Rota virus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Aquarius, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Hoi Mirjam en Japke,

    De baby van mijn zus heeft op het moment 2 virussen het RS en Rota virus.
    Ik weet dat met RS de ongeboren vrucht veilig is.
    Maar hoe zit dat met het Rota virus.
    Ik heb samen met mijn oudste kind ook al die leuke symptomen te pakken, en jongste wil niet eten.
    Maar ik neem aan dat dit voor de baby niets wil zeggen.

    En nog een vraagje:
    ik zou volgens de banner nou iets meer dan 4 weken zwanger zijn.
    Nou ben ik dus in 1 week tijd al 2 keer bij de gyn geweest, eerst dacht hij dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had en nu zou het toch mogelijk kunnen zijn dat ik zwanger ben.
    Maar het vreemde hiervan is toen ik gister een inwendige echo kreeg dacht hij dat er misschien toch een innesteling had plaatsgevonden.
    Allemaal prima als het natuurlijk zo is.
    Maar wat ik raar vindt is dat van eisprong tot innesteling maar een dag of 6 zou moeten duren of heb ik dit fout.
    Ik heb rond de 12de een eisprong gehad en ik weet zeker dat ik na de 16de geen s*x meer heb gehad.
    Hoe is dit dan mogelijk?
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Aquarius,

    het rotavirus kan voor de ongeboren baby inderdaad geen kwaad. Alleen jijzelf kan ziek worden, met diarree, koorts, buikpijn en braken. Blijf voldoende drinken.

    Het is pas mogelijk om een innesteling te zien op een echo vanaf een week of 5. Het klopt inderdaad dat het bevruchte eitje zich na ongeveer 5-7 dagen innestelt. Maar voordat je dat dus ziet op een echo, dat duurt dus eventjes.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina