de vlekkentip?

Discussie in 'De lounge' gestart door BabyBergen, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Ik ben nog steeds druk aan de puzzel wat nou wel ECHT helpt tegen vlekken,vooral op de witte en zachtroze kleding

tomaten, rood fruit en wortelen zijn dodelijk voor de mooie kleding

wat hebben we al geprobeerd

*ariel vlekkenmiddel vloeibaar
    * ariel vlekkenmiddel poeder
    * biotex blauw
    * shout
    * vanish
    * inweken lichte bleek
    * inweken soda

wat nog op het te proberen lijstje:

* ossegal zeep
    * dasty

en dan ben ik er doorheen......

wie heeft de tip op het WEL schoon te krijgen? (en de tip schaar en vuilnisbak zijn geen optie's heb geen geldboom in de tuin :p )

2. singa

singa Niet meer actief

Met ossengal krijg ik inderdaad veel vlekken uit de kleding.
    Je hebt ook een speciaal middeltje tegen fruitvlekken. Ik heb het wel gekocht maar eigenlijk nog nooit geprobeerd. Ik dacht dat het van de HG was en bij ons hadden ze het bij de Etos.
    Wat je in ieder geval altijd moet doen is de vlek direct schoonmaken. Ik doe er vaak gewoon wat warm water met afwasmiddel op en dat werkt 9 van de 10 keer perfect. daarna gaat het zo snel mogelijk de wasmachine in.

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    inderdaad hcg heeft ook vlekkenreiniger

4. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja laatst had ik die mogelijkheid dus niet, we waren op visite en ze had tomaat op haar stralend witte jurkje
    ik heb het 2 uur later in de week gezet en de hele nacht laten staan
    volgende ochtend meteen uitgespoeld en gewassen
    maar helaas........er zitten nog steeds vlekken in :(

5. singa

singa Niet meer actief

wat waardeloos. tomatenvlekken zijn ook moeilijk eruit te krijgen. maar als het echt een wit jurkje is kan je het misschien nog in de bleek zetten?

6. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    nou het is een wit met grijs jurkje en ook nog eens een hele dure kwaliteit

deze kleding krijgen wij van de oma's en spelen wij dus door in de familie
    ik zou het idd nog graag aan mijn schoonzus geven die in januari bevalt van een dochtertje

het gaat om dit jurkje

7. singa

singa Niet meer actief

Ik heb het zelf ook nog nooit gedaan maar mijn schoonzusje zweert erbij.
    als het jurkje de vlek houdt kun je het ook niet doorgeven toch?
    maar je kan in ieder geval eerst alle andere dingen proberen voor de zekerheid.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Doodgewoon afwasmiddel, werkt hier beter dan Biotex en consorten. Ik krijg er bijna alles mee uit.

9. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Van die flesjes vlekkentovenaar bij de drogist. Heb je voor verschillende soorten vlekken. Helpt ook goed tegen wortel en tomatenvlekken. Er staat op dat je het niet moet laten indrogen, maar dat doe ik wel (heb ik eens geprobeerd, kledingstuk was toch al verpest). Ik druppel een flinke hoeveelheid op de vlek, laat het een dag (soms langer) staan en doe het dan bij de was.

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    een steradenttablet bij je witte was indoen en je was is echt wit..
    Wat ook nog wel eens wil helpen is de vlek inspuiten met glansspoelmiddel van de vaatwasser. Zo heb ik de nodige groenten en fruithapjes uit de kleding gekregen..
    (eventueel zou je met wa bleek kunnen deppen op het vlekje, dan ontzie je het grijs.. maar bleek is niet zo goed voor de stof)

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Citroen zeep, ossegal zeep en als dat niet werkt, de vlekkenschaar! Succes!

12. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ossengal zeep werkt super goed wat ik dan vaak doe is even een nacht laten weken en dan gewoon in de wasmachine.
    Mijn man heeft wel eens een plekje aan zijn gezicht dat dan 's nachts kapot gaat en dan bloed in je beddengoed dan doe ik er een flinke scheut ossengal en Ariel vlekverwijderaar en weg is alles maar die was ik dan ook ook door te laten voorwassen op de wasmachine.

suc6

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Toamtenvlekken is een kwestie van wassen en in de felle zon hangen, alhoewel je het dan hier nl niet treft.
    Voor de andere vlekken gooi ik eigen altijd arielvlekkegel bij de was, geen vlek meer gezien sindsdien.

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb een tijdje terug een tip gekregen om dan een paar zakjes bakpoeder van Dr. Oetker bij de was te doen. Schijnbaar gaan daarmee alle vlekker eruit en je was wordt stralend wit. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar het schijnt goed te werken!

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    sunlight zeep is super
    even goed mee inwrijven en er in laten zitten
    mijjn dochter draagt ook best dure kleding maar ik krijg alle vlekken er altijd uit hoor!
    wat voor matriaal is het jurkje
    zou niet te hard inborstelen dan gaan de vezels van het jurkje stuk
    en dat zou zonde zijn....

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    en dat in de zon hangen
    vandaar die sunlight zeep het zegt het al
    geeft zelfde effekt

17. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik gebruik voor de echt erge vlekken, dus idd tomatensaus op witte kleding het vlekkenspul van ariel, vloeibaar. Op de verpakking staat max 10 min (of iets in die trend) laten zitten op de kleding voordat je het in de wasmachine doet. Ik doe het er op als ik de kleertjes uit doe en soms is dat dus een paar dagen dat het er al op zit. Dan gebruik ik nog extra van die vlekkenpoeder van de kruidvat voor in de machine zelf. Tot nu toe heb ik er alles wel uit gekregen. Ook dat ik het een keer vergeten ben, uit de was heb gehaald en daarna pas spul erop gedaan, laten zitten tot die was de volgende keer aan de beurt was. Ow en het zijn bijna altijd kleertjes die op 30 graden moeten.
    Succes als je dit in elk geval nog niet hebt geprobeert!

Deel Deze Pagina