Ik vind het een beetje genant maar loop er al weken mee. Ik heb m'n vraag ook al gesteld bij de verloskundigen maar ben nog niet helemaal gerust. Dus nu vraag ik me af of andere dat ook hebben. Ik weet dat je baarmoedermond na de eerste bevalling een beetje open blijft staan maar nu vroeg ik me af in hoeverre dat normaal is? Ik heb me een beetje bang laten maken door een verhaal over vroeggeboorte nadat ik een week last had van steken in m'n fruffel. Mijn vk zei dat m'n baarmoeder wat zwakker kan zijn omdat ik al een kindje gekregen heb en omdat dit kindje nu zwaarder aan het worden is, daardoor die steken veroorzaakt kunnen worden. Ik vroeg me ook af of je voelt of je baarmoedermond aan het verweken is? Alvast bedankt.. groetjes van een schijtbroek
nooit gehoord dat je bbm open blijft staan?????????? die steken in je doos zijn normaal heb ik ook ik kwam er achter dat die kleine dat doet tijdens het bewegen
Nou open blijft staan is een groot woord maar ik weet even niet hoe ik dat anders moet zeggen hihi. En van die steken.. kan inderdaad normaal zijn maar ik had het ook als de kleine niet bewoog Was gewoon van het groeien waarschijnlijk maar ja.. ik heb me gewoon bang laten maken
Die van mij staat ook altijd 'open'. Net een vingertopje. Ik weet dit doordat ik tijdens het zwanger worden ook een tijdje mijn bmm heb 'geobserveerd' Geen probleem hoor, komt vaker voor. Die steken heb ik bij kindje 1 ook gehad. Die hadden toen te maken met het indalen en vast komen te liggen van het hoofdje in mijn bekken. Ik heb ook af en toe wel steken, maar niet elke steek is een komende vroeggeboorte. Net als dat niet iedere hoofdpijn een hersentumor is En dat zeg ik niet om te plagen, maar om je gerust te stellen Bij mij helpt dat relativeren altijd Ik heb trouwens tijdens het verweken van mijn baarmoedermond helemaal niets gevoeld Liefs, Janneke
mijn baarmoedermond is verweekt en ik heb er niks van gevoeld in de vorm van steken daarbeneden, dus ik denk niet dat het dat is Ik voel die steken trouwens wel als de kleine eens even lekker met dr koppie aan het draaien is of een flinke trap omlaag uitdeelt. Dus niks om je zorgen over te maken hoor!
ik ben niet zwanger, maar heb idd wel een bm mond die net een beetje open' is. dat was vroeger niet zo. maakte me ook een beetje zorgen... Maar zo te lezen hebben meer meiden dat!
Janneke: Bedankt voor je nuchtere kijk... je hebt ook helemaal gelijk maar ik vind het toch fijn te horen dat ik niet de enige ben Ik heb aan het einde van mijn zwangerschap een fikse blaasontsteking gehad en bleek ineens al ontsluiting te hebben.. vandaar dat ik het even vroeg over het verweken van de baarmoedermond. Ik had dus geen idee of je daar zonder blaasontsteking wel iets van merkt
Van het verweken van je bbm merk je volgens mij vrij weinig tot niks... Ik had ook altijd steken en beide jongens zijn pas na de uitgerekende datum ter wereld gekomen.... Sterker nog, zondagavond zat ik in het ziekenhuis en was er nog niks te merken van verweking of ontsluiting of enig ander grapje, van maandag op dinsdag nacht zat ik om 2 uur in het ziekenhuis en huppa 4 cm ontsluiting... Kan zo snel gebeurd zijn, maar heb er niets van gemerkt!