Hallo allemaal Voordat ik iets onderneem vraag ik t even na. Dochter van 6 heeft al 2 keer buisjes gehad. Afgelopen week ging ze al iets slechter horen, maar vanmorgen werd ze wakker met enorme oorpijn. Zwemles afgezegd en ineens zegt ze dat het voelt of er iets uit loopt. Inderdaad, minimaal maar doekje is vies als we het afvegen. Ze heeft ondanks pcm zetpil veel pijn. Nu mijn vraag: moeten we hier mee naar de hap of niet? (Ivm de buisjes bedoel ik dan, heb wel eens begrepen dat je dan gelijk moet druppelen)
Ik zou even contact opnemen met de HAP en de situatie voorleggen. Waarschijnlijk schrijven ze druppels voor. Je hoeft dan meestal niet te komen.
Een loopoor met buisjes is compleet normaal en geen reden om meteen naar de HAP te gaan. De buisjes zorgen net voor een goede drainage van vocht en etter moest er een ontsteking zijn, maar voorkomen de ontsteking niet. Dus de buisjes doen exact wat ze moeten doen. Hier heeft de KNO gezegd om pas naar de dokter te gaan voor druppels als het loopoor langer dan vijf dagen duurt.
Oh hier werd vorige keer gezegd gelijk beginnen met druppelen. Dochter mag straks er even heen, vermoeden dat het buisje eruit is.
Hebben wij ook pas gehad. Kan geen kwaad. Als loopoor een week duurt, dan contact met de huisarts opnemen en krijg je druppels. Daarvoor doen ze niks zei de kno en huisarts tegen mij.
Wij moesten destijds niet naar hap bellen maar naar de kno polie, dan worden daar druppels voorgeschreven. Druppels zijn wel nodig ivm doorslaan van de bacteriƫle infectie naar het binnenoor.
In het weekend is de poli dicht en kom je toch uit op de HAP, denk ik? Poli was hier ook alleen kort na het plaatsen. Hoe is het nu met je dochter. Glass?
Ja ik kreeg afgelopen maandag na voor 3e keer buisjes meteen druppels mee want 3 maanden geleden zijn de buisjes meteen gaan dichtzitten en ontsteken Dus ik zou echt bellen en druppels vragen of echt even laten kijken
Hier na 5 dagen bellen en dan schrijft de kno poli ab oordruppels voor. Het moet dan binnen 1 week over zijn anders afspraak bij kno arts.
Beide oren waren flink ontstoken, ab druppels meegekregen en een afspraak gemaakt op de kno poli want buisjes waren eruit. Ze heeft in ider geval weer heerlijk geslapen met pcm en de druppels! Thanks allemaal!