Welk vervolgtraject, ervaringen gezocht!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sterre01, 7 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Rode duivels zijn hier helaas weer door gebroken..
    We hebben nog een cyclus met zelf proberen daarna mogen we terug komen bij de gyn.
    Ik ben in okt 2012 gestopt met anticonceptie. Daarna niet zwanger geraakt tot mei 2014 zwanger, helaas mk. Daarna gelijk weer zwanger dat werd ook een mk, met helaas een curretage erna. In beide gevallen is er geen hartactie gezien op de echo dus al vroeg mis gegaan.
    Gyn heeft onderzoeken gedaan begin 2014 er kwam niks uit, bij zowel mij als mn partner was alles ok.
    Ik vroeg me af wie er ook onverklaarbaar verminderd vruchtbaar was en naar welk vervolg traject je mocht gaan & hoe lang het duurde voor je daar heen mocht & of het uiteindelijk gelukt is met zwanger raken.
    Vond het deze maand weer flink balen, ben vandaag maar deuren aan het schilderen om toch mn gedachten te kunnen verzetten.
    Liefs sterre

2. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Als ik kijk naar je cyclussen, dan komt bij mij de volgende vraag naar boven: heb je al eens een inwendige echo gehad om PCO uit te sluiten?

3. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Die heb ik inderdaad al gehad, ik begon pas in feb 2013 met het tellen van mn cyclus. Ik ben in oktober 2012 gestopt met de prikpil. Het eerste wat de gyn toen dacht is dat ik pco had, uit een inwendige echo & bloedprikken is toen uit gekomen dat er niks mis was. & ik geen pco had.
    Ga maandag weer bellen naar de gyn voor een afspraak, na de laatste miskraam kregen we nog 6 cycli om het zelf te proberen.. Daarna gaat hij opnieuw bekijken wat er gebeuren moet/vervolg traject.
    Bedankt voor je reactie!

4. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Bij ons 1e kindje heeft het ook een hele poos geduurd voor we zwanger waren.. Nooit "zelf" gelukt in 19 maand.
    Ik werd dan wel maanden achtereen niet ongesteld. Of bloedde juist weken achter elkaar. Vervolgens bloed onderzoek, inwendige echo etc. Vervolgens kijkoperatie gehad, blijkt dat ik endometriose heb.. Daarna ook 5 maanden Clomid geslikt en toen over naar Gonal-F met Ovitrelle.. Daar de 5e ronde van zwanger geraakt..

Na mijn dochter spontaan zwanger geraakt met behulp van ovulatie testen, helaas een mk, en nu weer spontaan zwanger .. Hopelijk geeft dit wat hoop!

Heb je al ovulatie testen gebruikt of getempt? Hoop dat jullie deze laatste ronde zwanger worden van een mooie plakbaby en er geen vervolgstappen meer nodig zijn. Succes en sterkte!

5. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Bedankt voor je reactie, jeetje wat een wonder dat je nu twee keer spontaan zwanger mocht raken na een heel traject.
    Ik gebruik nu weer ovu testen, die worden ook goed positief. Maar ook dat baad niet. De keren dat ik wel kort zwanger was, was zonder ovu testen maar wel om de dag zeg maar. Vind het soms lastig dat het zo lang duurt.
    Maar ben ook wel benieuwd, wat de vervolg stappen zouden zijn. We zijn er wel over uit dat we graag nog een tweede zouden willen. (Mocht dit lukken) we hebben al een zoontje van 6,5 bizarre daarvan is dat ik door de pil heen zwanger raakte van hem. Ik was toen 19, inmiddels ben ik 26.
    Mn partner en ik hebben het er vaak over of het nog even zelf gaan proberen of toch maar weer naar de gyn. Hij zegt ook dat ik de keuze mag maken, dit omdat hij ziet hoeveel verdriet het elke maand als ik weer ongesteld wordt. Bedankt dat je je verhaal wilde delen.

6. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Goede avond.
    Bij ons dochtertje ook in jan 2010 gestopt met anti conseptie zonder resultaat in dec.2010 kijk operatie gehad. Eileiders dicht. Beiden weer toegankelijk gemaakt dmv doorspuiten, daarna nog niet zwanger. In juni 2011 hsg gehad, nog steeds alles goed doorgankelijk. Juli 2011 IUI-1 gehad en zwanger... ws laat het baarmoederslijmvlies geen zaadcellen door maar verder onverklaarbare fertiliteitsproblemen.

Volgende is mijn pilstrip op en gaan we proberen voor een broertje of zusje.... hopelijk het geluk nu wel aan onze zijde...

Sterkte!

Liefs Chelleke

7. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na een jaar zijn wij naar de huisarts gegaan, die wilde dat ik eerst 3 maanden goed mn cyclus bijhield dmv ovulatietesten. Vervolgens naar gyn geweest en onderzoeken gehad en ook geen oorzaak gevonden. Daar wilde ze met iui beginnen, inmiddels weer een jaar verder. Toen hebben we besloten om over te stappen naar een speciale fertiliteitskliniek en daar afgelopen maart begonnen met iui en ik kreeg daarbij een hele lage dosering puregon en pregnyl. En de 4e iui was ik eindelijk voor het eerst zwanger na ruim 2,5 jaar.
    Als dit niet gelukt was zouden we na 6 iui behandelingen overstappen op ivf.
    Dit was bij ons de gang van zaken bij de onverklaarbare verminderde vruchtbaarheid.
    Ik vond zelf de iui behandelingen erg goed te doen, maar zat ook in een fijne kliniek. Hoop dat je snel geluk hebt!

8. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee. Wij zijn inmiddels 17 rondes bezig voor een tweede. Ook allerlei onderzoeken gehad waar (gelukkig) niets uitkwam. Mijn gyn heeft ons naar huis gestuurd om het nog een jaar zelf te proberen. Ik heb een prima cyclus en ovulatietesten worden ook positief. Ondanks mijn leeftijd (36) vind hij het niet nodig nu een vervolgtraject te starten. Ik baal er stevig van, dat we al een zwangerschap hebben gehad, betekent kennelijk dat dan het we het 'gewoon' nog wat langer zelf moeten proberen. Ben ik ongeduldig?;)

9. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Jeetje 17 ronde's alweer, wat vreemd dat de gyn je weer naar huis stuurt voor een jaar. Vind ik wel lang trouwens, meestal als je halverwege/eind 30 bent mag je eerder? Wat gaf je gyn als argument? Ik vind niet dat je ongeduldig bent. Wij zijn inmiddels al ruim 2 jaar verder en de gyn stuurde ons naar huis met nog 6 rondes zelf proberen. Bij ons kwam er gelukkig ook niks uit.. Maar inmiddels wel 2 jaar verder.

10. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Zag je verschil met fertiliteitskliniek? Ik loop nu met mn partner op de fertiliteitspoli in het ziekenhuis. Ik ga morgen bellen voor een vervolg afspraak. Ben benieuwd.
    Wat fijn dat zwanger worden nu wel gelukt is!

11. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Misschien dan toch de stap zetten om nu alweer naar de gyn te gaan ipv nog even zelf proberen? Al is het alleen maar om wat rust te krijgen en te weten wat de eerstvolgende stap is.. Gaf mij wel rust in ieder geval. Volgens mij doen ze vaak een kijkoperatie, is deze uitslag ok dan vervolgens Clomid slikken.. En daarna dan hormonen spuiten dacht ik.

Temp je ook? Gaf mij ook veel inzicht in m'n cyclus.. Miss een tip? 😳

Fijn dat jullie al wel een zoon hebben. Hoop dat je snel zwanger bent van één broertje en/of zusje!

12. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ga vrijdag weer terug met hopelijk een plan van aanpak. Na de laatste miskraam zijn we naar huis gestuurd om get een half jaar zelf te proberen. Ik ben ook erg benieuwd wat ze willen, aangezien alles bij ons goed is.

13. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik temp nog niet, hoe ben je daar mee begonnen?
    Ik heb vandaag de gyn gebelt, hebben nu een vervolg afspraak staan voor 23 januari staan. Ben heel benieuwd. Hoop dat het ons zelf lukt voor die tijd. Maar het positieve is er nu een beetje vanaf. Vandaag in ieder geval, misschien komt het ook wel door dat ik vandaag gebelt heb. Ik was het een beetje aan het uitstellen, omdat het toch wel emotioneel binnen komt. Dat we misschien toch hulp nodig hebben.

14. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ben heel benieuwd wat er bij jou uitkomt en wat de vervolg stappen zijn. Zou je (alleen als je wil) dat hier kunnen typen? Ben namelijk erg benieuwd. Wij hebben vandaag een afspraak gekregen voor 23 januari eerder was er geen plek :(

15. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Bij ons was er niks gevonden na 2 jaar proberen, en we zouden moeten beginnen met IUI zonder hormonen. Maar bij een second opnion hebben ze toch iets kunnen vinden, waardoor we konden starten met IUI alleen dan zonder hormonen. En hopelijk deze week poging 2!

Goed dat je gebeld hebt! En spannend!

16. Logan

Logan Niet meer actief

Doe ik! Nee ze hebben het druk he.. ik werd gelukkig met spoed er tussen gezet :)

17. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Gelukkig heb je dan een second opinion laten doen, duim voor je dat je snel zwanger bent!!

18. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Up, zijn er nog meer mensen met ervaring?

19. Logan

Logan Niet meer actief

Hier alleen de hsg nog aangeboden gekregen. Verder kunnen ze niks meer doen.

20. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Logan wat belachelijk dat je naar huis wordt gestuurd voor altijd! Heb je alle onderzoeken gehad waarom je miskramen krijgt? Overwogen om over te stappen naar dusseldorf of Gent? Wij hebben 2 miskramen gehad En nu mogen wij een jaar na de tweede miskraam starten met iui met hormonen.
    wel is er iets met mijn slijmvlies en man heeft veel zaadcellen, zwemt wel maar hebben allemaal misvormingen dus wie weet telt dat ook mee maar jaar nadat jij je miskraam hebt gehad kun je terug gaan en eisen dat ze nogmaals controleren. Is er dan weer niets sturen ze je wellicht nog half jaar naar huis maar dan gaan ze beginnen. Echt! Zeker met jouw leeftijd ik zou second opinion vragen! Sterkte

Deel Deze Pagina