slijm in keel

Discussion in 'Zwangerschap' started by AenM, Oct 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AenM

AenM Lid

Oct 29, 2008
    8
    0
    0
    Drenthe
    Hoi,

Ik ben 12 weken zwanger en heb sinds mijn 8 ste week last van een soort brok in de keel ,slijm in de keel.
    Heb er de hele dag last van ,moet veel slikken en daardoor soms wat braak neigingen.
    Wie o wie herkent dit en kan me vertellen wanneer het weer weg gaat.
    Word er zo langzamerhand een beetje flauw van.

groetjes AenM :cry:

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

slijm in mijn keel heb ik niet maar ik nies me een ongeluk sinds ik zwanger ben, komt doordat je slijmvliezen dikker worden tijdens je zwangerschap, bij mij duurt het al 16 weken bijna dus ik weet niet of het weggaat, voor iedereen is dat anders dus wie weet ben jij er snel vanaf ;)

3. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

Jan 17, 2008
    298
    0
    0
    Ik heb het s' ochtends heel erg en wordt daardoor erg misselijk en uiteindelijk moet ik vaak overgeven. De ene keer is het wat erger als de andere keer. Maar wanneer het over gaat durf ik niet te zeggen!
    Weet alleen dat het heel vervelend is, want je wordt er niet goed van. Voel me door die misselijkheid gelijk beroerd.

4. music4life

music4life Niet meer actief

je bent toevallig niet gestopt met roken? daardoor kan je ook veel slijm in je keel hebben

5. nairam

nairam Actief lid

Oct 8, 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Ik heb ook gevoel van teveel speeksel achterin de keel en niet goed kunnen wegslikken.

Ik ben toevallig wel gestopt met roken....
    Maar wat heeft het daar mee te maken ?

6. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

Jan 17, 2008
    298
    0
    0
    ik ben niet gestopt met roken, heb nog nooit gerookt dus daar kan het bij mij niet aan liggen!

7. music4life

nou sorry hoor,,ik heb op de longafdeling gewerkt en daar lagen/liggen ook weleens net zwangere vrouwen die ontzettend veel slijm hadden ,die gestopt waren met roken ik val je niet aan ofz

8. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

Jan 17, 2008
    298
    0
    0
    ik bedoelde het helemaal niet verkeerd hoor :oops: sorry als dat zo overkwam.
    wilde jou ook niet aanvallen hoor! :(

9. music4life

ohh gelukkig dat dacht ik even,,ik heb zelf ook gerookt voor de zwangerschap toen we stopte met de pil ben ik bewust gestopt en had toen een paar maanden ernah heel veel slijm,,,das heel reg als je stopt met roken

tis erg vervelend ik hoop dat je er snel vanaf bent

10. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

Jan 17, 2008
    298
    0
    0
    Ik denk dat het bij mij meer van verkoudheid komt denk ik. Ik ben de laatste weken tot 3x toe verkouden geweest. Ik ben meer vatbaar denk, en dan zit het slijm nog wel eens vast natuurlijk.

Maar ik hoop ook dat ik er snel vanaf ben.

11. AenM

AenM Lid

Oct 29, 2008
    8
    0
    0
    Drenthe
    Hoi,

dank je voor je reactie maar heb nog nooit in mijn leven gerookt,dus daar kan het niet aanliggen
    ik hoop dat het gewoon na die 3 maand weg is dus nog een paar weken afwachten.
    heb ook al mijn verloskundige gepraat die zegt dat het je slijmklieren en zo wat dikker zijn dus daar kan het aan liggen.

groetjes A

12. salsera78

salsera78 Actief lid

Dec 23, 2007
    377
    0
    0
    Hoi hier ook last van slijm helaas. Ik heb het al m'n hele zwangerschap en kan je helaas niet gerutstellen dat het snel weer over gaat. Ik heb er veel informatie over gezocht omdat ik er zo extreem last van heb, maar bijna niemand herkent het. Ik ken naast mezelf maar twee meiden die het ook hadden. zelfs m'n verloskundige en huisarts hadden er niet echt een logische verklaring voor.
    Ik heb het zo extreem dat ik de hele dag door met spuugbakjes in de weer ben. zelfs op m'n werk (ik ben docent) spuugde ik regelmatig in bekertjes tot groot ongenoegen van mijn leerlingen. In de woonkamer, in m'n slaapkamer en zelfs in de auto moet ik om de haverklap spugen. Tijdens het boodschappen doen moet ik ok altijd een lading tissues hebben om m'n "kwakje" even te kunnen lozen. Laten zitten of doorslikken is geen optie, want dan moet ik kokhalzen. Het s nu iets beter te verdragen dan de eerste maanden, maar ik vul zeker nog een half bekertje per dag.
    Ik herken het als een echt zwangerschapskwaaltje omdat ik dit één keer eerder heb gehad. Toen ik tien jaar geleden zwanger was van m'n zoon had ik ook veel last van slijm. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik er toen de hele dag last van had. Vooral 's nachts was het toen en ik sliep met een bekertje naast m'n bed. Vies hè allemaal? Ook mijn omgeving wordt soms onpasselijk van deze misselijkmakende gewoonte, maar ik kan er echt niks aan doen.

13. evelien30

evelien30 Actief lid

Jul 4, 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    het kan zijn doordat je hormonen anders in je lichaam zijn dat je een licht allergische reactie geeft op bepaalde stoffen. Zodra je kleine geboren is dan wordt je lichaam langzaam weer zoals het was met de hormoonhuishouding en dan zal je zien dat je geen last meer hebt van slijm.

Dit kreeg ik te horen van mijn huisarts. Ik heb er namelijk ook last van. Ik heb het is zulke erge mate dat ik af en toe benauwdheids aanvallen krijg. Daarna hoest ik heel me keel kapot om dat slijm er maar uit te krijgen. Ik heb zelfs een test gehad op kinkhoest maar dat is het gelukkig ook niet. Een allergie test krijg ik niet door de rede van de hormoonhuishouding die geheel anders is.

Ik heb nu pillen gehaald zodat ik even me hoest iets kan onderdrukken maar wat me slijm niet tegen houdt en moet zeggen dat dit aardig werkt. Ik heb nu al 1 week geen benauwdheidsaanval meer gehad en als ik hoest komt er normale hoeveelheid slijm eruit. en gelukkig ook niet over de hele dag.

Ik ben wel erg blij om te lezen dat er meer meiden hier last van hebben.

Share This Page