In de klas van mijn dochter zit een kindje met melk, ei en notenallergie. Over 2,5 week gaat zij trakteren en ik wil iets laten uitdelen aan de hele klas wat het kindje ook mag hebben, zodat het voor hem ook feest is en iedereen hetzelfde krijgt Het gaat om kindjes van 6-7 jaar in groep 3. De traktatie zal bestaan uit een zakje met een doosje putty/slijm er in, maar het liefste doe ik er ook nog iets lekkers bij. Ik kom via google uit op popcorn en naturel chips of fruit maar ik wil iets geven wat past in het gezonde beleid en wat voorverpakt is, zodat de kans minimaal is dat het kindje alsnog een allergie aanval krijgt omdat ik voor het bereiden van de traktatie het aanrecht niet goed heb gepoetst. Ik kan het aan zijn moeder vragen, maar die is vandaag niet op school + volgende week is het vakantie in onze regio en ik bedacht het mij gisteravond. Wie kan mij op weg helpen? Mijn dank is groot!
Sorry had er overheen gelezen denk ik. Rozijntjes van zonnatura of ah rozijnvriendjes kunnen ook. Ik zou zelf een cake bakken denk ik.. maarja is niet heel erg gezond natuurlijk haha. Ik ga even verder verzinnen.
Lief van je! Had na jouw reactie mijn post aangepast hoor, dus dat lag niet aan jou. Aan rozijntjes had ik niet gedacht, waarschijnlijk omdat mijn kinderen (10 en bijna 7) ze al heel lang niet meer eten haha.
Kun je de moeder niet bereiken via whatsapp of telefoon? Wij hebben een app groep van de klassen waarin onze kinderen zitten. Onze jongste heeft vorige week afscheid genomen op de peuterspeelzaal en bij hem zit ook een jongetje met noten en ei-allergie. Ik heb gevraagd wat hij wel/niet mag hebben. Dat jongetje mocht wel gewoon koek en cakejes enzo alleen geven ze het dan als ze er zelf bij zijn, mocht er toch iets mis gaan. Zij zei ook op eigenlijk alle producten staat 'kan sporen van noten bevatten' dus dan zou hij niks meer kunnen eten. Maar goed, dat zal wellicht per kindje verschillen wat ze wel en niet mogen dus ik zou het proberen toch even met de ouders te overleggen.
Hier is kan sporen van bevatten ook al foute boel. Het is inderdaad zo dat qua voorverpakte dingen eigenlijk niets kan.
En qua chips uitdeelzakjes. Croky naturel én paprika kunnen allebei sowieso Edit: lays naturel wel, lays paprika niet.
Croky paprika mag wel Appel met snoepworm Mandarijnpoppetje met een hoedje van een dropjojo en spekjes.
idd voorverpakt en van tevoren checken met de moeder. Heb hier voor een verjaardag glutenvrije melkvrije cupcakes gebakken maar beide moeders wilde van tevoren weten hoe het zat
De combi van allergieen vind ik nogal heftig, zou het risico niet nemen en dus zeker advies vragen bij de ouders zelf.
Idd, beste even checken met de moeder. Dat zal ze echt fijn vinden denk ik! Alleen al het feit dat je rekening wilt houden met haar kind, zooo fijn! Voor dat kindje is de traktatie dan ook een feestje.
Die yo yo bear fruitrolletjes een idee? Net wat leuker dan rozijntjes vind ik, iets snoepachtiger, terwijl het toch niks ongezonds bevat
Ik zou geen enkel risico nemen. Jij weet gewoon niet waar welke stoffen precies inzitten. Dit soort kinderen heeft op school een eigen trommel waar iets lekkers inzit dat ze mogen hebben.
Ik zou heel erg oppassen. Ik weet dat veel noten/pinda allergien bij een kruimeltje al ziekenhuis betekend. Dus sowieso iets wat is voorverpakt en 100procent navragen bij ouders. Ook is het vaak zo dat er nog een extra schoon zakje omheen moet en het kindje als 1e moet pakken, dan handen wassen en dan uit het zakje halen. Het is niet niks. Wel erg lief dat je aan haar denkt.
Hier zelf een allergie kindje..en alleen trakties die van te voren met mij zijn overlegd mag ze hebben Zelfgemaakte dingen eigenlijk per definitie niet
Hier inderdaad ook eerst overlegd met een van de ouders. Daarna spies gemaakt van aardbei en marshmallows.