Ik heb een onregelmatige cyclus zo blijkt nu. Ben 7 augustus 2011 gestopt met de pil en vervolgens eerst gewacht dat alles op natuurlijke wijze op gang kwam. Vanaf januari dit jaar gaan we voor ons 1ste kindje. Nu is mijn kortste cyclus 30 en mijn langste 44 (!) dagen. Vandaag zit ik op dag 32 van de cyclus en sinds eergisteren pijn in mijn onderrug en lage steekjes. Denk dat het er dus wel aan zit te komen, maar tot nu toe nog niets. Heb mezelf voorgenomen me niet meer gek te laten maken en pas rond dag 44 te gaan testen als de ongesteldheid uitblijft. In de praktijk blijkt dit best wel lastig en kom ik in de tussentijd wel eens in de verleiding een testje te doen die dan toch weer negatief is, om vervolgens gewoon weer ongesteld te worden. Probeer wel afleiding te zoeken, maar het houd me eigenlijk altijd wel bezig in het achterhoofd. Wie herkent dit ook en hoe ga jij hier mee om? Het is best lastig aangezien je het zo graag wilt en niet weet waar je aan toe bent en maar moet afwachten. Ik ga zo even naar buiten de frisse lucht in een stukje hardlopen. Dan kan ik even alles van mij afgooien. Loop sinds kort ook bij een acupunturist die mij behandeld voor mijn allergie (mag de reguliere medicatie niet meer slikken i.v.m. kinderwens, ben nu overgegaan op homeopatische middelen). Hij behandeld mij daarnaast ook voor mijn kinderwens. Heb nu 4 behandelingen gehad. Misschien heeft het deze keer als zijn effect? Wie heeft hier nog meer ervaring mee? Allen voor nu een fijn weekend gewenst, ik ga mijn 'hardlooppakje' aantrekken en naar buiten (het is nu in elk geval eindelijk eens een keer droog)... Hartelijke groet! Elly80
Ik begrijp wat je bedoelt, het is ook vervelend als je niet weet waar je aan toen ben. Ik vind persoonlijk 44 nog wel meevallen, maar goed het is ook nog niet zoals het hoort. Met acupunturist heb ik geen ervaring. Wil je wel meegeven dat je met een lange cyclus ook zwanger kan worden hoor! Ben ook 2 keer zwanger geraakt, waarvan 1 een mk werd dan. Succes en heb vertrouwen!
Dank voor je hoopvolle woorden mamsie86. Ik zie dat jij ook een erg onregelmatige cyclus hebt. Dan valt mijn 44 dagen nog wel mee. Ik wacht het af. Heb een heerlijke dag gehad vandaag. Vanochtend hard gelopen en vanmiddag 2 mooie nieuwe jurkjes gescoord. Het beloofd volgende week mooi weer te worden, dus kan ik ze gelijk aan. Pijn in onderrug komt met enige regelmaat terug, nu weer even geen last.
Ik begrijp ook wat je bedoeld.. Eerste cyclus na stoppen met de pil was 34, dus ik blij.. Maand daarop opeens een cyclus van 27.. Nu pas na 42 dagen ongesteld geworden.. Dacht wel elke X een eisprong te spotten maar terug rekenend toch niet.. Dus ook een paar x voor niks getest.. Deze maand maar beginnen met ovulatietesten, dan weet je ook wanneer je ongeveer kan testen.. Temperaturen is ook een idee maar ik weet van mezelf dat ik dat niet ga volhouden.. Succes in ieder geval en ik duim voor een positieve test!
Wilde even melden dat ik vanochtend ongesteld ben geworden. Balen, maar nu weet ik wel dat we opgaan naar een nieuwe ronde (met nieuwe kansen). Zit er ernstig over te twijfelen om ook te beginnen met die ovulatietesten. Wilde dit echter nog een beetje uitstellen, omdat je er dan nog meer mee bezig bent. Maar goed: bij een onregelmatige cyclus is het denk ik wel een handig hulpmiddel. Allen nog een fijn weekend, voor mij heeft het deze ronde helaas niet zo mogen zijn.