Sporten met spierpijn..

Discussie in 'De lounge' gestart door kris8, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik lees zulke tegenstrijdige verhalen ..
    Bij spierpijn.. wel of niet gaan sporten en dan heb ik het niet over een beetje stijf zijn. Nee echt spierpijn.
    Ik doe het nl vrij regelmatig en merk dan vaak dat gedurende het sporten de pijn afneemt. Maar ik las dat het toch niet goed is en je beter een dag rust kan nemen.
    Dus ik dacht laat ik het voor mezelf nog ingewikkelder maken en het hier " op tafel " gooien.. :p
    Uiteraard snap ik wel dat je bij spierpijn in je armen beter geen hele zware armspier-oefeningen moet doen. Maar spierpijn na krachttraining en dan gaan piloxen bv of Zumba .. ?
    Hoe denken jullie daar over ?

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Altijd een dag rust inlassen na het sporten, om je spieren te laten herstellen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik fiets altijd ( spinning) en af en toe ook kracht. Meestal rug, buik en armen.

Dan heb ik de volgende dag weleens spierpijn maar dan maakt het dus niet uit met fietsen.

Ik denk dat je best kunt gaan dansen..

Piloxing is dan volgens mij dan wel weer wat te pittig voor met spierpijn.

4. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Om de dag sporten is beter
    Je spieren moeten tijd hebben om te
    Herstellen

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Met spierpijn gaan sporten moet je vooral doen, als je graag geblesseerd raakt dan ;)

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik had gisteren avond nog steeds spierpijn van zondag hahah :D
    Dan zou ik maar weinig kunnen gaan sporten als dat niet mag, ik heb eigenlijk altijd wel (een beetje) spierpijn.
    Een dag of 2 ertussen laten is wel verstandig, maar daarna gewoon erdoor heen bijten

7. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    trainen op zich is geen ramp, maar niet de spiergroep waarin je spierpijn hebt.. en dan kom je al heel snel op heel boven lichaam of onder lichaam niet..
    heb je het namelijk in je armen bvb dan houd zon beetje heel boven lichaam op omdat je armen overal in meehelpen.
    spierpijn=schade aan je spier.. wat opzich de bedoeling is om sterker te laten herstellen, maar je moet ze wel rust geven om uberhaupt te herstellen!
    en zolang de spierpijn er zit is het niet hersteld.

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ok dank voor jullie meningen !
    Mijn spierpijn zit in mijn bovenbenen. Gisteren wel gaan piloxen, maar de oefeningen voor de bovenbenen zo veel mogelijk gelaten of minimaal uitgevoerd. Nu vanochtend evenveel pijn als gisteren niet erger maar ook niet minder.
    Ik moet vandaag een hele dag werken en vanavond kruip ik lekker op de bank. Morgen weer Zumba maar dan moet het wel ver over zijn vermoed ik en bovendien is dat niet zo belastend.

Volgende keer maar overslaan dus eigenlijk.. maar daar baal ik dan zo van.. kan al zo vaak niet door werk of andere dingen..

9. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik zat met hetzelfde van de week, had op woensdag nog erge spierpijn van maandag, terwijl ik woensdagavond altijd step. Heb erg getwijfeld maar ben niet gegaan. Mijn spierkracht was al achteruit gegaan door operaties en tekort aan eiwitten, wilde dit mijn lijf niet aandoen.

Je kunt wel gaan sporten maar niet te zwaar.

Deel Deze Pagina