Helpen rollen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maartt, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Mijn meisje rolt nog niet..

Nu is dat geen probleem en weet ik dat het ene kind sneller is dan het andere. Ook heeft ze langere periode opgenomen gelegen en de artsen zeggen dat dat meespeelt in haar ontwikkeling.

Maar... Ze wil wel en ze kan het ook! Ze ligt constant helemaal op haar zij maar rolt terug als ze bijna op haar buik ligt. Als ik haar op haar buik leg rolt ze soms terug naar haar rug.
    We stimuleren haar door haar op een "harde" ondergrond te leggen, speeltjes net buiten bereik, laatste zetje geven ed.
    Maar ze vertikt het dus..

Heeft iemand voor mij nog meer tips om haar te stimuleren?
    Ik wil nog niet naar de Fysio dat vind ik een beetje te vroeg. Overigens hebben we eindelijk een paar maanden wat minder ziekenhuis bezoeken en dat wil ik graag even zo houden!
    Oja en naar de osteopaat ga ik ook niet want daar geloof ik niet in. Sorry als ik iemand hiermee tegen de schenen stoot..

Ben dus op zoek naar praktische tips!

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik zou me er niet druk over maken die van mij is precies zo...
    En van de een op het andere moment lag ze trots op haar buiken en nu rolt ze heen en weer. Ze heeft nu zelfs ontdekt hoe ze moet rollen in haar slaapzak. Ze moeten het pas kunnen met 9 maanden. Ze krijgt het sneller onder de knie dan je denkt.

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ohw echt?! Met 9 maanden pas? Nou dan maak ik me niet druk meer.
    Gelukkig deed ik dat ook al niet zo erg. Maar het is wel eens fijn om je bezig te houden met "normale" dingen hahahah!
    Het lijkt me zo leuk!
    Misschien ben ik wel een beetje te ongeduldig!

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wel leuk onze meiden schelen maar een paar dagen zie ik nu..

5. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    die van mij is van 1 december. en die van jouw van 6 december zo te zien dat was mijn uitgerekende datum.

We hebben op FB een pagina voor december mama's uit 2011 dus pb me maar als je erbij wilt toevoegen.

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

idd meid,geen zorgen maken. Met 9 maanden kijken ze pas naar het rollen van je kindje. Ieder kindje heeft haar eigen tempo.. En idd gezellig als je mee komt kletsen ;) bij de dec 2011 lijst.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Die van mij rolt ook nog niet hoor! Ook net dat laatste zetje nog nodig!

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Met 7 maanden naar de buik en met acht maanden pas terug.
    Meisje bij het zwemmen rolt nog helemaal niet. 8,5 maand en het cb had er nog niet echt op gereageerd.
    Komt goed!

9. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    die van ons was laat met rollen, net (gecorrigeerd) 9 maanden geweest maar vanaf 12m (gecorrigeerd) ging het opeens pijlsnel. Staan, kruipen, zitten en nu, 2 maanden later loopt hij hele stukken los!! Dus geen zorgen maken. Ons zoontje is naast de periode na zijn vroeggeboorte nog eens 2 maanden opgenomen geweest en dat speelde zeker mee in zijn ontwikkeling volgens de fysio.

10. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Ons mannetje heeft het net pas door, dus dat heeft ook wel even geduurd. Het zat er steeds net tegenaan, helemaal op zijn zij, maaar net niet... en toen ineens wel. Ik zou me geen zorgen maken, ze gaat vanzelf ineens draaien! En wat je zelf ook al zegt, ieder kind is anders in zijn/haar ontwikkeling..

11. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik heb mijn dochter (nu 7,5 maand) 2 keer zien omrollen. Nu doet ze het niet meer. Niet meer interessant ofzo. Ze ligt wel veel op haar zij en tegenwoordig slaapt ze ook op haar zij. Ik vind het prima; als ze niet wil rollen dan rolt ze maar niet.
    Wat ik wil zeggen is dat het onnodig is om hier hulpverleners voor in te roepen. Blijf haar stimuleren, op haar buik leggen, zometeen op haar billen zetten... meer kun je niet doen. Als je zegt dat ze op het allerlaatste moment terugrolt dan komt dat denk ik doordat haar buikspieren nog niet voldoende getraind zijn. Heb dus een beetje geduld met haar en geniet van al haar pogingen:)

12. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Mijn meisje is ook van december 2011 en kan nu wel van de rug naar de buik rollen, maar nog niet terug. En een herrie dat ze dan maakt :) Omdat terugrollen niet lukt probeert ze dan maar te tijgeren, maar dat lukt ook niet. Nog meer herrie :)

Sinds 2 nachten slaapt ze ook op haar zij en soms zelfs op haar buik. Dat laatste vind ik wel eng. Als ik het zie, draai ik haar weer naar haar rug. Dus ik hoop dat ze het terugrollen snel onder de knie krijgt.

13. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hier ook een meisje van december 2011.
    Is er ergens een lijstje te vinden met wat ze wanneer moeten kunnen van het CB?

14. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Wat ik vaak deed was haar dan ook letterlijk dat laatste zetje geven! Met 3 mnd begon ze hier al te draaien, maar ook net niet helemaal naar haar buik, ik gaf haar dan een steuntje in de rug waardoor ze wel door rolde. Of ik pakte een vingertje vast, zodat ze er aan kon 'hangen'. Vrij snel daarna ging ze zelf doorrollen.

Fysio lijkt me overigens echt nog niet nodig! Mijn nichtje van 6 mnd begint ook nu 'pas' te rollen, maar ook nog niet helemaal door. Wij hebben gewoon een vlotte tante, ze liep ook los een week na haar verjaardag....

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Juist niet op haar billen zetten. Dit is iets wat ze zelf in de loop van der tijd leren. Je hebt grote kans als ze in eenmaal kunnen "zitten" (zitten vind ik als ze het zelf kunnen en niet neer gezet worden), ze een beetje stoppen met hun ontwikkeling, en het wel prima vinden op hun billen. Waarom zou je dan nog gaan rollen??

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hierbij een "houvast" wanneer kindjes gemiddeld iets doen: Van Wiechenschema

Deze gebruiken ze ook op het CB.

17. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dank je wel!

18. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Beetje vaag verhaal dit. Waarom zou ze stoppen in haar ontwikkeling. ze is nog maar 7,5 maand. Ik merkte dat ze huilde als ze lag en vroijk werd als ze rechtop gezet werd of op schoot rechtop werd gezet. Daarom hebben we de bugaboo ook verbouwd naar buggy; nu kan ze om zich heen kijken. Het gaat er om dat haar spieren zich ontwikkelen. Met rechtop zitten worden spieren net zo goed getraind als met rollen. Anders zakt ze in elkaar als een pudding. Dat doet ze ook trouwens zodra ze moe wordt.

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Door een baby op zijn/haar billen te zetten, ontwikkel en train je geen spieren. Je gaat ze dingen laten doen waar ze nog niet aan toe zijn. Ze gaan zelf wel zitten als ze eraan toe zijn.

Je ontwikkelt en traint spieren door ze lekker op hun buik/rug neer te leggen en zich zelf te laten ontwikkelen.
    Tuurlijk kun je ze helpen met rollen.

Mijn zoontje kan rollen, maar vind er geen ruk aan om op zijn buikje te liggen. Nu heb ik zo'n neksteun onder hem liggen, en hij vind het in 1x prachtig op zijn buikje.
    Soms moet je een beetje creatief zijn.

Kijk dat je inderdaad de bugaboo ombouwt (en dan in de middelste stand), of ze even in een stoel zet zodat ze kunnen eten, of in de wipstoel lekker spelen, maar op de grond zoveel mogelijk zelf laten ontwikkelen.

Ik zie het in mijn omgeving zoveel gebeuren. Ze worden op hun kont neergezet. Helemaal trots dat ze kunnen "zitten" maar raar opstaan te kijken dat ze met een jaar nog niet kunnen rollen, en eigenlijk verder ook nog "niks" doen. Tja, hoe zou dat nu komen?

Hoeveel commentaar ik wel niet heb gehad, dat ik mijn dochter niet neerzetten op haar billen. Want dat moest ze onderhand wel kunnen. Nee, ze gaat het doen als ze eraan toe is. Precies met haar verjaardag is ze zelf gaan zitten. Nooit omgevallen of iets dergelijks, omdat ze het deed omdat ze eraan toe was, en haar spieren sterk genoeg waren.

20. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel

Ik zet die van mij al weken op der kont.... Ze vind er geen ruk aan om te liggen en rolt nu 2 weken...... dus wat jij zegt klopt ook niet. Sterker nog mevrouw gaat nu ook staat als ze op schoot zit. Ze word geholpen ja maar ze wil het zelf.

Deel Deze Pagina