Zwanger en Dormeasan voor slapen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door elisabett, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisabett

elisabett Actief lid

23 mei 2011
    185
    1
    0
    Hoi!

Wie gebruikt ook Dormeasan (tabletten) voor het slapen?
    ik heb het op eigen verantwoording gehaald, omdat ik nauwelijks meer sliep. het helpt echt goed! het is homeopatisch en op basis van planten/kruiden, toch staat er op de verpakking dat het niet is geschikt voor zwangeren;) Daar zit ik toch een beetje mee!

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nou sorry hoor maar dat vind ik echt heel dom.

3. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Nou idd ik zou het nooit op eigen verantwoording nemen!
    Ik gebruik ook medicijnen die volgens de bijsluiter niet tijdens zwangerschap mogen maar dit is in goed overleg met de gynaecoloog en apotheker gebeurd.

4. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Waarom heb je niet even overleg met je verloskundige?? Je durft toch niet zomaar zelf iets te nemen waar zo duidelijk op staat dat het niet mag als je zwanger bent? Ik slaap al maanden beroerd en zelfs regelmatig de hele nacht niet, maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om zoiets te nemen. De verloskundige gaf wel aan dat ze wel iets voor de slaap kunnen geven, maar dan echt in overleg en echt als uiterste redmiddel. En ik ben inmiddels zelfs halve dagen gaan werken, en heb amper nog een sociaal leven over, maar nog nooit wat ingenomen om te slapen. Dat wil ik echt niet hoor!

5. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Op eigen verantwoording zou ik ok niet doen, zou ff goed overleggen hoor.
    Als er iets zou gebeuren vergeef je je dat zelf nooit

6. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

+1... Je gaat toch niet zelf zoiets, als zwangere vrouw, als slaaptabletten halen????

7. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Wat jij neemt, werkt ook door op je baby... Lekker dan!

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Als je het product googled kom je weer tegen dat het prima kan tijdens zwangerschap of borstvoeding en dat kinderen het ook kunnen gebruiken.. :(

Ondanks dat ik geloof dat homeopathische middelen geen kwaad kunnen tijdens de zwangerschap zou ik het toch even overleggen met je vk/gyn. In de Google-zoektocht kom ik nl ook berichten tegen waarbij vk dit product aangeraden hebben ed en zo kan je gewoon horen wat zij ervan vindt. Dan erna als resultaat van het gesprek er of zonder twijfels mee doorgaan of bij twijfel stoppen.

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    De berichten over wel/niet gebruiken tijdens zwangerschap spreken elkaar flink tegen. Veel berichten zeggen echter wel dat er over gebruik tijdens zwangerschap weinig bekend is.
    dat zou voor mij de reden zijn om het NIET te gebruiken. En al helemaal niet zonder overleg van vk,arts of gyn.

Dit staat op de site van dr.Vogel zelf
    Gebruik tijdens zwangerschap of borstvoeding
    Wegens onvoldoende gegevens wordt het gebruik van A.Vogel Nachtrust uit voorzorg niet geadviseerd tijdens de zwangerschap en de periode van borstvoeding. Wilt u A.Vogel Nachtrust gebruiken, raadpleeg dan eerst uw arts.

10. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vk zei dat ik dormiplant mocht gebruiken (ook homeopatisch). Maar heb t maar 1 weekje gedaan, want voelde me er niet prettig bij... Maar t heeft wel geholpen en nu slaap ik weer goed van mezelf. De meningen zijn idd er erg over verdeeld, maar ook over paracetamol en dat doen ook een hele hoop vrouwen!

11. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ik heb ook slaappillen gebruikt maar mog dit alleen op advies van de dokter!! en moest hier zo snel mogelijk weer mee stoppen.

ik mocht het omdat ik niet meer helder na kon denken overdag (vriend is vreemd gegaan )

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina