positieve ovulatietest, altijd eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hope28, 11 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Hallo,

Op deze pagina staat ook een topic waarin wordt gevraagd of je met een negatieve ovulatietest, tóch een eisprong kunt hebben. Mijn vraag is andersom: als je een positieve ovulatietest hebt, weet je dan ook zeker dat er altijd een eisprong is?

We zijn al zo lang bezig... we weten niet meer waar we de oorzaken van het uitblijven van onze wens nog moeten zoeken... :(

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Volgens mij wel (correct me if I'm wrong!); dat hormoon wat zorgt dat de test positief is (LH) wordt afgegeven als er een eitje groot genoeg is en er dus een seintje is doorgegeven dat dat eitje groot genoeg is. Pas als dat seintje is gegeven ga je LH aanmaken, wat er weer voor zorgt dat het eitje ook "springt". Dus zonder ei geen LH-piek, en geen positieve test volgens mij....

3. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    ben het met miepie eens!

Hoe lang zijn jullie al bezig dan!?

4. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Volgens mij is dit niet zo. Een collega van mijn heeft pco en die heeft wel positieve ovu testen gehad maar had helaas geen eisprong.

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik heb ook PCO en dan is het idd anders. Dan kun je wel een positieve ovutest hebben, maar dat komt omdat pco-ers een verhoogd LH gehalte hebben.... Had ook altijd zat positieve ovutesten, maar helaas niet vanuit mezelf een eisprong...

Maar als je geen pco hebt, dan denk ik dat een positieve test een eisprong betekend hoor!

6. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Misschien kun je er het beste bij gaan temperaturen. Als een dag (of 2) na je positieve ovutest je temperatuur met ongeveer 0,3 omhoog gaat en hoog blijft tot aan je ongi, dan is het vrijwel zeker dat je een eisprong hebt volgens mij. Misschien is dat een idee?

Doei

7. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Dank je wel voor jullie antwoorden. Ik moet bekennen dat ik eigenlijk niet zo goed weet wat pco betekent. Dat zal ik nog eens op moeten zoeken. Waaraan merk je dat je pco hebt dan?

We zijn volgende maand 2 jaar bezig :cry:
    We zijn nog niet écht in de mmm terecht gekomen. Na ruim een jaar en net voor de mmm lukte het, dit werd een mk. En nu zijn we dus weer bijna een jaar verder... We staan dus wéér bijna voor de mmm.

We worden er wel wat hopeloos en verward van, om ons heen lijkt het bij iedereen te lukken :(

8. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Ja klopt je LH gehalte is dan altijd aan de hoge kant, maar loopt je Lh gehalte ook op?

Want vlgs mij heb je dan geen piek, dus ook geen echte positest?

9. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Hoi EsB,

Je LH wordt hoger zodat je ei kan springen, maar soms lukt het je ei niet om de springen. Dan heb je een paar dagen later weer een LH piek en probeert je ei weer te springen. Dit las ik op de verpakking van mijn ovulatietest (Clear Blue).

Succes!

Deel Deze Pagina