Creatieve dames gezocht die mij een beetje op weg kunnen helpen!! Al jaren heb ik koloniale meubels en hier zijn wij langzaam vanaf aan het gaan. We zijn overgestapt op het tegenovergestelde: hoogglans wit! Ik ben begonnen met zelf mijn meubeltjes wit te verven en onlangs hebben wij een witte hoogglans eettafel aangeschaft. De meubelen zijn vrij strak: rechte hoeken, de eettafel heeft dikke blokpoten. De muren zijn zandkleur en we hebben een grijze hoekbank gekregen (toen we de muren gingen verven hadden we een bruine bank.) Als accessoire kleur heb ik zilver en roze. Mijn probleem is dat ik niet kan kiezen tussen 2 stijlen. Aan een kant vind ik de warme riviera maison achtige kant heel mooi, maar het strakke moderne spreekt ons ook aan. Hier zijn we nu langzaam in aan het overgaan, maar ik mis de warmte die de riviera maison stijl uitstraalt. De combi van de zand kleurige muur en de grijze bank vind ik ook niet mooi. Als ik de muren wit verf ben ik weer bang dat het te wit en te kil wordt. Terwijl als ik op google naar voorbeelden zoek, dan spreken de witte woonkamers mij wel aan, maar die zijn dan heel knus met oud hout enzo en ja, dat hoogglans wit heeft natuurlijk een heel andere uitstraling. Kan ik met de huidige meubels toch een landelijke sfeer creeeren of niet?
Moeilijk te zeggen zonder beelden. Heb je niet een paar foto's van je woonkamer nu en van de stijlen die je inspireren?
Je zou voor een mooie frisse blauwe kleur kunnen gaan. Daar past strak maar ook rm goed bij. Door de blauwe kleur komen witte meubels erg mooi uit. Icm zilver en rose is het ook een mooi contrast. Zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden.
Met accessoires kun je veel doen. Een landelijke lamp, fotolijstjes, kaarsenhouders etc etc. Je kunt prima strak met landelijk combineren. Met witte meubels zou ik niet voor spierwitte muren gaan. Misschien een muur in een grijstint verven?
Ik heb overal witte muren en meubels. Mijn bank is grijs. Toch is mijn huis helemaal niet saai! Ik heb van Pip behang een schilderij gemaakt en veel kleurige accessoires. Ik vind het leuk dat ik mijn huis gemakkelijk kan aanpassen aan de seizoenen. Zo zijn in de winter diepe, warme kleuren mooi (donkerrood bijvoorbeeld) en in de zomer pastelkleuren. Eigenlijk is een huis nooit af. Net als de seizoenen verander je zelf ook en dan vind je weer iets anders mooi. Ik vind de stylen die je noemt goed te combineren. Een strakke tafel met een riviera maison lamp erop kan prima!
Hmm lastig te zeggen zonder het te zien op foto's. Wij hebben beide stijlen. Onze keuken is vrij modern (hoogglans donkerrood met langwerpige handgrepen) de meubels zijn Riviera maison stijl maar dan anders Heel langzaam is deze stijl erin gekomen en nog steeds veranderen we hier en daar wat. Voeg steeds meer rieten hartjes, kandelaars toe. Wij hebben een donker grijze bijna blauwe muur gecombineerd met witte meubels en een grijs/blauwe bank. Staanof wel een zwart leren (modern) stoel met modern glazen tafeltje. Combi kan best alleen zie ik het liever allemaal wit/grijs/roze met bloemenprintjes en hartjes. Mijn vriend is meer van het moderne vandaar zo! Om antwoord te geven op je vraag. Ik zou het hoogglans wit verkopen en een leuke oude kast opknappen! Dan met grijs en roze tinten +riet kom je al heel ver! Leuke kussentjes op de bank en veel kaarsen!
Leest mee! Hier een grote rommelhoop wat ik maar niet georganiseerd krijg, laat staan decoratie of styling!
Je slaat de spijker denk ik ook wel een beetje op de kop: ik wil meer landelijk, riet, oud/white wash en mijn man wilt strak en modern, weinig tierelantijntjes. Daarom wil ik eigenlijk de 2 stijlen combineren, zodat we allebei tevreden zijn haha. Misschien moet ik met accessoires ook meer durven spelen, idd een rieten lamp en rieten mandjes, hartjes etc. Ik vind het altijd zo knap dat mensen durven te combineren en toch 1 geheel hebben thuis, ik zie het gewoon niet. Het zijn flarden in mijn hoofd die ik niet kan uitwerken tot 1 geheel hahaha. De muur ben ik ook niet uit: of naar een grijstint toe of toch wit...
http://www.ikenik.nl/media/catalog/product/i/m/image_12841.jpg Deze kleur bedoel ik.. Je kunt een muur behangen, of een kleurtje geven. Mooi te combineren met modern of brocante, veel hartjes, rotan, kleine vaasjes met lieve bloemetjes.. Of een mooie grote vaas met nep bloemen..
Leuk idd KateK, ik heb nu 3 panelen aan de muur hangen, die zijn met een rose print behangen, staat erg leuk en ben ze nog steeds niet zat (hangen er inmiddels al 2 jaar haha). Ik heb nu in huis een hoogglans witte eettafel, strakke vormen en blokpoten, een witte zelf geverfde wit hoogglans tvmeubel en vierkante witte salontafeltjes met een plankje eronder, zowel tvmeubel als de salontafeltjes zijn strak. Als ik nu op de eettafel met landelijke accessoires ga werken en rieten mandjes onder de salontafel zet, kan dat? of blijft het dan een bij elkaar geraapt zooitje? Verder willen we nog een wandkast, zo'n barkast model, kan dat dan in een andere houtsoort?
Wij hebben qua model.salontafel en eettafel hetzelfde alleen hebben wij teak. Rieten mandjes onder de salontafel is leuk! nog wat prul erop, mooie orchidee ofzo.. Wat heb je nu op beide tafels staan? mss kun je foto pb en? Dan kan ik je mssch beter helpen.