De kleine lag op de grond te spelen en begon ineens vreselijk te huilen. Ik dacht in de eerste instantie dat onze zoon per ongeluk op haar handje had gestaan, want die stond erbij. Omdat ze nogal stonk wilde ik haar luier verschonen. Toen begreep ik ook waarom ze zo huilen moest. Het poepen lukte niet. Hij bleef hangen en hij wilde niet verder. Ik heb haar even geholpen, maar er waren al wat adertjes gesprongen dus het bloedde wat. Nu hebben mijn andere kids allemaal lang bv gehad en hebben dit probleem nooit voorhanden gehad, maar zij is sonds 3 weken over op de fles. Wat kan ik doen om dit te voorkomen? Mag je ze op deze leeftijd al roosvicee laxo geven? Ze krijgt nog weinig bijvoeding, alleen fruit, de rest weigerd ze. Moet ik wel zeggen dat ze vooral banaan goed eet, ik dacht altijd dat dit stoppend was, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ga deze dus wel minderen en kijken naar ander fruit. Al vind ze weinig nog echt lekker. (ze moeten aan de smaak wennen dat weet ik, geef haar dus altijd banaan, met ander fruit erdoorheen) Mijn hart brak gewoon dat ik haar pijn moest doen, maar zo laten zitten was ook geen oplossing.
Onze dochter heeft hier ook heel erg last van gehad. Wij hebben geprobeerd de voeding aan te passen, maar dit werkte niet goed genoeg. Toen hebben wij lactulosesiroop gekregen. Het is even uitzoeken wat de beste hoeveelheid is om mee te beginnen (te weinig, werkt het niet en teveel is niet goed), maar dit heeft super goed geholpen! Mijn ha zei ook dat als er bloed in de ontlasting zit, ze een scheurtje bij de anus hebben. Elke keer als de ontlasting hierlangs komt doet dit heel veel pijn. De reactie hierop is, zolang mogelijk alles ophouden, waardoor het te lang blijft zitten en de ontlasting uitdroogt en hard wordt. vervolgens moet dit er met veel moeite weer uit, wat weer wondjes kan veroorzaken etc.... Vandaar dat het van belang was om er echt wat aan te doen, anders kom je in zo'n vicieuze cirkel. Wij hebben de lactulose 2 maanden gebruikt, langzaam afgebouwd en ze kan nu helemaal zelfstandig zonder pijn poepen Ik hoop dat je er iets aan hebt!!
Roosvicee laxo mag al. Anders een druppeltje olie door de fles. Je kunt ook kijken of het beter gaat op Nutrilon Omneo. En wat hier goed hielp waren de VSM kindicol druppels.
Een flinke rijpe peer wil ook nog wel eens helpen. En beetje extra water. Beetje olie door bv de groentehap of bij de fles.
Kan het ook te maken hebben met het feit dat ik overgestapt ben op een ander merk fv. ik had altijd nutrilon en ben nu overgestapt op nestle?
paar druppeltjes olijfolie in de fles werkt ook goed. of 10 ml extra water in de fles erbij doen, werkt ook! Succes!
Ik ken het.. Heel zielig en nog steeds op zoek naar een oplossing. Volgende week gaan wij (na een lange weg) nog eens naar een homeopaat. Lukt dat niet, dan gaan we toch maar eens om lactulose vragen. Wij hebben al olijfolie gegeven, ze krijgt geen banaan en weinig aardappel. Ze krijgt nu kindicol van vsm maar ik heb niet het idee dat het werkt. Verder andere fkesvoeding, letten op bijvoeding, extra water in de fles, maar niets werkt. Bij de tuinen gaven ze nog aan dat ik lijnzaadolie kon proberen door het eten. Is dus ook nog een optie. Succes!