Onze baby is 6 dagen oud. Hij krijgt hypo-allergene voeding. Gisterenmiddag heeft hij voor het laatst gepoept. Nu de hele nacht en dag al niet meer. Is dat erg? Hoe vaak moet een baby poepen?
Ons kleintje heeft twee weken borstvoeding gehad en is daarna over gegaan op flesvoeding (ook hypoallergeen). Met borstvoeding had ze heel vaak een poepbroek, nu zitten er soms twee dagen tussen. Het cb had gezegd dat als ze drie dagen niet poept, er misschien iets toegevoegd moet worden aan de flesvoeding (johannes broodmeel heette het geloof ik) Bij Maartje bleek dat niet nodig, het is ongeveer om de dag. Ik doe wel wat extra water bij haar voeding, is goed voor haar zuigbehoefte maar ook voor de ontlasting. Anneke
Volgens mij maakt het niet veel uit hoe vaak ze poepen, ik heb wel eens gehoord dat baby's die BV krijgen een week niet hoeven te poepen, dit omdat BV erg lichtverteerbaar is
Ook laura poepte soms 2 tot 4 dagen niet! Zolang ze niet persen en/of huilen omdat ze moeten poepen is er nog geen probleem. Maar als je je druk maakt moet je gewoon ff contact op nemen met je dokter.
Hoi, De kraamhulp en de CB zeggen dat een baby die kunstvoeding krijgt elke dag een poepluier moet hebben. Een keer een dag overslaan kan geen kwaad, maar het moeten geen 2 dagen worden. Als hij morgenmiddag nog steeds niet gepoept heeft, dan is het 48 uur geleden. Als hij er dan last van lijkt te hebben (krampjes of veel huilen) dan zou ik even de huisartsenpost bellen. Misschien een idee om 10 ml water extra water bij de flesvoeding te doen? Als je normaal 90 water en 3 scheppen geeft, dan zou ik nu 100 water en 3 scheppen geven. Dat zou ook al kunnen helpen. Groetjes Saskia
Bij bv is eens in de 2 weken ook normaal. Borstvoeding is een lichaamseigen stof dus goed verteerbaar zodat er weinig "afvalstoffen" overblijven.
sassie- bij ons zegt het cb dat ze niet elke dag hoeven te poepen. mijn dochtertje poept maar eens in de 3 en 4 dagen en heb vd week nog gevraagd, ze zeggen dat het helemaal niet erg is. maar ik denk dat elki cb wat anders zegt
Dat is bij elk kindje anders,Sophie poepte on de dag maar ook een paar keer een week niet..maakte me toen ook ongerust maar zolang ze tevreden en niet huilerig zijn. Toen we overgingen naar bijvoeding poept ze ineens meerdere keren per dag,nu zelfs 3 a 4 keer en dan ook echt MEGA luiers! Komt allemaal goed!