, maar ik dacht vaak die maken geluid doordat de kleine er zo lekker zwemt en dan vond ik het toch fijn om te luisteren !
Ik heb express gewacht tot 14weken met luisteren en toen kon je het hartje ook zo vinden echt helemaal onderin op je buik. Verloskundige kan het hartje vast wel vinden hoor!
Je kunt inderdaad wel bewegingen horen maar dat klinkt meer als 'kungfu' geluiden (beetje als het swoesjen wat je ook hoort als je de dopler over je buik beweegt) en 'gefrutsel'. Ploppen, borrelen en suizen zijn je darmen. Het hartje zou je op zich nu ook wel moeten kunnen vinden als je heel laag (op de haargrens) gaat zoeken. Bij m'n oudste lukte het de eerste keer met ruim 9 weken en deze keer zelfs al bij precies 8 (maar dit blijkt een tweeling, dus dubbel zoveel kans haha) Maar niet in de stress raken als het nog niet lukt, het vinden blijft een kwestie van geluk hebben zo vroeg.
Ik heb ook de angelsound. Je darmen maken ook van die mooie geluiden hihihi....dus daar kun je je nog weleens in vergissen. Ik merk dat als ik nu me kindje goed hoor (het hartje) dat ik dan echt geluiden hoor van bewegen. Maar dan weet je ook zeker dat het je kindje is. Toen ik vanaf 12 weken ermee begon kon ik echt heel laag in me buik net boven me schaambeen en dan naar beneden duwen het hartje horen!!! Succes....