Hoi Dames, Ik ben 14 juli gestopt met de pil, en daarna 'ongesteld' geworden. Nu heb ik vaak gelezen dat de volgende menstruatie vaak langer uitblijft. Nu ben ik op vakantie, sinds afgelopen maandag.. en ben ik vandaag na 28 dagen ongesteld geworden. Opzich heel fijn, maar grrr moet dat nu net op vakantie? Ik dacht dat het nog wel even zou duren. Is dit ongesteldheid of kan het ook een zo zijn dat het een bloeding tussendoor is? Ik heb wel echt alle verschijnselen van ongesteld, hoofdpijn van te voren, en nu echt last van mn buik. En ik had natuurlijk niks bij me, dus maar ff snel een grieks winkeltje opgespoord.. Meer dames dit??
Het kan best zijn dat dit je menstruatie is. Normaal gesproken als ik om medische redenen met de pil moest stoppen was ik zo ongesteld. maar was ook vaak om de 2 weken opeens. dus het kan alle kanten op, maar als het zo gezegd een flinke bloeding is dan ben je ongesteld, een tussenbloeding was bij mij met een paar dagen weer weg, was minder lang dan mijn menstruatieperiode. ik zou gewoon je cyclus weer op dag 1 zetten en kijken hoelang het dan weer duurt voordat je ongesteld word.
Toen ik stopte met de pil kreeg ik ook netjes na 29 dagen mijn eerste menstruatie, hierna na 27 dagen en toen na 28 dagen, dus gelijk regelmatig ongesteld, met 1 of 2 dagen verschil.
Beide keren dat ik stopte met de pil de eerste ronde keurig een cyclus van 26 dagen, op dag 27 menstruatie.
Oke, het kan dus wel.. . Vind het opzich heel fijn dat het zo snel al weer is! Maar nu net op vakantie, is wel jammer, haha!
Ik was zelfs 2 weken na het stoppen met de pil zwanger (helaas werd dit een MA).... dus je cyclus kan meteen opgang zijn!