Huilen (9 dagen oud). Wat te doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door prinses, 9 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ons kleintje is nu 9 dagen oud. 'sOchtends en 's middags na de voeding, wordt hij na een uurtje wakker. Hij gaat dan huilen is, en is moeilijk stil te krijgen. Wij weten dan niet goed wat hij heeft. Hij heeft geen honger, heeft een schone luier, heeft aandacht en geborgenheid gehad, maar wil dan niet slapen. Wat zouden jullie doen? Laten huilen, bij je houden. Wat zou het kunnen zijn? Of is dit het welbekende huiluurtje?

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik ben er niet voor om een baby te laten huilen,dus als hij echt huilt,dan zou ik hem bij je nemen.todat hij weer rustig is.
    baby's huilen nooit zomaar en misschien wil hij wel lekker tegen je aan liggen of ff lekker knuffelen

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad lekker bij je nemen en troosten, misschien heeft hij last van krampjes? Lekker over zijn buikje wrijven of een warme kruik/cosi bag ertegen helpen ook goed. Ik zou zeker niet laten huilen, maar dat is mijn mening

4. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik zal hem niet laten huilen, hij moet er gewoon heel erg aan wennen dat hij dan alleen is, denk ik.
    Eerst zat hij altijd bij jou, lekker in de buik met lawaai/ jouw stem. En nu is hij soms alleen, in de stilte etc.
    Dat kan best beangstigend zijn voor een kindje.
    Gewoon lekker bij je nemen, als hij zo'n moment heeft.
    Ik denk dat je gevoel dat ook wel zegt, had ik bij mijn zoontje wel tenminste....
    En het gaat met de tijd wel over.

Mijn manneke wilde eerst ook niet graag in zijn ledikantje slapen en ging dan ook vaak heel erg huilen.
    Heb hem de eerste weken overdag ook veel in de kinderwagenbak laten slapen, gewoon beneden. Op een rustig plekje.
    Zo was ik snel bij hem, en voelde/ hoorde hij dat hij niet alleen was.
    Nu slaapt hij juist het liefst in zijn bedje, het komt allemaal vanzelf wel.
    (Ik was hier in het begin ook onwijs onzeker over!) ;)

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik zou ook niet laten huilen. 9 Dagen is erg jong en de wereld om hem heen is nog erg vreemd, koud en anders als in je buik. Ook moet je baby nog wennen aan "gewoon" eten, het is natuurlijk 9 maanden door de navelstreng gegaan.

Merel deed de eerste weken ook veel huilen (10 uur op een dag) en het enige wat we deden was bij ons dragen, troosten, warmte en aandacht geven. Dat had ze nodig en later bleek dat ze ook koemelk allergie heeft. Ze had last van krampjes en dat kan jou kindje ook hebben natuurlijk. De darmpjes zijn nog niet helemaal ontwikkeld (een leuke speling van moeder natuur :( ;) ) en daar kan je kindje last van hebben.

Neem je baby bij je, een draagdoek kan uitkomst bieden, kun je zelf ook nog iets doen, heb je je handen vrij.

Heel veel succes ermee, het kan heel frustrerend en vermoeiend zijn. Maar het gaat over!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou het kleine mannetje zeker niet laten huilen. Lekker bij je houden, rondwandelen in huis, lekker troosten, wiegen. Hier doen we dat ook nog steeds op die manier. Laten huilen kan ik echt niet hoor. Wat het zou kunnen zijn? Misschien buikpijn/krampjes, of gewoon dat ie zich wat 'eenzaam' en 'alleen' voelt? Wie zegt het? Duidelijk is alleen dat ie het niet naar zn zin heeft. Tip van de draagdoek is misschien wel een goed idee.

7. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    lekker knuffelen en bij je houden;

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Oke, dat doen we dan maar! ´s Avonds lijkt het allemaal goed te gaan. Hopen dat dat zo blijft. Thx!

Deel Deze Pagina