Hoi allemaal, wij zijn 5 maanden bezig geweest voor een kindje, en helaas moeten wij onze wens nu uitstellen. Via mijn werk heb ik geheel onverwachts een opleiding aangeboden gekregen. Dit is iets wat ik altijd al wilde doen en dus een buitenkans. De opleiding duurt ongeveer een jaar en begint in september. Dus met wat geluk kunnen we in maart weer verder "klussen". Maar ik moet zeggen dat het me toch zwaar valt. Deze beslissing neem je puur met je verstand, en zeker niet met je hart. Met deze opleiding heb ik straks ons kindje waarschijnlijk ook meer te bieden, dus het is gewoon beter zo....... Heel veel succes iedereen, en tot ergens in 2008...... DeeLighT
Ooh meid dat is aan de ene kant heel leuk en aan de andere kant heel vervelend... Ik wens je heel veel succes met je opleiding en hopelijk tot gauw op het forum ! xx maris
Wow... als je dan aan je toekomst gaat denken is dit toch een uitkomst. van harte... een opleiding krijg je niet elke dag aan geboden..
Bedankt voor jullie antwoorden, sja een kindje kan altijd nog, dat is wel waar. Maar je gevoel zegt iets anders..... Ik noem dit een "luxeprobleem".....
pfoeh Zeker een lastig iets dit! Kan me goed voorstellen dat je echt in 2strijd zit met je gevoel! Nou succes met je opleiding en hopen op een kindje daarna!
Ik herken de situatie wel een beetje, ik wil nu ook een opleiding gaan doen, maar weet niet of het verstandig is omdat gelijk te doen emt een kinder wens. ( ik heb het geluk dat er geen baas is die het verplicht steld ) Blijf bij je gevoel en als dat zegt dta dit beter is dan wens ik je veel studie plezier en hoop ik dat het in 2008 jullie jaar wordt... Misschien een idee om niet aan de pil te gaan, maar een ander voorbehoedtmiddels om zo het ontpillen te ontwijken?
Nou, dat hangt wel een beetje van je leeftijd af of het slim is om te wachten. Ben je 25 dan ligt het heel anders dan wanneer je 35 bent.
Ik heb via mijn werk ook een opleiding aangeboden gekregen. Ik ben al een half jaartje gestopt met de pil, maar helaas is het nog niet raak. En ik ben absoluut niet van plan om mijn (onze) kinderwens in de wacht te zetten voor een opleiding die ik ga volgen. Ik ga in augustus beginnen, mijn opleiding gaat ook een jaar duren.. Het is een hele zware opleiding, maar dat maakt mij niet uit. Een kind krijg je niet op bestelling. Maar dit is mijn mening
Ja, ik wil zeker geen pil meer! Voel me stukken beter zonder en wil zodra het kan ook direct weer beginnen. Wat andere anticonceptie betreft vind ik het erg moeilijk kiezen.... Gelukkig ben ik nog jong genoeg (juli 23), maar mijn partner is wat jaartjes ouder dan ik (scheelt 12 jaar). "een kind kan altijd nog" whehe klinkt echt alsof het iets onbelangrijks is hi hi. Aan de andere kant heeft Enise ook weer gelijk, maar als jij je opleiding nu niet kan afmaken ivm een zwangerschap? Hoe regel je dat dan? (gewoon nieuwsgierigheid hoor)
Ieder z'n keus, maar ik ben 't eigenlijk wel met Enise eens... Welke keuze je ook maakt, dat je er zelf achter staat is het belangrijkste natuurlijk! Sterkte met je opleiding en volgend jaar zien we je vast wel weer terug, toch?!
Ik heb met mijn werkgever duidelijk afspraken gemaakt. Ik heb natuurlijk niet verteld dat ik bezig ben met zwanger worden, maar heb het anders overgebracht. Van, 'Stel ik kan door bepaalde prive omstandigheden niet verder met mijn studie, kan ik de duur dan laten verlengen of een tussenstop nemen?' En het antwoord was ja. Mijn werkgever deed dus helemaal niet moeilijk. En dit krijg ik voordat ik met mijn opleiding ga beginnen zwart op wit.
Helaas geldt dat niet voor iedereen ( een kindje kan altijd nog ) Maar je bent nog lekker jong dus ik denk dat je er goed aan doet nog even te wachten en eerst de opleiding te doen Greets Beeb