hallo allemaal, nu de bevalling steeds dichterbij komt merk ik een beetje aan mn vriend dat ie het spannend maar ook wel eng vind. de bevalling zelf kan hij wel hebben maar hij weet totaaaaal niks van babys af. hij wilt zich er graag op voorbereiden maar weet niet hoe dus hij stelt mij vragen (want ik weet dan weer wel veel van babys af). ik hoef niet met boekjes aan te komen want lezen doet ie niet. af en toe leest ie wel mee op deze site of gaat ie zelf opzoek naar informatie op internet maar het is voor hem niet genoeg. ik zei toen dat hij ook met de kraamhulp straks mee kan kijken want daar leer je natuurlijk ook veel van, nou dat wilt ie wel. ik vind het zo zielig en probeer hem zoveel mogelijk te leren en te vertellen. een pamper aantrekken is voor hem al te ingewikeld dus dan krijg je een beeld van hoeveel hij weet hoe hebben jullie dat gedaan? of hoefde dat niet omdat je partner al het een en ander wist?
Ehm eigenlijk niet voorbereid. Ja dmv het boekje van Kluun te geven wat hij als niet lezer toch wel erg leuk vond. Verder kan je toch niet meer doen dan wat je al doet en hem ondanks dat hij in het begin misschien nog niet zo handig is, het hem wel zelf laten doen. Gewoon niet op zijn vingers kijken en hem lekker laten prutsen. Mijn mannetje heeft het ook nog nooit gedaan hoor en ondanks dat hij nu wel nerveus begint te worden voor de bevalling maakt hij zich daar nou weer geen zorgen om.
Ik heb mijn man ook niet echt voorbereid op wat er allemaal ging komen. Heb hem zo nu en dan iets verteld of hem iets laten lezen. Mijn man zag vooral erg tegen de bevalling op, maar maakte zich geen zorgen over de verzorging van de baby. Achteraf blijkt dat mijn man 'vaardiger' is in de verzorging van onze dochter dan dat ik dat ben. Ik ben veel meer onzeker dan dat hij het is. Hij heeft vooral tijdens de kraamtijd heel veel gevraagd aan de kraamvz.
Tja mijn man heeft ook geen benul van baby's.. Ook niet met oppassen ofzoiets.. Boekjes lezen doet ie ook niet.. Maar opzien of bang zijn voor de bevalling speelt bij hem gelukkig niet. Hij is zelf melkveehouder en speelt een 40 keer per jaar zelf voor verloskundige.. Maar de kleine straks in bad doen en luier verschonen.. Daar heeft ie de wijze lessen van de kraamhulp echt wel even bij nodig..
Mijn ventje neemt 2 weken vrij na mijn bevalling, is op het werk gelukkig wel te regelen aangezien het de rustige periode is.. Op die manier kunnen we de eerste dagen samen alles doen samen met de kraamzorg en daarna wennen om het zelf te doen. Op die manier heb ik de eerste twee weken iets meer rust en wennen we alletwee aan het zorgen voor de kleine
mijn vent heeft in het ziekenhuis meteen opgelet hoe hij een luier moest doen ed. en erna ging het vanzelf. tuurlijk was hetn og wel eens heeeelp als ie een rompern iet aankreeg en dan vooral die overslag dingen hihi daar zat ie altijd mee in de knup maar goed wie niet toch. er zijn ook zat vrouwen die er niks van weten hoor en die doen het erna ook gewoon met in het begin de lessen van de kraamhulp. dus zou me als ik hem was neit te druk erover maken komt echt wel goed.
ik heb de cursus samen bevallen gedaan om mn man meer te betrekken bij de zwangerschap en ook om hem voor te berijden op de bevalling hij vond het allemaal maar dood eng enzo maar nu kijkt hij uit naar het moment dat ik eindelijk ga bevallen ook vind hij Bobolino.tv: videofilm en filmpjes over zwangerschap, bevalling, jou en je baby leuk om even rond te kijken
Wij kregen een boekje van mijn moeder over de eerste 18 maanden van je kind. Nu is mijn man absoluut ook geen lezer, maar dit boekje had eigenlijk vrij weinig tekst en heel veel plaatjes, tabelletjes en informatie. Ik vond er zelf niet zo veel aan, maar manlief vindt het veel fijner om op die manier wat te lezen over wat normaal en wat niet normaal is. Daarbij beval ik in het ZH en dat maakt het allemaal wat minder spannend. Ze zullen het allemaal wel weten, en we komen er met z'n tweeën wel uit. Ik probeer mijn man meestal wel gerust te stellen door te zeggen dat die baby het heus wel overleefd met ons als ouders, ook als de luier op z'n hoofd zit en z'n kleertjes binnenstebuiten. Daar komen we echt wel uit. Oh, en mijn man heeft een kat (van mij gekregen toen we bijna gingen trouwen) en dat is voor hem echt z'n "kindje". Hij kan zich hierdoor een beetje inleven in hoe het is om straks te moeten zorgen voor een klein mensje, aangezien hij dat toen (nu nog een beetje) moest voor dat kleine diertje. Heeftie veel van geleerd! Alleen geen luiers verschonen helaas
Nou mijn vriend weet er ook niks van hoor maar ben er eigenlijk een beetje vanuit gegaan dat hij er net als mij aldoende van leert, hij kan straks (zoals je al schrijft) mooi meekijken met wat de kraamhulp doet en oefening baart kunst zal ik maar zeggen, voor mij is ook alles nieuw maar we komen er vast en zeker uit Liefs Nelleke
Mijn man weet ook helemaal niets van baby's, die hele kleintjes vindt hij voornamelijk een beetje "eng"..... Ik vertel hem natuurlijk wel eens wat, maar ik weet natuurlijk ook niet alles. Heb zelf ook nog nooit een zo'n ukkie in bad gedaan. Je kan het denk ik ook allemaal het beste in de praktijk leren. Hij is na de bevalling 3 weken vrij dus ik ga ervanuit dat we er samen wel uitkomen!!!
Mijn man wist ook helemaal niks van baby's, maar door de ks moest hij alles doen, dus dat leerde hij snel genoeg. De praktijk leert vaak het snelst.
Mijn vriend wist ook niks van baby's af. Maar het werd hem wel geleerd in het ziekenhuis. De verpleegster liet zien hoe hij een luier moest om doen, hem in badje doen etc. Vervolgens moest hij het dan uitvoeren. Kraamzorg kan dit dus voordoen en hem laten uit voeren. Je zult zien, ze krijgen er zo de handigheid in. Onze kleine man is nog geen weekje oud en het gaat mijn vriend hartstikke goed af.
Ik denk dat het wel goedkomt met mijn vriend. Hij is erg zorgzaam en voorzichtig.. Hoe hij zelf denkt over de hele situatie van bijna papa worden, weet ik niet. Nou, hij telt wel af. 'Nog ... weken', zegt ie dan. Hij kijkt er naar uit. Eindelijk zijn kindje ZIEN! En het praktische zoals verschonen, eten geven, enzovoorts...ach, ik denk dat hij toch het idee heeft dat ik het meeste doe.
Mijn man had de hele zwangerschap en bevalling bestudeert middels boekjes en internet en alle WIJ jonge ouders die we binnen kregen. Maar van baby verzorging opzich hadden we allebei geen idee. Toch gaat dat als vanzelf, luier verschonen leer je van verloskundige of in het ziekenhuis (kan ook niet verkeerd zou je denken>)... Wij hebben ons daar niet druk om gemaakt, komt vanzelf wel...
wat ik wel grappig vind is dat jullie allemaal zeggen dat jullie partner nauwelijks iets van baby's weet...dat is hier ook zo maar ik weet zelf echt niet meer dan hij. Jullie wel? Het is voor ons allebei de eerste namelijk... Ik heb het boekje "Hoe werkt mijn baby" gekocht. Een aanrader want heel erg feitelijk, als een soort gebruikershandleiding en daardoor erg leuk voor de niet-lezers onder ons. Denken jullie trouwens ook niet dat het meeste straks gewoon automatisch goed gaat?
Ik heb het mannetje nergens op voorbereid. En hij deed de dingen gewoon uitzichzelf. Ook mannen zullen vast wel ergens een instinct hebben
Ik had trouwens wel Babymanagement voor mannen voor hem gekocht. Een leuke mannenboek en dan een beetje in management stijl geschreven.
Dat regelen jullie allemaal goed. Mijn vriend kan helaas geen vrij nemen omdat hij in wisseldiensten werkt. Hij kan natuurlijk wel iemand anders oproepen als ik op het punt van bevallen sta, maar om zeker te weten dat hij vrij is wanneer de kleine er is, heeft hij de 43e week zeg maar vrij genomen. Omdat de kleine in het laatste geval dan al gehaald is. Hij gaat wel mee naar bevallingsavonden in het ZH etc. en bij de Zwangerschapsyoga stelde hij ook heel veel vragen, dus hij krijgt zijn info wel. Hij vindt de bevalling wel eng, maar dat vind ik geen probleem. Die mannen schijnen er uiteindelijk beter op voorbereid te zijn dan de mannen die het een 'eitje' lijkt om hun vrouw te steunen.