Haai, de BV met Sem was aldoor een heel gedoe, maar na een break om uit de frustratie te komen, van het niet lukken van de BV, ben ik met nieuwe, frisse moed begonnen aan een poging om hem dan toch volledig aan de borst te krijgen. Ik kolfte het steeds af, en gaf het aangevuld met nutrilon. zo kreeg hij de helft BV en de helft nutrilon. Hij heeft vanmorgen om acht uur gedronken, en nu net van twaalf tot kwart voor een, EN hij ligt nu te slapen! Klinkt voor het gros hier waarschijnlijk dagelijkse routine, maar voor Sem en mij is dit een grote doorbraak! Ik gebruik wel nog een tepelhoed, dat is de enige manier om hem gewoon in een keer goed aan te leggen, ik heb vrij vlakke tepels. Maar uiteindelijk zal het zonder hoed ook gaan lukken denk ik. Moest het even kwijt, want na bijna zes weken strubbelen gaat het toch de goede kant op, de aanhouder wint.
Helemaal top zeg. Het doorzetten (en waarschijnlijk ook het afzien) loont dus! Je zal zien dat het steeds makkelijker gaat. Stop je nu wel met de Nutrilon? Anders heb je kans dat je regeldagen mist en je productie niet met je kindje meegroeit. Succes verder!
wat fijn dat het beter gaat! kan me goed voorstellen dat je het als een grote overwinning ziet. Denk ook dat t drinken steeds beter zal gaan. Naarmate je kindje wat groter en sterker wordt zijn ook 'moeilijke' tepels steeds makkelijker te pakken. Hier veel pijn en moeite met aanleggen gehad tot ongeveer 3 maanden maar daarna ging t vlekkeloos. Zet hem op en geniet ervan!
Als de melkbehoefte van je kleintje groter wordt en je blijft na elke borstvoeding Nutrilon bijgeven, dan komt je kindje niet vaker voor een voeding als je productie weer opgekrikt moet worden.
Precies zoals appeltje al schreef, als jij andere melk bij gaat geven, weten je borsten niet dat je kleintje vraag had naar meer melk, dus gaan ze ook niet meer melk maken, terwijl die wel nodig is. Dus dan blijf je te weinig melk hebben. En tuurlijk kan jij die kleine voeden! Jullie doen het super!
Super! Goed gedaan! Ik voed ook met een hoedje, maar Dean kan steeds beter zelf happen. Dus zo proberen we het af te bouwen. Komt vast goed!
Vanmorgen wilde hij weer niet uit de borst drinken..... in de nacht heb ik een BV gegeven en een keer een fles, die niet helemaal op was. Vanmorgen uit nood maar weer een fles want hij bleef maar meuten. Hij valt steeds in slaap aan de borst! Dan is ie lekker wakker, en te keuvelen en geeft aandat hij wel wil eten, en dan neemt ie een paar teugen en dan ligt ie te pitten. Vanmorgen was ik weer meer dan een uur bezig en nog niet tevreden. Nouja, dan maar een fles, en volgende voeding weer proberen. De kunst is denk ik om hem goed hongerig te hebben.
Ik geef trouwens niet na de BV nutrilon, maar als het moet in plaats van de BV. Dan kolf ik de rest af zowiezo. Zit een beetje tussen de bedrijven in nu, proberen ee overstap te maken naar helemaal BV, maar dat kan nog wel ff duren denk ik voor ik dat voor mekaar heb.
Heb je begeleiding van een lk? Zo niet, dan zou ik je dat aanraden. Zij kan je goede tips geven, op jullie situatie toegespitst.
de wijkverpleegkundige zou hier langskomen en kijken of een lactatiekundige iets voro mij kon doen, maar heb haar nog niet gezien
Nou, een wijkverpleegkundige is niet per definitie een goede om borstvoedingssituaties in te schatten. Sorry dat ik het zeg. Velen zijn zelfs pro-fles. Waarom bel je zelf geen lk of anders een vrijwilliger van het VBN? Op borstvoeding.nl kan je telefoonnummers van vrijwilligers in jouw buurt vinden. Ze hebben zelf ook lang bv gegeven en een speciale opleiding gevolgd. Mocht het probleem te complex zijn voor hen, dan zullen ze je ook zeker een lk aanraden.
heb via het forum de KL geraadpleegd, zij heeft me flink op weg geholpen. Het staat me tegen dat ik weer iemand erbij moet gaan halen en dan weer zo moet lopen kloten. Het brengt voor mij zoveel stress mee dat het niet leuk meer is, ik doe het liever zo op ons eigen tempo. Hij heeft vanmorgen weer heel goed gedronken, daarna 2,5 uur geslapen, dus het lijkt me dat hij dan zeker wel wat binnenkrijgt. Het doet ook geen pijn, ook niet zonder tepelhoed, hij krijgt, als ie goed drinkt genoeg binnen, ik hoor hem slikken ed. Ik snap het principe wel, alleen Sem vind het nog een beetje zwaar om zo´n hele voeding uit te zitten volgens mij. Hij groeit als een tiet dus daar ligt het niet aan, plus we zijn beide tevreden zo. Ik wil niet weer de regelmaat helemaal uit de dag halen, want die komt er net lekker in, en daar doet hij het heel goed op, regelmaat.