Hallo, Mijn dochter is nu 12 weken en ze doet het enorm goed. Ze groeit goed, ontwikkelt zich prima en ze is een heel tevreden kind... ...behalve, als we haar op de buik leggen. Dit was al vanaf het eerste begin. Ze houdt het misschien 10 seconden tot een halve minuut zonder zeuren vol, maar dan begint ze echt te zeuren en uiteindelijk krijst ze echt keihard. Ondertussen doet ze weinig tot geen poging haar hoofd op te tillen. Als ze op een zacht kussen zou liggen, zou ze stikken. Dat laatste beangstigt me natuurlijk, maar ik ben ook een beetje bezorgd. Je mag niet vergelijken, maar haar broer keek met 8 weken al volop rond op de buik. Daarnaast heeft de kinderarts gezegd dat ze toch echt wel meer had moeten kunnen. En ik kreeg vast het telefoonnummer van de kinderfysio. Als ze over 2 weken nog geen verbetering liet zien, moesten we daar maar contact mee opnemen. Ik ben al met haar naar een osteopaat geweest voor darmklachten en die zijn verholpen. De osteopaat heeft vérder niets ontdekt. Als ze op haar rug ligt, of in de wipstoel, kijkt ze behoorlijk rond en volgt ze echt. Ze heeft daar dus wél interesse in. Maar iets rechter op of dus op de buik lukt nog echt niet. Heeft iemand tips? Dank je!
toen ons zoontje ca. 3 maanden oud was, hebben wij ook een fysio laten komen. o.a. ook omdat hij zijn hoofdje ook niet kon optillen en het na 10 seconden op zijn buikje ook wel gehad had. zij heeft ons toen goed geholpen met oefeningen (andere dan alleen maar op de buik leggen) en dit heeft erg goed geholpen. hij ligt nu hij 6 maanden oud doet weer precies wat een kindje op deze leeftijd moet kunnen.
Yelena was hier ook niet erg snel mee en tot aan een maand of 3 ging het hier ook zo. Ik kreeg het advies met haar te oefenen en elke dag even 3 minuten op haar buikje laten liggen. Ik had er zelf echter geen zin meer in omdat ze lag te gillen als een speenvarken. Uiteindelijk is ze het hier uit zichzelf gaan doen en rolde ze altijd direct op haar buik zodra ze in de box kwam. Ze is nu heel kwiek en beweeglijk. Misschien moet je je er niet te druk om maken. 3 Maanden is ook best nog jong.
Wendy kon met 3 maanden ook nog niet echt zo goed haar hoofdje optillen. Wel als ik dr gewoon vast had enzo, dan keek ze gewoon rond en hield haar hoofd overeind. Maar niet als ze op dr buik lag. Dan begon ze na n minuut ook te miepen en als we dan niet snel genoeg kwamen dan was het krijsen. Had er al 2 gehad waarvan 1 met dag 1 al bijna zn hoofd overeind hield. En de 2e iets meer moeite had maar ook op zijn buik niet of nauwelijks zn hoofd op tilde. Allemaal goed gekomen zonder fysio of wat ook. Alleen tijd nodig. Ga zelf eens op je buik liggen en til je hoofd eens op zonder je armen te gebruiken. Is niet fijn toch? Nou dat zullen die kleintjes ook wel vinden! En daarbij dan dat mama ze ineens niet op hun vertrouwde rug leggen maar op hun buik, ze zo niets anders zien als de ondergrond waar ze op liggen en dat zodra hun emoties de overhand nemen hun spieren niet meer mee werken (laat een kind van 1 maar eens lachen als het staat, ze zijn instaat om te vallen dan ) Ik kreeg bij het CB met 3 maanden ook te horen dat ik met Wendy meer moest oefenen en haar vaker op haar buik moest leggen. Eene oor in andere oor uit. Ik ken nml geen enkel aapje wat dat bij haar kroost doet. En de vrouwen door de eeuwen heen zullen dit ook niet gedaan hebben lijkt me (die hadden wel wat anders aan hun hoofd!). Mijn idee was dat kindjes dit door alledaags oppakken en mee dragen gewoon leren. En dan duurt dat hoofdje optillen idd wat langer want dat zijn dan net ff andere spieren als je hoofd overeind houden. Of iig dan zijn het vooral de nekspieren enzo die het werk moeten doen. Voor mijn idee is het allemaal natuurlijke ontwikkeling en komt het vanzelf mits je maar genoeg doet met je kindje. En dat lijkt me niet het probleem, toch? Als je je kindje zo neer legt en het tild het hoofdje wel op dan verteld dit je alleen dat haar nekspieren al ver ontwikkeld zijn. Als je een kind overeind houd en het kijkt lekker om zich heen en kan het hoofdje overeind houden bij lichte bewegingen dan verteld dit dat al die spieren geofent worden. Is mijn opvatting hoor. Jij moet doen waar jij je goed bij voelt en als dat fysio is dan kan het nooit kwaad natuurlijk. Maar ik snap dat gepush nooit zo goed. Als je een kindje hebt wat met dat nou net ff wat trager is dan beginnen ze altijd meteen te miepen. 2 a 3 weken later en ze hadden niet meer gemiept En nu staat Wendy al, dus...naja ik hoop dat je snapt wat ik probeer te zeggen.
Hoi Buddy Hier hetzelfde. Tim is nu al bijna 4 maanden, hij vind er ook gewoon geen klap aan op de buik. Als hij zich een beetje boos maakt, en met een rolletje onder zijn oksels gaat het wel heel erg goed.