slijm bij je baarmoedermond vandaan halen, verstoord de boel?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Delta, 4 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

zoals het topic titel al zegt; als je slijm bij je baarmoedermond met je vingers weg haalt, kan dit de boel verstoren? dat je bijvoorbeeld vruchtbaarslijm weg haalt, waardoor de zaadjes er niet meer goed door kunnen?
    of je haalt misschien zaadjes weg, en zo ook minder kans op bevruchting hebt?
    of stel ik nu hele domme vragen? haha :)
    thnx alvast !

2. Delta

Delta Niet meer actief

echt helemaal niet? en zoveel bekeken haha

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik kijk ook, maar heb geen antwoord ;)

Als ik mijn verstand gebruik, zou ik zeggen dat je je zo min mogelijk met het systeem moet bemoeien. Als je lichaam meer slijm maakt als het vruchtbaar is, dan is het vast ergens goed voor. Misschien zorgt het wel voor een goede zuurgraad, waardoor de zaadjes langer overleven, of een betere vochtigheid waardoor ze sneller kunnen zwemmen..

4. Maia

Maia Niet meer actief

ik snap sowieso niet echt waarom je dat zou willen doen? om even te checken hoe het eruit ziet, oké, maar je moet niet gaan zitten wroeten ofzo ;) dat lijkt me niet echt handig nee.

5. Delta

Delta Niet meer actief

omdat ik geen slijm heb in mn onderbroek.. ik moet echt met 2 vingers bij mn baarmoedermond voelen en zo kan ik kijken of ik vruchtbaarslijm heb ! snappie? :D haha ja.. ik weet dat ik het met rust moet laten eigenlijk.. maar ik wil zo graag weten en bekijken of ik ook vruchtbaarslijm heb...
    maar zal dr maar niet meer aankomen!

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Het lijkt me niet goed om het al te vaak te doen maar om even te controleren of je in je vruchtbare periode zit moet geen probleem zijn denk ik.. Het is niet voor niets een methode om er achter te komen of je wel of niet vruchtbaar bent, denk ik dan...

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Met ovulatietesten of temparturen kun je dat misschien handiger doen?

Hier wisselde het slijm ook nogal, niet elke maand dezelfde soort, dus geen touw aan vast te knopen voor mij ;)

8. Delta

Delta Niet meer actief

@ charity: dat is ook zo ! ik doe het ook niet elke dag hoor...

@ deepfreeze: ja, maar ik wil er niet teveel mee bezig zijn en geen andere materialen gebruiken om te kijken of ik vruchtbaar ben... haha en ovu testen lijken me op 1 of andere manier niks..!

9. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Ik wil even zeggen dat ovulatietesten toch wel erg handig zijn hoor... Ik heb ze nu voor het eerst gebruikt en weet nu dat ik deze maand mijn eisprong heb op cyclus dag 17. En niet op dag 14 zoals er overal wordt gezegd...

10. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    ik heb op een ander zwangerschapsforum gelezen dat je idd niet je slijm moet weghalen en ook niet moet wassen van binnen, daar dit je slijm verstoord.
    Hierdoor heb je minder kans om zwanger te worden.
    jongegezinnen forum.

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Als je nog geen andere dingen wil doen, dan gewoon lekker je baarmoedermond blijven controleren hoor :)! Ik temp, maar daarnaast controleer ik mijn baarmoedermond ook!
    Heb vorige ronde ovulatietesten gebruikt en voor mij werkt dat ook niet zo, had duidelijk een knal ovulatietest maar mijn ei die sprong niet, pas 2 weken later!

Deel Deze Pagina