Hoe vaak moet een baby poepen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door prinses, 8 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Onze baby is 6 dagen oud. Hij krijgt hypo-allergene voeding. Gisterenmiddag heeft hij voor het laatst gepoept. Nu de hele nacht en dag al niet meer. Is dat erg? Hoe vaak moet een baby poepen?

2. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Ons kleintje heeft twee weken borstvoeding gehad en is daarna over gegaan op flesvoeding (ook hypoallergeen).

Met borstvoeding had ze heel vaak een poepbroek, nu zitten er soms twee dagen tussen. Het cb had gezegd dat als ze drie dagen niet poept, er misschien iets toegevoegd moet worden aan de flesvoeding (johannes broodmeel heette het geloof ik) Bij Maartje bleek dat niet nodig, het is ongeveer om de dag.
    Ik doe wel wat extra water bij haar voeding, is goed voor haar zuigbehoefte maar ook voor de ontlasting.

Anneke

3. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Volgens mij maakt het niet veel uit hoe vaak ze poepen, ik heb wel eens gehoord dat baby's die BV krijgen een week niet hoeven te poepen, dit omdat BV erg lichtverteerbaar is

4. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ook laura poepte soms 2 tot 4 dagen niet! Zolang ze niet persen en/of huilen omdat ze moeten poepen is er nog geen probleem. Maar als je je druk maakt moet je gewoon ff contact op nemen met je dokter.

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

De kraamhulp en de CB zeggen dat een baby die kunstvoeding krijgt elke dag een poepluier moet hebben. Een keer een dag overslaan kan geen kwaad, maar het moeten geen 2 dagen worden. Als hij morgenmiddag nog steeds niet gepoept heeft, dan is het 48 uur geleden. Als hij er dan last van lijkt te hebben (krampjes of veel huilen) dan zou ik even de huisartsenpost bellen.

Misschien een idee om 10 ml water extra water bij de flesvoeding te doen? Als je normaal 90 water en 3 scheppen geeft, dan zou ik nu 100 water en 3 scheppen geven. Dat zou ook al kunnen helpen.

Groetjes Saskia

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bij bv is eens in de 2 weken ook normaal. Borstvoeding is een lichaamseigen stof dus goed verteerbaar zodat er weinig "afvalstoffen" overblijven.

7. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    sassie- bij ons zegt het cb dat ze niet elke dag hoeven te poepen. mijn dochtertje poept maar eens in de 3 en 4 dagen en heb vd week nog gevraagd, ze zeggen dat het helemaal niet erg is. maar ik denk dat elki cb wat anders zegt

8. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Dat is bij elk kindje anders,Sophie poepte on de dag maar ook een paar keer een week niet..maakte me toen ook ongerust maar zolang ze tevreden en niet huilerig zijn.
    Toen we overgingen naar bijvoeding poept ze ineens meerdere keren per dag,nu zelfs 3 a 4 keer :confused: en dan ook echt MEGA luiers!
    Komt allemaal goed!

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dankjewel lieve meiden! Hij heeft gisteravond gepoept. Een pak van mijn hart! :)

Deel Deze Pagina