Slijm bij ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fransa, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fransa

Fransa Niet meer actief

Onze jongste heeft sinds een paar dagen een raar ontlastingpatroon. Kon hij er tot een week geleden vaak maar moeilijk afkomen (dikke harde keutels), ineens is het totaal de andere kant op. Het is erg dun (geel/groen) en bij elk windje dat 'ie laat komt er ook wat ontlasting mee. En als hij goed z'n best doet hoor je het gewoon lopen bijna...

Anyway, nu wilde ik net naar de winkel gaan en checkte voor die tijd nog even z'n luier. Zat er weer zo'n klein flubbertje in maar dit keer zat er ook overduidelijk slijm bij. Wel helder slijm maar heb het nog niet eerder gezien. Onze oudste heeft het nooit gehad bijv.

Iemand enig idee wat dat kan zijn en of dat normaal is of niet? Heb al even lopen googelen maar wordt daar ook niet heel veel wijzer van.
    Hij is niet verkouden overigens.

Hoor het graag!

2. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier heeft onze dochter dat ook wel eens, vooral als er tanden / kiezen gaan doorkomen, bij de eerste tanden heeft het wel best een aantal weken geduurd.
    Maar als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even naar de ha gaan.

3. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    ik zat ook meteen te denken aan tandjes of kiezen... maar inderdaad als het je niet lekker zit, gewoon even langs de ha!

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wat ook belangrijk is, geef je borst of flesvoeding? Bij borstvoeding kan dit zowiezo makkelijker voorkomen.

Mijn zoontje heeft het heeeeeeel erg (gehad) als reactie op koemelkeiwitten.

5. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn zoontje heeft dit nu ook, normaal altijd moeite maar nu niet, en bij hem is zijn derde tandje doorgkekomen gister...

6. Fransa

Fransa Niet meer actief

Dus tandjes misschien. Kan natuurlijk maar zo. Hij krijgt de fles trouwens.

Bij onze oudste hadden we bij de eerste 6 tandjes niet eens door dat ze aan het doorkomen waren. Had er gewoon geen last van. De eerste 2 zag ik op een zondagochtend ineens zitten toen ik hem aan het verschonen was ;)

Houd het wel ff in de gaten de komende dagen.

Deel Deze Pagina