Sleur in je relatie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetbabygirl, 20 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mama's ! Geen idee waar ik het moet plaatsen, maar ik doe het maar hier ;) Zoals hierboven al staat; de sleur zit best wel in onze relatie. We zijn al lang samen ook al zijn we nog vrij jong en 9 maanden geleden is onze dochter geboren. We hebben in het verleden al veel meegemaakt samen en hebben echt al veel hobbels gehad. Ik merk nu dat je zo snel als papa en mama naast elkaar gaat leven en niet meer als 'partners'. Een tijd geleden ben ik mijn baan kwijt geraakt en daardoor ben ik nu 'thuisblijfmama'. Ik ben wel heel hard op zoek naar een baan want ik vind thuis zitten nog zwaarder dan fulltime werken. Maar hierdoor is ons inkomen drastisch gedaald en hebben we eigenlijk maar net genoeg geld om de vaste dingen van te betalen (bezine, boodschappen, dochter) dan is het geld op. Omdat ik niet lekker in mijn vel zit omdat mijn dagen voor m'n gevoel min of meer doelloos zijn is er ook weinig gespreksstof (mijn man is nooit een prater geweest). Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mijn dochter en ik ben graag bij haar, maar heel de week maakt je leven zo beperkt. Ik zou zo graag mijn relatie weer even willen 'opfrissen' maar zoals ik al zei we hebben geen geld om leuke uitjes te doen zoals uit eten, bioscoop, sauna of weekend weg. Als ik op internet naar tips zoek krijg je bijna alleen maar tips die geld kosten! Hoe kan ik mijn relatie weer nieuw leven inblazen zonder geld?

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Je dochtertje een avondje uit logeren doen. Lekker koken voor je vriend (of bbquen met dit mooie weer) daarna lekker een filmpje huren of nog gezelliger, een bordspelletje doen! Kost niet veel geld en is beregezellig.

Herken het wel wat hoor... hier leven we ook wat langs elkaar heen sinds onze dochter is geboren. Komt wel weer!

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier gaar het nu net een paar weken wat beter maar was hier ook erg zo. Met dit weer gaan we aan het eind van de zaterdag vaak ff lekker picknicken en naar een speeltuintje, gewoon op de fiets in de buurt, even eruit.

4. Ik herken het. En uitstapjes maken die geld kosten helpt eerlijk gezegd ook niet :)

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Wij nemen zo nu het dan thuis ook even bewust tijd voor elkaar. Op vrijdagavond bijvoorbeeld, als zoonlief ligt te slapen trekken we een flesje wijn open, zetten wat lekkere hapjes op tafel en gaan gezellig Yahtzeeën of zoiets. Kost nagenoeg niets heb en je hebt het geheid gezellig met elkaar!

Sterkte meid!

6. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik zou inderdaad investeren in kosteloze momentjes samen, met je man, maar ook met het hele gezin. Ga lekker in het gras zitten, boterhammetjes mee etc. Ga wandelen over het strand of door een bos, gesprek komt dan vast vanzelf op gang. Sterkte!

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Pot thee op tafel met een bordspel erbij. Hartstikke leuk :)

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bewust tijd maken voor elkaar is belangrijker dan een uitje dat geld kost. Het is heel normaal dat jullie in een "sleur" zitten, dat gebeurt er in die eerste jaren. Een bordspel samen doen of een film kijken kan ook als jullie dochter slaapt, logeren is niet per se nodig (mocht je geen oppas in de buurt hebben bijv., zoals ik). Tijd maken voor elkaar is een essentieel onderdeel van je relatie, en je moet ervoor werken. Het vraagt nou eenmaal onderhoud.

En blijf communiceren. Zorg ook dat je niet in een isolement gaat leven. Ga met je dochter met dit mooie weer naar de speeltuin of het park, dan heb je misschien nog aanspraak van andere ouders. Of ga eens op bezoek bij familie of vrienden, zorg dat je buitenkomt. In het begin zat ik ook thuis met onze dochter, maar ik ging wel elke dag minstens twee keer naar buiten (of het moest gieten van de regen). Dat helpt echt voor je gevoel!

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hoi Meid,

Toen mijn dochter 6 maanden was raakte ik mijn baan kwijt en zat ik dus fulltime thuis. Het was zwaar, eenzaam en vooral saai!
    Mn man kwam doodmoe thuis van het werk en was gewoon te moe om gezellig een praatje te maken en plofte na het eten vaak op de bank om stilletjes verder tv te gaan kijken.

Als we dan eens tijd en zin hadden om te kletsen had ik gewoon weinig te vertellen buiten alle verhalen over poepluiers, borstvoeding en babypraat... Zelfde met vriendinnen die lekker op stap gingen of verhalen hadden wat ze op het werk allemaal hadden meegemaakt.. zo frustrerend!!

Door dit alles zat ik erg slecht in mijn vel, ik was gewoon niet erg gelukkig (ondanks dat ik natuurlijk super blij was met mn dochter, maar mijn "eigen leven" stond een beetje stil) Dit reageerde ik af op degene die het dichtst bij me stond, jawel mn man! Waardoor eigenlijk we inderdaad wat je zegt naast elkaar leefden en vooral niet echt meer met elkaar.

kortom, je verhaal is heeeeel erg herkenbaar maar ook zeker niet vreemd. Want door fulltime thuis zitten (als je dit niet gewend bent) heb je gewoon teveel tijd om over alles na te denken, en is het gewoon zwaar.
    Ik neem aan dat je wel op zoek bent naar een nieuwe baan? Want dan zal dit tijdelijk zijn!!! Zodra je weer een baan hebt (al is het twee of drie dagen) dan zul je zien dat je weer lekkerder in je vel gaat zitten en je relatie ook beter zal gaan! Je hebt dan ook weer wat meer te besteden dus ook geld voor eventuele uitjes en leuke dingen. Nu zou je dat even creatief moeten doen zonder geld zoals bovenstaande tips.

Kop op meid! Nog even doorzetten, het is echt maar tijdelijk!!

10. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoii ! Klinkt heel herkenbaar. Ik ben ook absoluut geen type voor thuiszitten en hoewel ik zielsveel van mijn dochter houd vind ik het ongekend zwaar om 7 dagen per week voor haar te zorgen, je raakt jezelf dan een beetje kwijt vind ik, je bent alleen nog maar mama in plaats van 'jezelf' en dit doet geen goede zaken voor mijn relatie inderdaad! Ik ben zeer zeker op zoek, maar het is een vreselijke tijd. Er zijn bijna geen vacatures en als er al iets is dan wordt er of heel veel ervaring/goede opleiding gevraagd of een hele flexibele instelling, want ja ze kunnen vragen wat ze willen in deze tijd. Ik wil ook echt niet fulltime werken hoor, maar gewoon 2 of 3 dagen, dat ik ook weer wat tijd voor m'n eigen sociale leven heb. Hoe ben jij die tijd doorgekomen?

11. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is 13 maanden en ik ben al 2 jaar thuis! Baan vinden lukte steeds niet, dus zat niet geheel vrijwillig thuis. Ik heb echt momenten gehad dat ik veel moeite had met de situatie. Man kwam thuis met verhalen over zijn werk, ik kon weinig meepraten want ik maakt ook weinig mee. Ik nam hem soms kwalijk dat hij veel buiten de deur was, maar dat was niet zo..ik zag het alleen anders.
    Wij praten veel, eens in de zoveel tijd gaan we ervoor zitten en gooien we alles eruit. Dat lucht op, en zo weten we van elkaar wat er speelt.
    Daarnaast plannen wij ook dingen zonder kind, en serieus dat is zoooo lekker. Een nachtje weg samen, avondje uit eten...we hebben dat echt nodig. En dochter vind het heerlijk bij opa en oma of de oppas.

Blijf vooral praten met elkaar, en plan ook dingen samen zonder kind!

Deel Deze Pagina