vorige week is mijn moeder ziek geweest, erg veel pijn in haar buik. na onderzoek door de huisarts is ze doorgestuurd voor een scan. omdat de huisarts een ruis hoorde in haar buik, en dacht aan een probleem met de aorta Dat was gelukkig niet het geval, gisteren is ze voor de scan geweest en na 2 dagen moest ze naar de huisarts bellen voor de uitslag. Vanmiddag belde de dokter haar op met de uitslag. Ze heeft een enorme cyste in haar buik, tussen de 13 en 30 cm. en morgenvroeg heeft ze al een afspraak bij een gynacoloog. De huisarts zei er ook bij dat ze nog niet weten of het goed of kwaadaardig is... Ik vind het eng. ze is nooit ziek geweest. en ik vind het vooral zorgelijk dat ze morgen al terecht kan, normaal moet je weken wachten....
Jeetje dat is schrikken Waarschijnlijk willen ze het slechte snel uitsluiten. Ik duim dat het goedaardig is! Mijn zus had een goedaardige cyste van 12 cm, leuk is het niet maar wel goed weg te halen. Sterkte!!
Hoi Ninien, Snap dat je je erg zorgen maakt, is ook niet niks dit nieuws. De reden waarom er zo'n spoed achter gezet is is denk ik vooral omdat de cyste operatief verwijderd zal moeten worden. Er is kans dat het op andere organen gaat drukken. Hoe dan ook kan het heel goed een goedaardige cyste zijn hoor! Zit daar echt niet direct over in. Komen vaak voor, dat soort cystes. Sterkte!
Als ze twijfelen of het goed- of kwaadaardig is kun je altijd snel terecht, daar hebben ze spoedplekken voor. Maar dat is een behoorlijk grote cyste hoor, hopelijk is het dan goedaardig.
Ik heb cystes gehad in me eistokken en bah wat doet dat pijn... Gelukkig is het goed te verwijderen!! Hoop dat het goedaardig is !! Sterkte !!
bedankt allemaal voor jullie reactie. Ik ga uit van een goedaardige cyste, maar in mijn achterhoofd zit toch een stemmetje. Geopereerd zal ze zeker moeten worden. Hoe of wat is nog afwachten, maar ik moest het even kwijt tis wel mijn moedertje....
Ik wil je graag geruststellen. Mijn schoonmoeder had aan het begin van mijn zwangerschap een cyste van 25 cm! De vraag was ook of dit goed was omdat het kan zijn dat bij die formaten de kern tich kwaadaardig kan zijn (maar is dan wel ingekapseld!). Hij zat vast aan haar eileider en baarmoeder. 5.5 liter vocht kwam er uit. Helemaal schoon!!! De cyste is door sneetjes in de onderbuik verwijderd. Ik heb dus ook goede hoop voor jouw moeder! Mijn schoonmoeder had ook buikpijn metkte het pas op het eind. e werd ook snel geholpen omdat de kans bestaat dat hij kon knappen. Wat dus niet gebeurd is. Sterkte!!
Overigens was ze 20 kilo afgevallen en dachten wij allemaal zeker te weten dat ze iets ernstigs mankeerde. Ik was perplex dat dat ding goedaardig bleek. Maar ze kunnen dus echt zo groot worden!!