Hoi dames, Het is nu overal sale en heb een superleuke winterjas gezien voor mijn jongste. Maar die wil ik dan alvast voor volgende winter kopen. Mijn zoon (8 maanden) is een flinke vent van 10 kilo. Ook is hij vrij lang voor zijn leeftijd. Hij is al bijna uit maat 74 gegroeid. Welke maat, denk jullie dat ik dan nodig heb over een maand of 10? Maat 86 of toch 92?
Onze dochter is bijna 2 jaar en zit net in 86 .... Ik vind t altijd lastig om kleding te kopen voor een jaar later...
Hier ook flinke knul van bijna 7 maanden en hij zit in 74 maar dat raakt wel krapjes. Mijn oudste knul zat met 2,5jaar in 74..
Haha, ja dat is nogal een verschil Ukoldaatje. En Novmama, misschien kan ik het ook beter niet doen, maar ik zag dat jasje en was helemaal verkocht. En hij is nu echt niet duur.
Echt niet doen, het is vrijwel onmogelijk in te schatten in welke maat hij dan zit en echt: tegen die tijd zijn er weer andere superleuke jasjes en koopjes!
Dan zou ik 92 doen denk ik. Mijn zoontje is van 23 juni 2011 en zit nu in 86, dat past nu precies. Maar hij was 10 kilo met 11 maanden. Dus jouw zoontje is nog wel iets groter denk ik. Lastig hè, vind ik ook hoor!
Mijn middelste is bijna 2 en zij zit van broeken in maat 86 en van shirts maat 92. Ik zou even wachten als ik jou was..
Hier jongetje van 1,5 en zit in maat 80. Heeft een winterjas mt 92 en die valt iets groot en lange mouwen etc... Moeilijk in te schatten dus. Hij is 11,5 kilo
J. zat met 1,5 in maat 98/104. (hing er net tussen) lang bovenlijf en lange armen. Nu 104/110 *2 jaar* Het is altijd weer een gok. De ene groeit sneller dan de ander. J zat met 8 maanden in maat 86.
ik heb ook vorig jaar winter een jas gekocht voor mijn dochter. ook zij was 1,5 en ik had maat 92/98 gekocht ( z8) past perfect. had zeker geen maat kleiner moeten zijn. ze draagt hem een aantal maanden. hier van 1,5 tot twee jaar.
ik zou de gok niet wagen, het kan vreemd lopen ik heb hier een dame van 19 maanden en die heeft 92/98 en van rompers 98/104
Als het echt een koopje is en je hem echt heel gaaf vind koop je hem toch nog voor nu??? De winter is echt niet volgende week helemaal over... we dragen echt nog wel een maand of 2 minimaal een winterjas en die kleintjes al helemaal...
Mijn meisje van 13 mnd zit al in maat 92. Maar zij is dan ook erg lang. Denk dat ze met 1.5 jr in de 98 zit. Mijn zoons hadden met 1.5 jr maat 98/104 en zij waren/zijn extreem groot. Ik denk dat je zoon dan in 86 zit. Maar het best kan je 2 mnd van te voren kopen en niet een jr.
Lastig idd.. Emma kan al maat 86 aan en is net 10 maanden. Mijn nichtje van 2 en een half draagt qua shirtjes maat 92 nog maar net...
Mijn meisje is nu 13,5 mnd en heb een zomerjasje in maat 86 gekocht en een winterjasje in maat 92. Ik zou 86 doen, 92 is voor kindjes om en nabij de 2 jaar.... Mijn dochter zit nu overigens net in maat 80
Als het echt een leuk prijsje is gewoon doen, desnoods verkoop je hem weer via marktplaats toch? Dochterlief is nu 1,5 en heeft maat 80/86.