slibtong(vis)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door iniminie, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik ben nu totaal geen vis eter,maar wil toch wel minstens 2x per week vis eten
    dus heb nu eenmaal per week zelfgemaakte tonijnsalade voor op brood,en ik wil nu een maal per week slibtong eten.
    maar nu is me vraag,is slibtong goede vis? want ik begreep dat je vette vis kan eten?

thanks voor de antwoorden alvast ;)

2. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hoi, volgens mij kun je beter de visolie capsules nemen, omdat de hoeveelheid die je nodig hebt weer teveel van het goede is.
    De tekst hieronder kwam ik op internet tegen. Slibtong is geen vette vis trouwens, maar wel lekker en licht verteerbaar.

Vissoorten zoals haring, makreel, sardientjes, witte tonijn en zalm zijn rijk aan omega-3 vetzuren. Deze vetzuren zijn erg goed voor de ontwikkeling van de hersenen van het (ongeboren) kind. Ze worden echter niet door het menselijk lichaam aangemaakt en je kunt ze dus alleen via je voeding binnenkrijgen. Ook lijnzaadolie en walnoten bevatten deze belangrijke vetten.

Volgens de experts, die uit verschillende vakgebieden komen, eet negentig procent van de vrouwen minder dan de aanbevolen hoeveelheid vis. Het eten van meer dan 340 gram vette vis per week wordt trouwens niet aangeraden. Deze vissoorten kunnen namelijk een te hoog kwikgehalte bevatten, wat weer slecht is voor de hersenen.

3. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    dank je voor het stukje,met de vissoorten.
    ben ik niet erg laat nog met het innemen van die visolie capsulen?
    zo niet,dan haal ik die morgen nog even,want betrap mezelf echt wel dat ik niet tot nauwelijks vis eet,en er behoefte aan heb

4. matje

matje Niet meer actief

de slictong valt onder mager tot matig vette vis afhankelijk van de periode van het jaar en mag je best eens eten
    het is inderdaad best goed voor je

5. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Hoorde laatst (was het in radar/kassa ofzo?) dat visolie capsules enorm hoge concentraties Kwik bevatten - omdat ze dus uit 'goede' vis worden gehaald. Het is dus niet een beter alternatief.
    Als je denkt/weet tekorten te hebben en geen zin hebt in vis, dan is het een goeie vervanger.
    Als je de aanbevolen hoeveelheid vis eet is er een grote kans dat je teveel kwik (en andere) binnenkrijgt. Zware metalen worden opgeslagen in de lever, voor volwassenen niet zo heel erg maar voor een baby moeilijk te verwerken.
    Al met al, als je gewoon goed eet, zou ik me niet teveel druk maken en gewoon af en toe vis eten als je er zin in hebt.

Ik heb dik 10 jaar geen vlees of vis gegeten. Toen heb ik geinformeerd bij de huisarts of het kwaad kan en ik geen tekorten heb. Hij zij dat het achterhaald was en als je gewoon gezond eet je alles binnenkrijgt. Mijn bloeduitslagen bevestigde dat. Intussen eet ik wel af en toe vis, 1 a 2x in de week.
    Slibtong is trouwens wel heeeeel erg lekker :)

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gewone vette vis bevat meer kwik en dioxines dan de betere visoliecapsules omdat die geschoond worden!

Omega 3 vetzuren zitten overigens alleen in VETTE vis.

Oh nee; als je geen vette vis eet of lijnzaadolie of omega 3 vetzuren haalt uit producten waaraan het is toegevoegd, zoals de margarines van Becel dan krijg je het niet binnen!
    Ik geloof best dat al je bloedwaardes goed zijn, maar op de aanwezigheid van omega 3 vetzuren in je bloed kan je niet testen! ;)

Linkjes:

http://www.becel.nl/Consumer/Article.as ... Omega3And6

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=3264

Deel Deze Pagina