Placenta ligt voor, later kindje voelen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by anoul26, Apr 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Placenta ligt voor, ik voelde mijn kindje later dan de eerste

1. Ja, ik voelde het later dan mijn eerste

2. nee, ik voelde het rond dezelfde tijd

3. nee, ik voelde het eerder

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

Feb 11, 2007
    1,008
    0
    36
    Hoorn
    Ik heb de placenta aan de voorkant liggen. Toen ik vroeg of ik daardoor ons kindje later zou voelen bewegen, vertelde de echoscopiste dat dit wel wordt gezegd maar niet wetenschappelijk bewezen is. Daarom wil ik jullie vragen welke ervaringen er zijn.

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Hier ook de placenta aan de buik-kant, dus ben idd ook wel benieuwd! Hoop dat ik het tussen nu en 5 weekjes toch wel ga voelen!

3. Kelleyy

Kelleyy Niet meer actief

Ik heb mijn placenta ook aan de voorkant en voel héél soms wat!
    Moet zeggen dat ik het meer voelde rond de 13/14 weken..nu is het wat minder maar maak me geen zorgen!!

4. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Ik heb de placenta ook aan de voorkant. Maar ik voelde de kleine al met 15 weken (bij de eerste ook maar veel regelmatiger).
    Moest me nu echt de tijd en rust nemen wilde ik iets voelen.

Nu sinds 1.5 voel ik hem echt goed trappelen. En zie je mijn buik ook op en neer gaan.

5. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

Feb 6, 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    #5 Sammetjen, Apr 27, 2010
    Last edited: Apr 27, 2010
    Bij mij lag de placenta ook aan de voorkant en volgens mij voelde ik ons mannetje rond de 18 a 19 weken..

6. Flamingo

Flamingo Bekend lid

Dec 9, 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Na de 20 weken echo begon ik hem pas te voelen.

Ik was zo blij dat die 20 weken echo kwam zodat we even weer konden kijken en zien dat het allemaal ok was. Doordat ik bijna niets voelde ben ik een paar momenten best onzeker geweest.

7. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

Sep 23, 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Ik heb ook de placenta aan de voorkant liggen, voelde de kleine met zo'n 21 weken.
    Nu voel ik hem meestal aan de zijkant..

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik voelde de kleine met 22 weken, de bekende plopjes. Mijn vriend voelde ukkei met 24 weken schoppen. Was zo blij dat ik dat heerlijke, gezellige getrappel met mijn vriend kon delen!

xx

9. fafje

fafje Niet meer actief

Hier ook aan de voorkant...voelde iets "raars" rond 16 wkn...daarna vanaf 18 weken steeds vaker...nu bijna elke dag..alleen idd niet zo heftig..zoals meerdere zeggen...

10. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Hier bij de tweede ook een placenta aan de voorkant. Maar ik voelde haar met 18 weken gewoon schoppen. Niet van voren, maar voelde het meer richting mijn zij.

11. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Deze zw-schap voelde ik met 10-11 weken de eerste plopjes.
    Met 12 weken kregen we te horen dat de placenta voor ligt. (maar waar precies was nog niet duidelijk).
    Sindsdien heb ik haar vanaf de 13e week echt voelen trappen, alleen links trouwens en helemaal onderin.
    Nu komt het ook eindelijk eens meer naar boven, want werd dat getrappel onderin een beetje zat.

Mijn placenta ligt trouwens van boven naar beneden, rechts van mijn navel (voor mijn zicht).

Mijn vorige zw-schappen allemaal placenta aan de rugzijde en nr. 1 voelde ik met 16 weken de plopjes, nr. 2 met 14 weken en nr. 3 met 13 weken.

12. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Ik ben zwanger van onze eerste, dus kan niet zeggen of ik het later voel. Mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Met 18 weken heb ik voor het eerst iets gevoeld en vanaf 20 weken regelmatig. Mijn vriend voelt het trappen sinds deze week. Ws. hebben wij een rustig kindje, want het trappen is maar af en toe. Maar goed, alle controles zijn prima.

Wij vinden het erg bijzonder om 's ochtends vroeg eerst nog te genieten van het trappen van ons kindje! Na wat geduld zoekt het kindje onze handen op, wel voelen we het trappen voornamelijk aan de zijkant.

13. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

Jul 19, 2009
    587
    1
    16
    Ik ben nu pas 6 weken zwanger van de 2e, maar bij de 1e lag de placenta aan de voorkant. Pas met 22 weken voelde ik haar bewegen, dus heel laat.

14. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Mijn placenta ligt aan de buikzijde, een beetje naar links. Dus ik voelde het eerst alleen als het met de beentjes rechts lag te spartelen. Dat was mn vanaf week 20, bij mijn 1e was dat vanaf week 17-18.

15. go4baby

go4baby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    4,845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    1e zwangerschap rond de 15 weken (placenta achter) en 2e rond de 12 weken (placenta voor maar dat wist ik toen nog niet, pas bij de 20 weken echo). Maar zoals iemand al eerder zei, ik voelde het vroeg en toen een tijd een stuk minder. en na de 20 weken geloof ik weer meer gelijk op.

16. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hier de placenta ook aan de voorkant. Met 15 weken voelde ik de eerste plopjes. Met 18 weken kon je duidelijke schopjes onderscheiden. Dus ik voelde het juist vroeg ondanks de ligging van de placenta.

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij Milan lag m'n placenta aan de voorkant, ik voelde hem pas met 21 weken voor 't eerst.

Deze keer ligt 'ie aan de achterkant en voelde ik al beweging met 16 weken.

18. Rosa84

Rosa84 Bekend lid

Nov 4, 2008
    638
    0
    0
    Het is mijn eerste dus ik kan niet op je poll antwoorden, maar ik voelde het met de placenta vooraan al rond 16 weken, zelfs iets eerder maar toen geloofde ik nog niet dat dat de kleine was ;) Het hoeft dus niks te zeggen!

Share This Page