Ideeen voor slaapkamer/ Show je slaapkamer!

Discussion in 'De lounge' started by Ennas86, Mar 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Goed, maar weer even een show topic!

Ik wil onze slaapkamer onder handen nemen, maar ik heb geen flauw idee welke kleuren etc. Heb vrij weinig inspiratie op t moment!
    Wij hebben een half jaar terug een nieuw bed gekocht, met een hoofdboard zwart-grijs gesteept.. Achteraf stom, hadden beter alleen zwart kunnen nemen. Zwart-grijs is meteen alweer zo bepalend!

Maar goed, alle ideeen zijn welkom!

2. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Beetje onduidelijke foto met vlekken :)?) maar zo heb je een idee..
    De kamer lijkt op de foto kleiner dan hij is trouwens.

View attachment 55121

3. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Mooi hoor, lekker strak
    Ik spiek ook even mee, want onze slaapkamer is ook nodig aan verandering toe.
    Nu ff de centjes er niet voor, maar inspiratie op doen kan altijd ;)

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mooi Maja!

Wij hebben onze slaapkamer nog maar sinds oktober ivm de verhuizing. Maar heb nu al een beetje spijt van de kleur die we opde slaapkamermuur hadden. Het is een soort camel/ zandkleur maar ik vind het een beetje een vies kleurtje. Anders dan dat het leek op de bak met latex. Beetje oranje/ bruinachtig. Maarja.... wie weet dat we het over een paar jaartjes wel weer kunnen aanpakken....

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hebben toevallig t weekend onze woonkamer en eigen slaapkamer een make-over gegeven.
    Zal vd week als de lampen ook hangen een foto maken.

Hebben gekozen voor lekker fris kleurtje groen (3 wanden) en de wand bij het hoofdeinde van ons bed 1 tint donkerder groen.
    En daar hebben we dan een zwarte muursticker van rozen (vd Ikea) opgeplakt.
    Een wit verduisterend rolgordijn, witte staande sierlamp en gaan straks nog een wit met groene rand plafonlamp halen.
    Owja en een eiken bed en eiken kledingkast.

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht

Dat hadden wij dus ook! Ook gekozen voor die camel/licht terra kleur toendertijd.. Alleen dan gelijk het hele huis! (Waren we snel klaar) en echt spijt van gehad.. Echt alles was in die kleur, alleen dan donker of licht etc.
    Eindelijk na bijna 4 jaar hebben we de stap genomen alles behalve de keuken een ander kleurtje te geven.

Mijn tip, wacht toch niet te lang. Het gaat je echt tegenstaan en ik was zelfs niet meer gelukkig in ons huisje door die stomme kleuren.
    En de hoeveelheid werk kwa schilderen veranderd toch niet in de loop der jaren.

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Missyzuilen, je hebt wel gelijk. Mijn man weet trouwens geen eens dat ik het niet zo mooi vind. Drie wanden zijn trouwens die 'vieze' kleur en één wand gewoon wit (over glasvezelbehang geverft). En dat witte vind ik tóch mooier en frisser staan...

Ach ja het is gelukkig niet het hele huis maar alleen de slaapkamer.

De muren beneden zijn hier room en donkergrijs. Dat is wel erg mooi, vind ik zelf.

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Waardevol, owww mooi donkergrijs.
    Wilde mijn kerel niet.. :(
    Wij hebben 1 tintje donkerder dan wit (zie je amper) en dan 1 muur chocoladebruin gedaan nu!
    Erg mooi, ook echt maar 1 muurtje anders werd t te donker.
    Echt prachtig licht is mijn woonkamer nu ipv net alsof t al vol gerookt was door die camelkleur.
    En nu lekker shoppen voor accesoires! :)

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Veel plezier met shoppen.:D
    Ik vind dat chocoladebruin op de muur ook wel wat hebben.

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Ik spiek ook even mee, want onze slaapkamer is verre van toonbaar. O, wel opgeruimd en zo en we hebben ook wel 'n soort van 'hoofdkleur', maar 't blijft op de één of andere manier 'n rommelig hok...

Show je gang, dat zou nog wel eens wat zijn, want die is strak grijs en rood hier... Misschien ook 'n spannende kleurencombi voor 'n slaapkamer?

11. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben 2 wanden rood, en 2 wanden wit.
    Tegen de rode wand staat onze boxspring, die heeft een dronkergrijze hoofd en voeten board.
    Verder hebben we zwarte vloerbedekking en zwarte gordijnen, en 2 zwarte stoeltjes.
    Op 1 witte muur, achter de 2 stoeltjes hebben we 3 klaprozen muurstickers op de muur geplakt.

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

die van ons is paars met lila. mooi al vind ik zelf. de muren zijn lila behang met zon sierrand iets boven het midden. donkerpaarse vloerbedekking en donkerpaarse gordijnen. ons bed en nachtkastjes is kersenkleurhout. zal es kijken of ik ene fatsoenlijke foto heb.( zonder bevallingstoestanden)

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

foto beetje lastig te zien zo maar dan heb je een idee.behang lijkt nu niet lila maar is het wel:D

14. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Wij hebben pas sinds drie maanden ons appartement opgeleverd gekregen en we zijn nog steeds bezig. De slaapkamer is nog niet af, we zitten hier nog te brainstormen over de meubelen en 1 kleurtje op de muur...
    Het huis is verder witttt.. Afgezien van de babykamer waar ik mee bezig ben, daar zijn twee muren heel zacht bruin..een hele mooie warme tint.

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nog eentje is de kleur beter te zien

16. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    wij hebben 1 felblauwe wand, met zilveren muursticker van japanse es erop, erg leuk. Andere muren zijn dolfijngrijs/blauw. Vloerbedekking is ook grijs. Verder zijn alle meubels van hout. Ziet er erg leuk uit al zeg ik het zelf ;)

17. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,587
    0
    36
    Wij hebben 1 muur bruin en de rest soort van ijsblauw. Verder lichte gordijnen, schilderijtjes boven het bed in blauw/bruin en bed en kast van eikenhout.

18. danip

danip Niet meer actief

O.k. doei anonimiteit!! ;)

Wij hebben 1 muur zachtblauw, en vind het zelf wel een hele mooie kleur. Ik wil nu eigenlijk de rest in dezelfde kleur verven:

19. Meiske74

Meiske74 VIP lid

May 22, 2007
    6,571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dit is onze nieuwe slaapkamer (we gaan over een paar maanden verhuizen) Matrassen zitten nog in plastic en er moet hier en daar nog wat neergezet en opgehangen worden.

20. Meiske74

Meiske74 VIP lid

May 22, 2007
    6,571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nog een foto

Share This Page