wat moet er nou allemaal geregeld worden zodra de kleine geboren is? en wanneer moet wat geregeld zijn? ik kon nergens een lijstje ofzo vinden..
Goeie vraag! Dat zou ik ook wel graag willen weten. Het is voor ons de eerste en ik weet eigenlijk alleen dat je al vroeg informatie moet vragen over opvang en zelfs eventueel al in moet schrijven. Mensen die al meer ervaring hebben?
Volgens mij gaat veel vanzelf! Maar je moet wel zo snel mogelijk je kindje aangeven bij je ziekte verzekering! JA en bij het gemeentehuis natuurlijk! hahaha en verder..mmm geen idee eigenlijk!
Ik wist wel dat je dit moest aangeven bij de uitvaartverzekering, maar niet dat dit binnen 2 maand moest! Zal het gelijk even opschrijven! Dankjewel voor de tip!
ik heb hier toevallig van de week ook een topic over gemaakt. weet niet hoe ik hier een link moet plaatsen maar onder de naam: wat moet mijn mannetje doen. misschien staan daar ook nog handige tips in. groetjes susanne
Voor de bevalling: * kraamzorg aanvragen * melden bij je ziektekostenverzekeraar dat je zwanger bent * melden bij je huisarts dat je zwanger bent * aanmelden bij verloskundige * erkenning regelen bij gemeente als je niet getrouwd bent * testament laten maken bij notaris als je niet getrouwd bent * bij werkgever melden dat je zwanger bent en zwangerschapsverlof regelen, eventueel ouderschapsverlof regelen * eventueel aanmelden kinderdagverblijf * uitzet bij elkaar kopen (van de kraamzorg krijg je een lijst met wat je allemaal nodig hebt) * geboortekaartjes regelen, eventueel enveloppen schrijven en postzegels al plakken * genoeg eten in huis halen e.d. * vluchttas klaarzetten * zeil op het bed Na bevalling: * binnen 3 dagen aanmelden bij de gemeente * aanmelden kind bij verzekeraar * aanmelden kind bij huisarts * geboortekaartjes opsturen * beschuiten en muisjes kopen * geboortebord in de tuin * eventueel bankrekening voor je kind openen * gezag regelen bij kantongerecht * geboortekaartjes opsturen naar supermarkten * aanvragen kinderbijslag * belastingteruggave kinderdagverblijf regelen * UWV inlichten over bevallingsdatum Dat was het geloof ik wel zo'n beetje
uuhhh geboortekaartje opsturen naar supermarkten? Waar is dat voor? verder een hele duidelijk lijst! klopt wel met mijn lijst! Thx...
Als je in een nieuwbouwwijk woont, dan is het verstandig om je zsm in te schrijven op de scholen in de buurt (vooral als je kindje in de zomer wordt geboren omdat een leergang dan al vol kan zitten). Ik spreek uit ervaring!
Mandy dat is alleen als je niet getrouwd bent. JE moet dan naar het kantongerecht om de voogdij te delen over de beeb etc.
ok ik ben niet getrouwd en heb alleen het erkennings bewijs maar wist hier verder niets over dan ga ik me daar maar eens gauw in verdiepen. bedankt!
Oke, Ik ben zelf getrouwd dus vandaar. Maar vrienden van ons hadden het ook bij de notaris geregeld dus vandaar