Weer nierstuwing

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door exciting, 13 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hallo!

De eerste zwangerschap was een hel.. rond de 21 weken kreeg ik nierstuwing.. heb toen 3x in het ziekenhuis gelegen. Er is toen een drain in mijn rug geplaatst, en heb een maand aan een antibiotica kuur gezeten ivm een fixe nierbekkenontsteking. Er is toen al gezegd dat er een hoge kans zou zijn dat dit weer zou gebeuren bij een 2e zwangerschap. Maar dat de kans ook bestond dat het nu niet aan de orde zou komen. Tevens is er geconstateerd dat ik een aangeboren vernauwd nierbekken heb (rechts). Ik heb er toen ons zoontje in 2014 is geboren de eerste tijd niet over kunnen praten zonder te moeten huilen.

Ik ben morgen 15 weken, en sinds 14 weken voel ik de rechter nier weer.. de geschiedenis herhaald zich.. het is dezelfde pijn.. ik weet 100% zeker dat het de nier weer is. En ik ben zo bang, zo bang van wat er weer komen gaat.. ik heb nu een peuter.. ik ga per 1 maart werken bij mijn nieuwe baas.. ik ben zo bang, bang dat ik weer in het ziekenhuis beland, ik voel me lullig, omdat ik toen met 21 weken in de ziektewet ben beland ivm hevige pijn.. (mijn nieuwe werkgever weet hier overigens van, ook dat ik zwanger ben, ik heb daar het afgelopen jaar stage gelopen en ben nu aangenomen). Zijn er meer meiden die nietstuwing hebben? Of hebben gehad?
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met deze zwangerschap, maar toch bekruipt me nu het gevoel, ow nee wat staat me nu weer te wachten...

Van te week ga ik langs te huisarts..

2. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Ik heb geen ervaring met nierstuwing, wel met opgenomen worden tijdens de zwangerschap en hoe rot dat is en ik herken je angst dus helemaal. Wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat het meevalt!!

3. Suutje87

Suutje87 Lid

23 nov 2016
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij vermoedelijk nierbekkenontsteking zou ik niet nog een weekje wachten voor je naar de dokter gaat.. Sterkte!

4. Evelien80

Evelien80 Niet meer actief

Hier ook ervaring met nierstuwing.
    Dat is echt iets waar je niet mee moet wachten.
    Bij mijn 3e zwangerschap heb ik het gehad.
    Mijn zoontje lag in stuitligging en drukte met zijn billetjes de urineleider klem waardoor de urine weer terug mijn nier inging ipv de blaas.
    Weet idd nog wel dat ik kruipend op de vloer lag van de pijn.
    Ben toen ook 2x opgenomen geweest en kreeg toen medicijnen via de infuus.
    Had toen ook 2 kids was idd erg vervelend.
    Maar je kan er niets aan doen.
    Je gezondheid gaat even voor op dat moment.

5. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    Oei wat vervelend zeg :( Ik snap dat je je rot voelt tegenover je komende baan maar hier kan je echt niets aan doen. Ik heb geen ervaring met nierstuwing, maar heb zelf 1,5 week geleden in het ziekenhuis gelegen met galkolieken, wat qua pijn denk ik een beetje vergelijkbaar is. Ik heb hier ook een peutertje rondlopen, inderdaad niet leuk. Als je het nu al voelt aankomen zou ik alvast je omgeving inschakelen zodat die jullie in ieder geval kunnen helpen mocht het nodig zijn. En voor de rest, luister naar je lichaam en niet onnodig lang rondlopen met klachten. Sterkte!

6. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga morgen naar de huisarts! (Tevens ook mijn baas🤔). Ik ben benieuwd hoe deze zwangerschap gaat verlopen.. het is in ieder geval de laatste zwangerschap.. ik wil dit niet nog een keer mee maken.. ik vindt er niks aan om zwanger te zijn.. sorry als ik hier iemand mee voor het hoofd stoot.. natuurlijk hebben we hier zelf weer gekozen, mar toch was de drang om nog een kindje sterker. We gaan het zien! Heb het idee dat er niet heel veel meiden nierstuwing hebben gehad..

7. Liselo

Liselo Lid

12 dec 2014
    39
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb de eerste zwangerschap ook nierstuwing gehad en heb toen ook een week in het ziekenhuis gelegen. Toen was het vanaf week 29. Ik ben nu 19 weken zwanger en heb af en toe een zeurderig gevoel in mijn rechter zij maar nog makkelijk te doen, ben erg benieuwd of het weer terug komt. Had het aan beide nieren vorige keer. Sterkte!!!

8. Rose73

Rose73 Actief lid

7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook bij de eerste zwangerschap met 27 weken een zware nierstuwing gehad. 3 dagen ziekenhuis en infuus buscopan. Gelukkig deze keer niet omdat de baby totaal anders ligt. Was wel erg bang dat het weer zou gebeuren.

9. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Poeh dat klinkt helemaal heftig! Dan heb jij nog als extra probleem die vernauwing erbij. Vreselijk.

Ik heb ook nierstuwing. De tweede zwangerschap met 15/16 weken maar dat was na 3 weken over toen mijn baarmoeder goed het bekken uit gegroeid was. Daarna ook geen last meer gehad. Maar mijn eerste kennismaking met nierpijn en dat is echt verschrikkelijk.

Deze zwangerschap begon het rond week 20! Continu zeurende pijn en periodes met koliekaanvallen. Toch tot vorige week nog kunnen redden met buscopan zetpillen en pijnstillers. Vorige week dinsdag met mijn jongste op de SEH ivm uitdroging ... Ik ook griep en was er goed ziek van maar meer nog de pijn in mijn gehele rug en onderbuik was vreselijk. Ik kon het niet eens meer duiden als nierpijn. Elke beweging van de baby deed me door de grond gaan en ik kon alleen nog maar huilen. Uiteindelijk ben ik opgenomen met 40 koorts en behandeld voor influenza A en bacteriele infectie. Die rugpijn zou wel van de griep komen. Ik kon het zelf ook niet duiden maar had wel aangegeven medicatie voor stuwing te gebruiken. Woensdag ging ik helemaal kapot van de pijn, wat een hel. Toen met spoed een echo gehad omdat er ook nog even aan een loslating werd gedacht, maar het bleek dus een fikse stuwing van mijn rechternier te zijn ... Meteen infuus met buscopan gekregen en pcm met codeïne erbij en daarmee was de pijn na een paar uur al een stuk beter. Nu weer thuis met zetpillen buscopan en pijnstillers. Barst het weer los dan wederom opname met infuus. Het is hels ... en dan heb ik nog niet eens een infectie erbij of een drain. Het gaat nu aardig. Dwz ... ik heb continu pijn en met momenten pijnscheuten maar hier is mee te leven. Hopelijk komt de kleine man over 1,5 week (dan 37 weken) en ben ik van deze ellende af.

10. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Bedankt voor de reacties!!

Liselo, bedankt, ik hoop voor je dat het mee gaat vallen! Wel spannend he..

Rose73, ik had ook gehoopt dat de baby anders zou gaan liggen.. daarbij had ik nooit verwacht met 14 weken al klachten te krijgen! De baarmoeder en baby kan er nu toch nog niet op drukken??

Elmyra, je geeft me een beetje hoop door te zeggen dat het ook na een paar weken weer over kan gaan. Al zie ik dat somber in met de vernauwing die er al zit.buscopan hielp bij mij voor geen meter, ik kreeg ze overigens niet in zetpillen.. heb je het idee dat de zetpillen wel werken? En heb je er nu nog pcm codeine bij of andere pijnstillers? Ben je aan het werk of?
    De drain hebben ze me gegeven omdat de linker niet zodanig was uitgezet, en ook de linker nier begon te stuwen, daarbij had ik ontzettend veel pijn.. na de echo waarop ze dat constateerder lag ik een uur later op de rontgen voor een drain.. toen ik terug was op de afdeling zat er een liter urine in het zakje, de uroloog schrok daar van. Ik voelde me daarna goed! Maar doordat de drain van de rug (zijkant) naar de nier gaat, en de darmen door de groeiende baby/baarmoeder in verdrukking kwamen zat de drain tegen de darm aan en dat voelde ook echt niet fijn, laat staat de verzorging ervan, insteekopening ontstoken.. wat een ellende..ik ben toen nog met de ambulance opgehaald, omdat ik steeds weg viel en mijn man er helemaal mee aan was.. ik was ook echt een wandelend lijk.. toen bleek ik een fixe nierbekkenonstekking te hebben, waarvoor ik een maand aan de ab kuur heb gezeten. Ik zou door dit alles en omdat k er geestelijk door heen zat met 38 weken ingeleid worden. Gelukkig is ons ventje geboren met 37.2... god wat was ik blij dat s ochtends mijn vliezen braken... eindelijk, eindelijk verlost van de pijn! Tussentijds nog paar keer op de seh geweest ivm alleen maar bloed in het zakje, en een keer liep de drain niet.. ik weet niet zo goed waarom ik dit allemaal vertel, maar het lucht op de een of andere manier op!

Deel Deze Pagina