Wanneer?

Discussion in 'Zwanger worden' started by BMJunior, Sep 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BMJunior

BMJunior Bekend lid

Sep 17, 2013
    556
    0
    0
    Wanneer zijn jullie begonnen met foliumzuur ? Wij willen graag gaan voor een 2 e kindje eind dit jaar.. Zijn jullie al van te voren begonnen of pas toen jullie er echt voor gingen?

2. Jojo87

Jojo87 Niet meer actief

Volgens mij is het advies een maand voor je er echt voor wilt gaan te beginnen met foliumzuur. Je hebt ongeveer 4 weken nodig om die spiegel op te bouwen. Als je dan zwanger bent dan heeft je lichaam voldoende foliumzuur op kunnen bouwen.

3. BMJunior

BMJunior Bekend lid

Sep 17, 2013
    556
    0
    0
    Dankjewel voor je reactie 😊 dan kan ik er denk ik het beste volgende maand mee beginnen heb mijn laatste pil eind november ongeveer

4. Joolz

Joolz Actief lid

Jul 1, 2015
    271
    18
    18
    Op advies van de apotheek gelijk met het stoppen van de pil

5. BMJunior

BMJunior Bekend lid

Sep 17, 2013
    556
    0
    0
    Okee maar het kan in principe niet zoveel kwaad toch als je het langer gebruikt zijn toch gewoon vitamines ?

6. Jojo87

Jojo87 Niet meer actief

Nee kan zeker geen kwaad!! Dus gewoon lekker doen;)

7. Robin20

Robin20 Actief lid

Aug 8, 2015
    150
    0
    0
    Gelijk beginnen is het beste!
    Tegen mij hadden ze gezegd dat ik waarschijnlijk moeilijk zwanger kon worden. Dus ik dacht dat ik alle tijd van de wereld had. Nu blijkt het allemaal veeeeel sneller gegaan, en heb ik spijt dat ik niet direct ben begonnen!

8. BMJunior

BMJunior Bekend lid

Sep 17, 2013
    556
    0
    0
    @robin20. Dan ga ik ze vande week gewoon halen.. Ik weet het niet meer hoe ik dat met mijn eerste zwangerschap had gedaan maar volgens mij ook vroeg van te voren

9. Jynn

Jynn Fanatiek lid

Nov 21, 2011
    1,054
    0
    0
    Ja, gewoon optijd me beginnen. 4 weken ervoor deden wij.

10. Enna87

Enna87 Actief lid

Sep 29, 2015
    264
    8
    18
    Wij willen er begin januari ook voor gaan, ik begin dan in december met foliumzeer! Tenminste, dat heb ik me voorgenomen. :)

11. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een maand voor het stoppen met condooms begonnen met foliumzuur. Kan prima en dan heeft je lichaam even de tijd om een spiegel op te bouwen

12. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

Aug 31, 2015
    1,539
    170
    63
    Full time mom
    Ik ben begonnen vanaf het moment dat ik er echt voor wou gaan, nou heb ik geen puur alleen foliumzuur tabletjes gehaald, maar de Compleet mama omega-3 Visolie capsules van Davitamon, daar zit genoeg foliumzuur in maar ook aangepaste vitamine A want teveel vitamine A is slecht voor de vrucht, en het mag ook ingenomen worden bij een kinderwens,zwangerschap en na de bevalling voor extra ondersteuning :)

13. Lindy

Lindy VIP lid

Jan 16, 2007
    5,390
    1
    36
    ben fulltime mama
    ik ga vanaf morgen starten met foliumzuur slikken,, heb volgende week woensdag gesprek bij huisarts over medicatie schema om af te bouwen,, en daarna gaat over aantal weken mijn spiraal er uit,, en volgens de arts heb je dan in iedere geval al de spiegel op gebouwt, ik heb het bij beide zwangerschappen geslikt.. de eerste 3 mnd,, daarna over gegaan op davitamon MAMA of zo iets, die heb ik trouwens ook nog 10 mnd doorgebruikt tijdens borstvoeding

14. BMJunior

BMJunior Bekend lid

Sep 17, 2013
    556
    0
    0
    Dankjewel voor jullie reacties allemaal

15. Romper

Romper Bekend lid

Feb 3, 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Na het stoppen met de pil, ben ik meteen begonnen met foliumzuur te slikken. Maar ik kwam erachter dat ik voor mijn vorige zwangerschap al 2 weken voor het stoppen met de pil was begonnen met foliumzuur.

Het is denk ik niet verkeerd al iets eerder te beginnen.

16. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik wil vanaf januari beginnen en slik het al in m'n multivitamine :) Is Fem Compleet van De Tuinen, daar zit het al in! Handig dus, haha :D

Share This Page