Hallo, Een vraagje, ik had van het weekend een heel erge pijn in mijn rug, ik werd er 's nachts van wakker. Normaal neemt de pijn dan wel weer af als ik even draai, maar nu hield hij aan. Ik ben op het randje van mijn bed gaan zitten en daarna tegen de muur gaan staan, het hielp niet. Nadat ik wat rondjes gelopen had in de woonkamer zakte de pijn eindelijk. Heb nu nog wel wat last, maar niet zo veel meer. Het zit heel erg onderin mijn rug en begon aan de linkerkant en trok een beetje naar rechts. Kan het bandenpijn zijn? Of kan het zijn dat de kleine op een zenuw was gaan liggen? Ben nu 29 weken zwanger.... Alvast dank! Groetjes, Denise
Hoi Denise, ik denk dat je last van je bekken hebt gehad. Als je net verkeerd hebt gelegen voor je bekken dan kan dit een lage rugpijn gevne die kan uitstralen naar één kant, soms helemaal tot je kuitje achter je knie. Wat je dan inderdaad het beste kunt doen is even wat beweging in je bekken krijgen door te lopen bv. Dan wordt je bekken weer soepeler en kun je weer slapen. Je kunt er weinig tegen doen, maar als het vaker voorkomt, dan moet je toch meer op je bewegingen overdag letten. Minder zwaar tillen, niet teveel ongelijkmatige bewegingen met je bekken maken (niet schuin iets optillen; ga door je knieen, niet je benen uit bed zwieren, niet met je benen over elkaar zitten etc). Wissel ruust en beweging dan goed af. En wellicht heb je toch een band verrekt door bv een drukke dag vantevoren. Groetjes Brigitte