Sleuteloverdracht notaris

Discussie in 'De lounge' gestart door Linnidee, 20 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ok, beetje vage titel misschien maar ik hoop dat iemand hier wat ervaring mee heeft.

Wij hebben eind vorig jaar ons huis verkocht en de overdracht is eind volgende maand. De koper heeft een notaris aangewezen voor de overdracht maar er is nog steeds geen definitieve datum vastgelegd. Dat moeten de kopers doen schijnbaar. Nou hebben we vorige week zelf maar een mail gestuurd naar de notaris wanneer ze de overdracht willen doen maar het enige wat we terug kregen was dat ze nog geen datum hebben ingepland met de kopers. Is dit normaal dat dit zo lang duurt? Niet dat ze er nog onderuit kunnen ofzo maar toch. Je wil dat toch ingepland hebben? Of zijn wij gewoon voorbarig?

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Mijn ervaring is dat het een stuk sneller gaat… Wij hebben de overdrachtsdatum van zowel ons nieuwe huis als ons huidige huis bij de onderhandeling al besproken en in de voorlopige (ver)koopcontracten vastgelegd.
    De daadwerkelijke afspraak bij de notaris in beide situaties na afloop van de bedenktermijn gemaakt

Kan de makelaar hier niet bij helpen?

Jess93 en Linnidee vinden dit leuk.
  3. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ja we hebben wel een voorlopige datum vastgelegd in het contract maar de definitieve zou nog worden gepland. Morgen inderdaad de makelaar maar bellen.

4. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Dit is ook mijn ervaring idd! En zo'n datum werd iig in overleg met beide partijen gepland & niet alleen door de kopers bepaald.

Linnidee vindt dit leuk.
  5. MissXray

MissXray Niet meer actief

Tijdens de verkoop is er toch gewoon een datum afgesproken? Hier opleveren per 1 september, dan gaan we dus tevens naar de notaris die dag.

6. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Bij ons was dat ook zo. Makelaar regelde die afspraak.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja de makelaar regelt die afspraak idd. Wij hebben gewoon in het (voorlopig) koopcontract al een datum afgesproken. Zowel bij de aankoop van ons nieuwe huis als de verkoop van ons oude huis.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Beide keren was met het koopcontract de datum al vast gezet.

9. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

19 aug 2021
    615
    517
    93
    Vrouw
    Bel de makelaar even, en laat hem contact opnemen met de kopers. Zijn de ontbindende voorwaarden al vervallen? Zoja, mochten ze het niet door laten gaan moeten ze 10% vd koopsom betalen aan jullie. De makelaar regelt geen afspraak bij de notaris, dat moeten de kopers zelf doen. Of hun hypotheekadviseur.

Edit. Wanneer bij de notaris al alles compleet ligt van het hypotheek dossier, dan heb je binnen een paar dagen een afspraak.

10. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ja wel een voorlopige datum (27e), maar nog geen tijd of iets dergelijks. En er staat heel duidelijk dat het om een voorlopige datum gaat. Maar ik zit me denk ik om niks druk te maken :oops:. Ben blij als we dit allemaal achter de rug hebben. Wat een gedoe man, zo’n verkoop en alles..

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Dat is inderdaad best vreemd. Wij verkopen in mei en met de verkoop al een datum afgesproken, deze stond ook in het contract. Zodra de officiële bedenktijd voorbij was kregen we 2 dagen later een brief van de notaris met daarin de datum en tijd van de afspraak (uiteraard dezelfde datum als dat we hadden afgesproken).
    Hier ging die afspraak dus erg snel.

12. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Bij ons stond het ook altijd gewoon in het koop contract. Kan me ook niet herinneren dat ik zelf een datum moest regelen met de notaris. Toen alles rond was kregen we gewoon bericht van de notaris met het tijdstip, uiteraard op de datum zoals afgesproken in het koopcontract.

13. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.220
    1.745
    113
    Kan wel hoor dat de datum een dag voor of na de afgesproken datum zal zijn als de notaris die dag al vol zit. Hebben wij gehad. Maar was wel in overleg met alle partijen.

14. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Kan dat niet zijn omdat het de 27e van de volgende maand Koningsdag is en je (neem ik aan tenminste) die dag niet naar de notaris kan? Dat dat dan nog nader bekeken wordt of het de dag ervoor of erna gaat plaatsvinden?

Linnidee vindt dit leuk.
  15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    De 27e zal niet kunnen ivm Koningsdag :p
    Toevallig trouwens, wij gaan de 26e naar de notaris :D

Linnidee vindt dit leuk.
  16. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.557
    3.887
    113
    Vrouw
    Bij ons was het in overleg met de kopers en beslist tijdens het ondertekenen van de compromis bij de makelaar. Dikke 2 maanden voordien dus.

Linnidee vindt dit leuk.
  17. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Haha daar had ik serieus nog niet eens over nagedacht!

Deel Deze Pagina