Ervaringen met de baby-slaapgids

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KaChris, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KaChris

KaChris Niet meer actief

Hallo,

Simon is nu 4 maanden en hij slaapt 's avonds van 19.00 tot 2.00/2.30 en dan door tot 6.30.

Nu is het een flinke beer van 8300 gram en 68 cm lang en zou dus best van de nachtvoeding af kunnen. Dit lukt nog niet en op zich hebben we er ook geen problemen mee; het zal vanzelf wel komen
    .
    Maar nu hoorde ik over de baby slaapgids waarmee je je kindje in 3 dagen kan leren doorslapen. Heb deze gids gedownload en goed gelezen. Ook mijn man heeft dat gedaan en die ziet het heel positief in, terwijl ik er nog wat sceptisch over ben.
    -werkt het echt?
    -hoe zit het dan met regeldagen, tandjes die gaan komen enz....:(

Wie heeft het ook gebruikt en merkt dat het werkt?

Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring en ze met mij willen delen.

Karin

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja wij hebben het gebruikt!

Wij zijn er heel erg over te spreken maar we hebben het niet helemaal zoals beschreven gedaan
    WIj houden gewoon de 5 min regel aan, de eerste avond was het teen krommend maar we profeit van.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    daar moet je voor betalen toch?
    Ik heb het daarom niet gedaan, maar had er wel interesse in.
    Hoewel ik ook de 5 minuten regel toepas en na 3 dagen was er al groot verschil!

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Je meot geen wonderen verwachten.
    Want als je kind nog niet aan doorslapen toe is, zal het dat zeker neit doen.
    En zodra je kindje pijn heeft door tandjes ed, kun je het kind ook niet kwalijk nemen als ze eens een nacht wakker zijn van verdriet/pijn.

5. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Hallo,
    Wij hebben hem gebruikt en bij ons heeft het redelijk goed gewerkt. Ik denk een combinatie van dingen. Wij zijn onze zoon om 22 uur de laatste fles gaan geven i.p.v 23 uur. Hij slaapt daarop langer door. Hij slaapt nu van 22 uur voeding tot 6 uur. voor ons al een heel genot.
    Jij geeft de laaste fles een stuk eerder, dus weet niet hoe dat zal gaan bij ons, als we dat ook zouden doen, maar voor ons is het zo beter dan een nachtvoeding.
    Mijn man is er die 3 nachten uit gegaan, zoals staat beschreven. Wij zijn ook vanaf dat moment geen fles meer gaan geven. Het is langzaam naar de ochtend gegaan. Eerst werd hij rond 3.30 uur wakker. Naar toe gegaan eerste nacht, aai over zijn bol, tutje gegeven en weg. Hij ging huilen, 5 min. gewacht etc.
    Zo rekte we het tot 5.30-6.00 uur, voor ons een goede tijd. Mijn man moet er dan uit.
    Nu, sinds 1,5 week ongeveer komt hij rond 6 uur als eerste.
    Maar we hebben hem geen een keer de fles meer gegeven. Ja daar verschillen de meningen over, ik weet het, maar bij ons heeft het goed gewerkt. Hij was gewent aan een nachtfles, hij had hem niet meer echt nodig.
    Zelf heb je dat ook, als je altijd op een bepaalde tijd eet, krijg je rond dezelfde tijd honger. Je bent daar aan gewent.
    Ik hoop dat het werkt voor je. Je kunt het altijd proberen, maar geef het een kans. Geef niet na een paar dagen op. En voor ons waren de 3 dagen te kort. We hebben er zeker een week over gedaan.

Gr Karin

6. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Wij hebben er veel baat bij gehad! Ik vind jouw kindje alleen nog wel erg jong. Wij hebben het pas 'toegepast' toen onze dochter 7 maanden oud was en dus zeker geen nachtvoeding meer nodig had.
    En langer dan 5 minuten hebben we haar nooit laten huilen, dat trek ik echt niet.

Toen ze tandjes kreeg waren we weer helemaal terug bij af want ja, toen heb ik haar toch echt zelf getroost 's nachts. Toen ik zeker wist dat er geen tandjes doorkwamen hebben we het weer toegepast en het ging goed.

Je zou wel kunnen beginnen met 's nachts geen voeding meer te geven en alleen troosten. En dan kijken hoe dat gaat. Misschien gaat dat goed en kan je meer richting het idee van die babyslaapgids gaan.

Succes!

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik lees even mee, heb 'm namelijk wel geupload. Zodra ik beter ben gaat manlief 's nachts aan de bak!

8. KaChris

KaChris Niet meer actief

Hallo,

We zijn toch begonnen en de eerste nacht heeft Simon doorgeslapen van 22.30 tot 2.45, toen zijn we drie kwartier bezig geweest met de stappen uit de gids en is hij weer heel tevreden gaan slapen tot 6.15! (zonder voeding ;))
    Vannacht heb ik hem om 22.30 gevoed en toen ik wakker werd zei ik tegen Christiaan (mijn man) dat ik Simon hoorde en dat het dus tijd was voor de stappen...ik keek op de klok en zag dat het 5.45 was! Hij heeft zich dus weer een nacht niet gemeld.
    Nu slaapt hij overdag ook veel beter...of het toeval is of niet, het heeft ons geholpen door een stuk geruststelling dat het kan en dat hij dus ook een nacht door kan zonder mijn voeding....

Wij gaan ermee door en heb dus naast een interessante reader, nu ook een handigheidje om de kleine purk van ons door te laten slapen!

Groetjes Karin

9. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Kan iemand mij ook uitleggen wat het idee van die slaapgids is. Ik hoor er wel meer over namelijk, ben wel erg benieuwd. Gaat het vooral om die 5/10/15 minuten regel? Of is er meer..!?

Deel Deze Pagina