Ik ben juf van een basisschool. Volgende week moeten we alweer aan de slag voor moederdag. Altijd erg lastig om iets leuks te verzinnen. Ik heb nu dus ook geen leuke ideeen. Wie helpt mij? Het moet te maken zijn door kinderen van 6-7 jaar!
op van die linnen doeken(kosten niks bij de action) hand en/of voetafdruk met naam,word vaak alleen gedaan als ze nog baby zijn,maar ik vind het wat groter ook erg leuk,of laat ze er zelf een schilderij van maken....
Hier wat leuke tips; http://www.freewebs.com/knutseltip/moedervader.htm http://members.home.nl/kittynl/inhoud.html#moederdag
wat ik een keer gemaakt heb met kleuters is een theepotje. dat laten uitprikken en dan 2 keer. Een wc rolletje ertussen en dan een theezakje erin. Theepotje laten versieren op de manieren die de kinderen zelf leuk vinden en je hebt een super kado! Succes!
ik heb vorig jaar een armbandje gekregen gemaakt van elastiekkoord en daarom stukjes geknipt van een rietje en dit in een blikje van sigaren versierd
Ketting van papiermache eierdozen met wat water in de staafmixer behangerslijm en houtlijm erbij bolletjes laten draaien, ijzerdraadje/dunne brijpen erdoor laten drogen op de verwarming bolletjes van ijzerdraadje afhalen en verven. Rijgen aan een draad voor ketting of armband Succes
ik dacht dat het deze week of vorige week in flair of viva stond, een bloempotje (zo'n stenen roodbruine) laten schilderen en er dan wat zaadjes van bv. keukenkruiden in doen. vond dat ook wel een leuk idee. van mijn zoon heb ik dit moederdagcadeau wel eens gehad: een stuk gekleurd papier op portretfoto formaat, bv. 20 bij 30 op een stuk stevig karton plakken alle vier de zijden gebordeerd met zo'n over/onderslag steek in een lekkere felle kleur. laat de kinderen uit weekbladen plaatjes knippen van vrouwenhoofden en kleding en accesoires ed. maak er als opdracht van om in het portret de plaatjes op te plakken zoals de kids hun moeder zien, zich voorstellen. gedichtje erbij en je heb een heel persoonlijk cadeautje. kan wel hilarische plaatjes opleveren, mijn zoon had namelijk een hoofd opgeplakt van een vrouw met kort donkerbruin haar, terwijl ik lang donkerblond haar heb, de kleding was een prachtige jurk en dat terwijl ik sinds de middeleeuwen al geen jurk meer in mijn kledingkast heb, maar ja, het kon natuurlijk een stille hint wezen. als laatste tip: een bierglas met zo'n verbrede bovenrand laten beschilderen en moeder heeft haar eigen drinkglas voortaan in huis. hoop dat je zo ff wat leuke ideetjes heb. succes ermee
Jampotjes beschilderen met glasverf. Daarin schelpenzand doen; dit kun je kleuren met ecoline in verschillende kleuren. Waxinelichtje erin en KLAAR! Succes ermee!
Een steen en daarop schilderen je bent een kei (beter voor vaderdag of niet ?) Een ketting maken, een hartje maken met strijkkralen, een bloempotje met grond en een bolletje erin of zaadjes, een zeepje leuk inpakken, een bord of mok beschilderen met porcelijnverf, een foto van kind in een eigen geschilderd fotolijstje.......euhmmmm.
Wij hebben 5 luciferdoosjes op elkaar gestapelt. Strookje A4 eromheen. (eerst versieren natuurlijk). De voorkant en achterkant van de laatjes bekleden met papier. Aan de voorkant een splitpen (of zoals ik, die te lui was om te prikken) een strijkkraal met sterke lijm. En dan in de laatjes schrijven de kinderen zelf iets wat ze voor hun moeder gaan doen (veel van mijn groep 3 ers gaan stofen, stoffen dus) Hij is erg leuk geworden vind ik zelf. En vrij goedkoop. Mocht iemand aangestoken zijn, ik heb nog zo'n 470 van die doosjes over. Linda