na bbz wanneer er weer voor mogen gaan?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door cyntje78, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hallo verloskundige,

6 dagen geleden ben ik met spoed geopereed aan een bbz. En a.s. maandag heb ik een controle bij de gyn. Ik kan daar ook deze vraag stellen, maar misschien weten jullie het ook, en kan ik me mentaal vast een beetje voorbereiden...

Wanneer mogen we weer proberen zwanger te worden? Na de huidige menstruatie? Of pas na een hele cyclus?
    Aangezien we nu al 16 maanden zwanger willen worden en nog steeds met lege handen staan... wil en kan ik niet een maand overslaan.
    Of is het om lichamelijke redenen aan te raden te wachten?
    Er is een eileider weggehaald. En heb geen grote buikwond (3 sneetjes van ongeveer 1 cm)

Alvast bedankt voor het antwoord...

Liefs Cyntje78

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Cyntje,

ik snap dat je niet een maand kunt overslaan omdat de wens zo groot is. Op zich zou het denk ik niet erg zijn als je zwanger raakt deze cyclus, dat zal waarschijnlijk geen probleem opleveren, maar het zou toch niet verkeerd zijn om even je lichaam wat rust te gunnen, want een bbz is best een impact voor je lichaam, zeker als er een eileider is weggehaald. Dus verstandelijk zou ik toch een cyclus wachten tot je lichaam weer op orde is. Ben benieuwd wat de gyn adviseert.

Groetjes Brigitte

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Bedankt voor je snelle reactie, Brigitte.

Ik zal a.s. maandag een reactie achterlaten als we bij de gyn zijn geweest.

Het is inderdaad moeilijk om een maand te moeten overslaan. Ik blijf iig nog 2 weken thuis van mijn werk, en start dan op therapeutische basis met papierwerk enzo. Ik werk in de zorg, dus dat zit er zowiezo nog niet in voorlopig.

Groetjes Cyntje78

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi Brigitte,

Ik heb vandaag controle gehad en wilde even laten weten wat hij te vertellen had over wanneer weer te proberen zwanger te worden.

Ik krijg inderdaad pas weer groen licht na de eerste menstruatie. Dus niet de bloeding die ik nu heb na de operatie. Maar de volgende bloeding pas. Helaas zal dat waarschijnlijk pas over een week of 4 zijn ben ik bang...

Groetjes Cyntje78

Deel Deze Pagina